eller hurAtt sy ihop kroppsdelar är det jag tycker om allra minst med amigurumis. Det blir ju varken enklare eller mer avslappnande när man får "hjälp."
Visa bifogad fil 143495
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
eller hurAtt sy ihop kroppsdelar är det jag tycker om allra minst med amigurumis. Det blir ju varken enklare eller mer avslappnande när man får "hjälp."
Visa bifogad fil 143495
Bomull, så att det går att tvätta vid behov.Vad skulle ni använda för typ av garn till gosedjur till nyfödd?
Lettlopi är magiskt att sticka med! Jag använder mina tröjor med bara linne under, men oftast t-shirt eller tunn långärmad.Orkade inte vänta på mitt beställda garn så köpte lettlopi i stickaffären och började bara. Och nu är jag inne på sista ärmen och ska snart sätta ihop allt och börja på oket. Det är ju ett otroligt förlåtande garn, älskar det! Sen hur det känns att ha på sig är en annan sak.. Nåväl, med en polo under blir det nog bra.
Och har också hittat chiagoos stickor! Trodde jag var nöjd med knitpro men ack vad fel jag hade!
Jag brukar söka på kvaliten på drops hemsida de har ju uppdelat på "garntjocklek" och sen välja mönster efter det. Barnkläder drar ju inte så mycket garn heller, men man kanske helst vill ha bomull, merinoull eller liknande så det inte blir stickigt.Jag vill sticka eller virka nånting, hålla mig sysselsatt under föräldraledigheten. Men vad vill jag göra? Har noll inspiration.. Har nog inte så mycket garn av samma kvalitet heller, mycket rester och enstaka nystan av allt.
Funderar på att göra mig av med allt udda och köpa in till ett projekt i taget. Men jag vet inte. Det tar emot det med.
Jag stickar så sakta att han hunnit bli tonåring innan jag är klarJag brukar söka på kvaliten på drops hemsida de har ju uppdelat på "garntjocklek" och sen välja mönster efter det. Barnkläder drar ju inte så mycket garn heller, men man kanske helst vill ha bomull, merinoull eller liknande så det inte blir stickigt.
En liten filt kan ju vara bra! På tal om kattfilt, jag hittade ett gulligt mönster med tassar på. Det kanske vore nåt, sväljer lite restgarner dessutom.Jag brukar virka eller sticka en ”kattfilt” när jag inte orkar tänka på mycket och har udda garner. Det kan vara mormorsrutor, eller andra rutor som jag syr ihop, kanske virkar en kant runt osv beroende på vad jag känner för efter vägen och så känns det skönt att få bort massa udda nystan!
Det låter jätte fint!En liten filt kan ju vara bra! På tal om kattfilt, jag hittade ett gulligt mönster med tassar på. Det kanske vore nåt, sväljer lite restgarner dessutom.