Hmm. Kanske dumt att chansa då.Risken är att passformen blir sämre om du byter från resårstickning till slätstickning. Men visst går det.
Är bara så vansinnigt tråkigt att sticka resår
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmm. Kanske dumt att chansa då.Risken är att passformen blir sämre om du byter från resårstickning till slätstickning. Men visst går det.
Man vänjer sigHmm. Kanske dumt att chansa då.
Är bara så vansinnigt tråkigt att sticka resår
Resår är ju asdrygt, känns alltid som att det tar en evighet.Grr! Jag stickar och stickar resår, men det är hela tiden bara 12 cm! Ska bli 19 innan jag börjar minska.
Okej, det var nio centimeter här om dagen. Men det känns som det inte händer nånting! I mitt huvud planerar jag redan för nästa projekt. Blir nog ett par vantar till, till lilleman. De förra jag gjorde kommer nog bli lite små i vinter. De är lagom nu liksom.
Japp, det är ull. Babyull tror jag det kallades. Ska testa det!Resår är ju asdrygt, känns alltid som att det tar en evighet.
Angående vantarna så kan du kanske blocka ut dem om de är i ull?
Bra tips!Måste bara dela med mig av en liten framgång! Om någon annan stackare där ute kämpar med tvåfärgsstickning som jag gjort. Jag har ändå stickat några år men aldrig riktigt fått till tvåfärgsstickningen med att ha båda färgerna i höger hand. Det har blivit fult och ojämnt och tagit en jädra tid trots att jag övat huuuur mycket som helst. Senaste tröjan jag gjorde gav jag helt upp med och stickade varje tråd för sig, tog i och för sig också en jädra tid men blev mkt snyggare.
Nu är jag dock frälst! Har äntligen begripit att man kan ha färgerna i båda händerna och det är typ revolutionerande för min stickning. På ett dygn har jag lärt mig att sticka acceptabelt jämt med båda händerna med hjälp av tutorials från fair isle-stickare! Något jag inte lyckades med med båda färgerna på vänsterhanden på flera år trots allas ”det är bara att öva vidare”. Det är ju såååå mycket roligare att sticka när det går bra och lite snabbt.
Så nu håller jag på med en fair isle-halsduk som är så rolig att göra nu när jag äntligen kommit vidare!
Nyfiken fråga. Vilka partier är hemska och varför?Hmmm tråden låg på sida 7!
Hur som så har jag gjort klart mitt värsta/bästa virkprojekt so far. En sak är säker! Jag kommer INTE att virka någon mer sån här filt. Visa partier var någorlunda kul att virka men vissa andra var hemska... Men jag gav mig f*n på att få den klar. Dessutom det dyraste garn jag nånsin köpt till ett projekt ca 1200:-. Till mina bomullsfiltar kostar garnet ca hälften.
Visa bifogad fil 152745
du kan sticka något i ull så blir det filtat med en gång!Jag har tva stick project jag vill starta med, men da temperaturen nu ligger val over 30*C (38*C i gar) sa vantar jag pa att vi inte har det fullt sa varmt innomhus da vi forsoker att inte har storre skillnad an runt 10*C inne och ute (men haller oss under 27*C innomhus) blir det lite val varmt inne for att sticka.
Värst var hörnen. De fem "rutorna" per hörn var inte krångliga men att virka ihop dem och att sedan virka fast hela trekanten på själva filten var ett elände. Näst värst var de vita "musslorna" nästan på ytterkanten. Det var bara tråkigt! sist men inte minst så de partier med överliggande maskor är inte så lätta att få till. Virkar man för löst så hänger stygnet, virka man för hårt så drar det ihop sig och ser bubbligt ut.Nyfiken fråga. Vilka partier är hemska och varför?
Sticka i bambugarn?Jag borjar bli ordentligt sugen att sticka sa det blir nog att ta fram garn och stickbeskrivingar som ar sedan i varas da det hann bli for varmt for att sticka.
Sticka i bambugarn?