Visa bilder på era KANDAR!

Sv: Visa bilder på era KANDAR!

Nu har jag äntligen fått till Disas kandar så som jag vill ha det. Det är ett hopplock av GlenGordon, GoldMedal, Döbert, Dyón och OttoSchumacher.

filnamn-8735b79471fa182cd0211c6d9c8e5cdb5272919b76875.jpg

Snyggt och stilrent!
Ett liknande skulle jag vilja skaffa till medispållen, ett hoppplock sa du? ;)

Jäpp! Ett hopplock av alla möjliga grejor. Började med att jag köpte ett GlenGordon Amadeus kandar, men gillade varken nosgrimma eller käkrem. (Och inte pannbandet heller för den delen). Så successivt bytt ut vartefter jag kommit över lite olika delar, t.ex. käkremmen som är från ett av Hööks rundsydda träns. Pannbandet köpte maken i somras vid Strömsholmstävlingarna och nosgrimman köpte jag själv här om dagen. Tyglarna är inte rundsydda, tycker att de brukar vrida sig så skumt, så de är vanliga platta från GlenGordon resp Dyón.

Det blev säkert löjligt dyrt att plocka ihop kandaret så här, men jag är jäklans nöjd med det.

**KL**

Försöker putta igång en gammal inspirerande tråd :)

Här är vårt kandar (hoppas bilden funkar):

https://www.facebook.com/photo.php?...680021.-2207520000.1389125339.&type=3&theater

OBS! Det är inte våra tävlingsbett!

Efter ha testat och letat så visade det sig att det var mammas gamla Passier-kandar som passade både min och hästens smak bäst. Införskaffat någon gång mellan 1980-85 till hästens mormor och det är underbart!! :love:
Jag gillar stilrent, elegant och enkelt - inga krussiduller!

Lädret är mjukt och smidigt, tror aldrig att jag har ridit med skönare tyglar :d Dessutom är jag lite allergisk mot tjocka nosgrimmor och m-y-c-k-e-t allergisk mot pullback-nosgrimmor :wtf: Allt blir bara bylsigt, tjock och klumpigt! :yuck: Dessutom är det alldeles för lätt att dra dem för hårt :banghead: Idag känns det totalt omöjligt att hitta en bred men tunn nosgrimma med "enkel" knäppning... Får slita på den gamla ett tag till :D Vi sliter visserligen inte så hårt då all vardagsridning sker utan nosgrimma då jag:
1. är för lat för att spänna en rem till :p
2. tycker det blir tjockt med alla remmar
3. vill märka när jag gör fel/hästen misstycker/något inte är som det ska
4. tycker hästen är snyggare utan då bläsen inte blir "avklippt"

In med fler bilder på era kandar!! Det är jättekul att se alla vackra skapelser!! :bump: :banana: :bump:

*kl*
Mitt kandar, betten är dock utbytta mot mässing för att matcha spännena, mycket viktigt ;) Det är ett HB som jag köpte hos TopHorse, förra året. Det må kanske inte vara det flådigaste och mjukaste men det duger för det lilla vi gör. Har bara använt det tre gånger också :angel:

rea_249_5251d3759606ee1e29b26fe9.jpg

*kl*

Vi kör på budgetvarianten vi :D

wpid-20140104_144329.jpg

Kandar från Börjes, pannband från Hööks. Är faktiskt imponerad över både kvalitet och passform!

Det var varken stilrent eller elegant, men visst är det enkelt.:p

Det är jobbigt när gammal kvalité håller så länge. Har också äldre grejor men från ngt nyare datum.

Gaias är elegant, övriga är också jättefina:)

Tur att smaken är som baken ;)

Jag tycker det är underbart när grejer håller länge - man kan använda sin favoriter år ut och år in och dessutom frestar man inte på miljön i samma utsträckning. Hellre betala extra för en kvalitetspryl som håller 10 år än få en billig som slits ut på 1... :)

**KL**

Försöker putta igång en gammal inspirerande tråd :)

Här är vårt kandar (hoppas bilden funkar):

https://www.facebook.com/photo.php?...680021.-2207520000.1389125339.&type=3&theater

OBS! Det är inte våra tävlingsbett!

Efter ha testat och letat så visade det sig att det var mammas gamla Passier-kandar som passade både min och hästens smak bäst. Införskaffat någon gång mellan 1980-85 till hästens mormor och det är underbart!! :love:
Jag gillar stilrent, elegant och enkelt - inga krussiduller!

Lädret är mjukt och smidigt, tror aldrig att jag har ridit med skönare tyglar :d Dessutom är jag lite allergisk mot tjocka nosgrimmor och m-y-c-k-e-t allergisk mot pullback-nosgrimmor :wtf: Allt blir bara bylsigt, tjock och klumpigt! :yuck: Dessutom är det alldeles för lätt att dra dem för hårt :banghead: Idag känns det totalt omöjligt att hitta en bred men tunn nosgrimma med "enkel" knäppning... Får slita på den gamla ett tag till :D Vi sliter visserligen inte så hårt då all vardagsridning sker utan nosgrimma då jag:
1. är för lat för att spänna en rem till :p
2. tycker det blir tjockt med alla remmar
3. vill märka när jag gör fel/hästen misstycker/något inte är som det ska
4. tycker hästen är snyggare utan då bläsen inte blir "avklippt"

In med fler bilder på era kandar!! Det är jättekul att se alla vackra skapelser!! :bump: :banana: :bump:

Härligt att jag inte är ensam! :D

Ditt kandar är jättevackert, stilrent och snyggt.

Jag menade inte att låta så...:o

Jag tycker inte om kvalité som håller i 30 år eller mer.

Jag måste lära mig att slänga:p

KL

Mitt nya kandar från Portugal är på G hem! :love: Samma som mitt tidigare, men svart och med silverfärgade spännen.

1549557_518150421637450_419460724_n.jpg

150237_518150451637447_1902766975_n.jpg

1016225_518150438304115_1567007226_n.jpg

1511031_518150458304113_2088851748_n.jpg

1546415_518150418304117_231623671_n.jpg

*kl*

Roar mig med att sy ett eget kandar (bortsett från pannbandet som är ett OS :)
Kvar att göra är alla spännen i nacken....

Men SKOJA???? Hur har du ens kommit på tanken? Det ser jättefint ut och jag ser framemot att se det på din fina gula!:)

Ser alldeles underbart ut i lädret! Gillar verkligen dina bettspännen, jättesmart och skitsnygg lösning:).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En brittisk studie visar att kandar skapar mindre tryck på hästens nosrygg och underkäke än ett tränsbett, vilket kan väcka en ny...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 584
Senast: hundtant
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 593
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 355
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV