Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Stresshantering...
 

Bifogade filer

  • IMG_20240627_181458.jpg
    IMG_20240627_181458.jpg
    63,3 KB · Visningar: 50
Eftersom man bara får bifoga en bild per inlägg så kommer här ett inlägg till...
Efter filten bestämde jag mig för att testa mosaik-virkning. Det slutade med en stor väska, en liten väska och en väska för mobilen.
20240705_141326666~2.JPG
Nu håller jag på med två olika projekt samtidigt. Dels ett fodral till paddan i mosaik-virkning dels ett nytt döskalle-parasoll.
 
Nu behöver jag tänkar-hjälp igen!
Gör en Vilde from Järbo garn. I mönstret står det inte när man ska börja sticka själva mönstret. Det står i beskrivningen när man ska sätta i ärmarna att man ska använda färg 1, men tittar jag på bilden stämmer det inte.
Jag fattar inte! :arghh:

Visst måste jag börja sticka mönsterrapporten direkt när ärmarna ska på plats? Eller?
 
Nu behöver jag tänkar-hjälp igen!
Gör en Vilde from Järbo garn. I mönstret står det inte när man ska börja sticka själva mönstret. Det står i beskrivningen när man ska sätta i ärmarna att man ska använda färg 1, men tittar jag på bilden stämmer det inte.
Jag fattar inte! :arghh:

Visst måste jag börja sticka mönsterrapporten direkt när ärmarna ska på plats? Eller?
Det brukar vara ett par varv med bottenfärgen innan mönsterrapporten börjar/slutar vid ärmen.
 
Det brukar vara ett par varv med bottenfärgen innan mönsterrapporten börjar/slutar vid ärmen.
Fast det står att man ska använda färg 1, och det är inte bottenfärgen.. Jag kan inte se på mönstret att det är någon varv i kontrasterande färg?

Det står inte när man ska börja sticka rapporten.. det står bara att det ska vara slätstickning..
 
Fast det står att man ska använda färg 1, och det är inte bottenfärgen.. Jag kan inte se på mönstret att det är någon varv i kontrasterande färg?

Det står inte när man ska börja sticka rapporten.. det står bara att det ska vara slätstickning..
Det står verkligen inte, jag kikade igenom mönstret men jag skulle sätta ihop armarna med kroppen med den färg du har där och sen varvet därpå gått över på mönstret. :)
 
Fick slänga en härva vitt ullgarn pga pälsänger :cry: de hade tuggat i sig en hel del av garnet.. som tur väl är verkar inget annat vara angripet.

Men nu har jag inget vitt garn till min tröja. Måste köpa. Närmsta affären är typ Rusta, och de har ju inte rent ullgarn. Får väl bli en blandning då.. Inte så sugen på att åka iväg långt och vill inte vänta på beställning.
 
Vilket dumt mönster jag hittat då :arghh:
Rapporten är 12 maskor. Just nu har jag efter minskningar 112 m på stickorna. Det innebär att mönstret upprepas 9,3 gånger.. Min hjärna fattar inte! Det kommer ju se kocko ut med ett asymmetriskt tass-mönster när allt annat är symmetriskt.
Jag har försökt möckla ihop det bäst jag kan men vette tusan om det kommer bli bra..
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
9 267
Senast: Lobelia
·
Svar
309
· Visningar
31 344
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
79 80 81
Svar
1 608
· Visningar
76 885
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 811
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp