virkade DIY lampor

emlem

Trådstartare
dsc_2559_50f1e5109606ee026aa8f141.jpg

Fin eller hur:) men hur brandfarliga är dessa egentligen? funderar starkt på att göra en egen men jag är inte så sugen på att elda upp huset. Någon som provat att göra en, blir de varma?

För den som undrar så är det gamla spetsdukar hoplimmade med tapetklister och en instoppad lampa

Borde funka om man använder en lampa som inte blir särskilt varm. Har själv ingen hemmagjord lampa själv men har bekanta som gjort egna och deras hus har ännu inte brunnit ner. :p

De är väl lika brandfarliga som alla lampskärmar?
De är ju oftast av plast, papper och annat. Men tänker bara inte på det.

Om man har en lampa med skärm som man sedan byter ut till en sådan här så kan man kanske bara tänka att den ska vara lika långt ifrån "bulben" som den förra skärmen.

Det borde väl fungera?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 272
Senast: LaMagia
·
Relationer Klisterkarlsson har magknip. Klisterkarlsson förstår inte varför klistret smetar ut i en ojämn sörja där en ordentlig smörja med balans...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 941
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 535
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist