Visa bilder på era KANDAR!

Sv: Visa bilder på era KANDAR!

Har också kollat på Hööks variant av detta. Men det blir alldeles för mycket spännen och alldeles för bred nosgrimma för min lilla ponny. Har istället spanat på Passiers billigare linje på Calevo. Visserligen inte rundsytt, men fint ändå:).

kl

Plockade ut kandaret ut garderoben idag för lite inpassning ;) inte helt 100 inpassat än (behöver korta och ändra kedjan mm) men fick tagit lite nya hål och kortat in nosgrimman typ 1dm...
Är ett Glen Gordon Amadeus, rundsytt med alla spännen i nacken.

99e10652a60611e2bc9d22000a1fbcb9_7_516c6694ddf2b369fa93d597.jpg

Snyggt!

Har aldrig tänkt på hur såna ska sitta i pannbandet, men ser konstigt ut när nosgrimman sitter längst fram i pannbandet, blir ju liksom kors med sidostycket till stången. Känns som stången borde sitta längst fram, men jag har egentligen ingen aning. :P

Tänkte också på det när jag spänt alla remmarna, men det är ju möjligt att det "ligger till sig" när det blir använt.

från andra hållet blev det inte lika markant, även om det varit smartare om man satt remmarna i en annan ordning -helt klart.

788bf5e8a60611e2ab4322000a1fa430_7_516c6695ddf2b36a32dbe48f.jpg

Fint kandar o häst:love:- minus manenO_o

Om stångremmen hade varit främst finns nog risken att den hamnar för nära ögat vid användning- det finns en tanke bakom.

Tsss, förstår inte vad du menar?? Menar du att den är tjock och har pottfrisyr eller nåt? :angel:

givetvis! :mad: Menar du att vi är omoderna med en frisyr som Gustav Vasa?? :eek:
gustavvasabeskuren__h_69465558.jpg

kl

Nu har mitt pannband kommit och nu är de bara en nackpadd jag ska fixa med. Är dock himla kluven i vad jag ska ha för någon så förslag mottaget tacksamt:D

Snyggt pannband, är det från den där holländska sidan?

Jag har en billig 50 kr nackpad i neopren från Hööks till mitt rundsydda Döbert. Tycker den funkar utmärkt, är kardborre så den är lätt att ta av och den är diskret. Som du ser på bilden syns den knapt. De i läder är ett himla meck att få på!

395209_10150430413235882_147451205_n.jpg

399824_10151330756415882_261103170_n.jpg

Senast ändrad:

Snyggt!! Och vääldigt likt mitt Döbertpannband som jag har på mitt rundsydda kandar, men mitt pannband har ingen avdelare i metall utan min avdelare är i läder annars är dom ju i stort sett identiska. :D

Ja precis de kommer därifrån:D
Nackpadden ifrån hööks va ju faktiskt inte alls dum. Ser ju mest ut som att du inte har någon padd alls och det gillade jag! tack för tipset:)

Ja jag är himla sugen på ett ifrån Döbert men kände att jag inte riktigt hade råd med det precis nu så detta ifrån Holland för 300 spänn kändes precis lamon tills vidare;) Är nog ett tag kvar innan vi ska visa upp oss på kandaret ändå så de duger gott och väl att ha hemma:D

Ja jag är himla sugen på ett ifrån Döbert men kände att jag inte riktigt hade råd med det precis nu så detta ifrån Holland för 300 spänn kändes precis lamon tills vidare;) Är nog ett tag kvar innan vi ska visa upp oss på kandaret ändå så de duger gott och väl att ha hemma:D

Du får väldigt gärna PMa vad sidan heter där du hittade pannbandet! :)

Jo men det där är ju precis lika fint som mitt Döbert, är ju ingen större skillnad. Ni skulle nog kunna visa upp er utan att skämmas idag redan!:d Jag tycker verkligen ditt kandar är sååå snyggt och din häst passar verkligen i det!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En brittisk studie visar att kandar skapar mindre tryck på hästens nosrygg och underkäke än ett tränsbett, vilket kan väcka en ny...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 584
Senast: hundtant
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 593
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 355
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar