Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Ok, jag kom på en lösning. Jag gör muddarna i det bruna garnet jag har och så har jag beställt ett rostbrunt i samma serie till resten av tröjan. Det blir nog bra hoppas jag.
På det sättet behöver jag bara repa upp tre varv. Smart! Men nu måste jag vänta med min stickning tills det nya garnet kommer..

Ok. Jag måste fråga kanske århundradets dummaste fråga.

Hur repar man på ett smidigt sätt upp tre varv, utan att tappa varenda maska?

Jag har bara repat upp hela projekt eller enstaka maskor innan.

Jag veet att jag sa att jag inte skulle börja på något nytt projekt förrän det första var klart. Meeeeeeeen
22-2.webp

Så söt ju!
Har letat fram garn och stickor som passar och ska sätta igång genast.

Och där gick en strumpsticka av :arghh: :arghh: :arghh:
Ofrivillig paus i stickandet nu då.. Hittat en butik som säljer det jag vill ha. Det öppnar klockan 14 så jag får vänta tills dess. Redan beställt i webshopen, bara att hämta :D

Jag behöver hjälp! Fattar ingenting..
I mönstret står det att jag ska öka två maskor under armen och sticka in dem i mönstret. Hur menar de att jag ska sticka in i mönstret?

Mönstret i fråga: Hello stripes
Tröjan.

Näääästan klar med min Hello Stripes (Drops design).
Ska sticka knapphål snart, har inte en susning om hur man gör. Men det finns ju på Youtube. Antar att jag måste välja knappar först? Så hålen blir i rätt storlek.

Jag har en gedigen samling knappar, vilket gör det tio resor svårare att välja..
Hade tänkt träknapp först, men det har jag nog inte tillräckligt många likadana. Vi får se hur det blir i slutändan.

Sommarens första stickning klar, en ultramjuk tröja till sonen. Han är dock skeptisk, så risk finns att den inte kommer användas. 🙈

Första gången jag stickar raglanärm, så det var kul att prova. :)
Visa bifogad fil 147473

Vad ar han skeptisk mot? Nar min yngste var mycket tveksam till en troja (jag kopt) diskuterade vi och jag virkade en groda och sydde pa ... plotsligt blev det favorit trojan. :p

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
569
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 021
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
1 150
Senast: gullviva
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka