Jättefint! Blir lite avis faktiskt![]()
Tack båda två! Den blev verkligen toppen.Jättefin bräda! Har funderat på att göra en sån ett tag nu.

(Pappa tyckte väl kanske inte att det var jätteroligt att borra cirka 250 hål.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jättefint! Blir lite avis faktiskt![]()
Tack båda två! Den blev verkligen toppen.Jättefin bräda! Har funderat på att göra en sån ett tag nu.
Alltså, jag känner mig så korkad! Håller på med ett par strumpor. Det står i mönstret att hälen ska stickas fram och tillbaka över sticka 1 och 4. Men då blir ju sticka 1 mycket högre än 4? Väl? Just nu är garnet mellan 1 och 4 (dvs slutet på varvet). Om jag då stickar hela sticka 1 och vänder blir det ju högre än sticka 4.
Jag fattar inte!
Joo men jag får inte ihop det ändå.. sticka 1 måste ju bli ett varv högre? Eller? För man avslutar ju inte i mellan 1 och 4.Visa bifogad fil 149243
Nejdå! Du ska över hela sticka fyra också innan du vänder nästa gång, alltså att du vänder mellan sticka 1 och 2 på räta varv och mellan sticka 3 och 4 på aviga varv![]()
Jag funderade också på att göra en egen men tyckte inte det var värt besväret... Jag har ingen pappa som jag kunde tvinga att borra hål åt mig, maken tvärvägrade och jag själv ville inte så jag beställde en på fyndiq (tror jag). Inte speciellt dyrt, tror det slutade på runt 200:- inklusive frakt.Tack båda två! Den blev verkligen toppen.Jag köpte en skärbräda för 29 kronor på IKEA, och stängerna är vanliga grillspett. Funkar alldeles utmärkt.
(Pappa tyckte väl kanske inte att det var jätteroligt att borra cirka 250 hål.)
Dom här gjorde jag till en väns barn, enkla och så söta!Ohemult nöjd över min insats!
Visa bifogad fil 149615
Små strumpor klara!
Nu blev jag sugen på att göra ett par små små vantar också. Dags att googla mönster!
Riktigt söta! Och matchande strumpor!Dom här gjorde jag till en väns barn, enkla och så söta!
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7302&cid=12
Stickade sockorna på en kväll, går så snabbt när de är så små.Riktigt söta! Och matchande strumpor!
Jag lägger den i min Att göra-hög
Jag är en extremt långsam stickareStickade sockorna på en kväll, går så snabbt när de är så små.![]()
Så finTror inte jag delat den härPoppy, från Susan Crawfords senaste A Stitch in Time(ej släppt än) och garnkit från den samma. Oblockad på bilden(och fortfarande tbh
) för jag ville använda den i stället för att blocka på hotellrummet i Edinburgh
Visa bifogad fil 149695
Snyggprovat dubbel halskant, vändstickning och isländsk avmaskning (säger man så). Med billigt garn vågar man merbara ärmarna kvar men vill påbörja nästa projekt redan nu
![]()
Fodralet till plattan är klart och jag är verkligen nöjd med resultatet.Nu håller jag på med två olika projekt samtidigt. Dels ett fodral till paddan i mosaik-virkning dels ett nytt döskalle-parasoll.
Risken är att passformen blir sämre om du byter från resårstickning till slätstickning. Men visst går det.Håller på med en mössa. Enligt mönstret ska det vara resårstickning hela mössan. Kan jag byta ut det mot vanlig slätstickning efter ett par centimeter?
Vad kan vara lagom för en bebis?