Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 141076Så här långt kom jag idag. Vad jag lärt mig: köp inte billig rundsticka i lågprisbutik. I alla fall inte om man har temperament som en jordgeting
Oj va mycket fint alla gör!
Jag sydde mej ett tenntrådsarmband förra veckan.
å nu har jag börjat på ett broderi..
Ett julbroderi...
Jag har inte broderat sedan 1999, så de känns nytt.
* Jenny *
Visa bifogad fil 141515
TACK! De finns färdiga kit att köpa, med utförliga steg för steg beskrivningar. Testa att göra ett eget, klarar jag det, klarar ALLA det. Barnen på min skola får sy i tenn på slöjden, oftast tycker dom det är jättekul!Jag GILLAR ditt uttryck, "Temperament som en jordgeting"
JATTE snyggt. Jag onskar att jag kunde gora tenn armband, det ar mina favorit armband, men dyra "over here".
Jättesöt! Virkkrok 1,5 är ju yttepyttesmått! Jag brukar köra krok 3 och 8/4-garn fast just nu virkar jag med krok 6 och det är rätt klumpigt.Jag tänkte att jag skulle virka mig en orkidé, för en sådan kan inte ens jag ha ihjäl? Köpte DMC Petra och en virknål på 1,5 och tänkte att jag kanske skulle göra något simpelt först innan jag testar något helt nytt. Det blev en liten(!) fjällräv. Jag är helt okej på att virka, men ganska usel på att sy ihop de olika delarna. d
Den blev ändå ganska söt.
Visa bifogad fil 141796
Lilla masken, eller förlåt, wyrmen, blev klar igår kväll. Den blev liten.
Visa bifogad fil 141886
Det KAN vara så att jag har beställt ännu tunnare garn och ännu mindre krokar.
Svenska kan jag tyvärr inte lösa, men på Etsy.com finns ett mönster för Beedrill! Sök på Beedrill crochet pattern så dyker den upp.Virkmönster till Pokemons, gärna på svenska, men får väl lösa engelska om det behövs.
Speciellt Beedrill och Vivillion är jag ute efter.
Någon som sett något? Mina googleskills sviker mig.
... Hur? Det låter helt omöjligt! Jag tyckte det var tillräckligt svårt att ens hitta vettiga krokar för 0,75 och 1,0.Jag har 0.15 och 0.05... (dvs tunnare än en vanlig knappnål och typ lagom att virka sytråd med)
Åååh! En lillebror till min!Jag tänkte att jag skulle virka mig en orkidé, för en sådan kan inte ens jag ha ihjäl? Köpte DMC Petra och en virknål på 1,5 och tänkte att jag kanske skulle göra något simpelt först innan jag testar något helt nytt. Det blev en liten(!) fjällräv. Jag är helt okej på att virka, men ganska usel på att sy ihop de olika delarna. d
Den blev ändå ganska söt.
Visa bifogad fil 141796
Jag har en bok med tydliga mönster, köpt i bokaffären nu i februari. Hittills mycket nöjd.Virkmönster till Pokemons, gärna på svenska, men får väl lösa engelska om det behövs.
Speciellt Beedrill och Vivillion är jag ute efter.
Någon som sett något? Mina googleskills sviker mig.
Har ni tips på garn att ersätta Léttlopi med? Tänkte sticka en Riddari men är nybörjare på tröjor och vill inte sticka första omgången med så dyrt garn ifall det blir fult.
När man stickar tröjor, vilka stickor brukar behövas då? Alltså storlek och längd.
Jag stickade min riddari i raggi, blir tvättbar på ett annat sätt då, är stall tröja så ville inte ha ren ull.
Håller man sig till svart, vitt och ofärgad gråskala är detta prisvärt.Jag har kollat på raggi också men det är ju tyvärr lika dyrt som Léttlopi. Tänkte att första tröjan behöver inte bli så dyr när den garanterat kommer bli lite ful. Fast kanske lika bra att göra den i det material man vill ha från början, blir det bara hyfsat går ju det mesta till sig med blockning..