Vippbräda till agility

S

speedygirl

Vippbräda hjälp!

Det är så att vi snart ska ha tävling i agility och då behöver jag hjälp med hur ni har gjort ni som har byggt en vippbräda. Vill gärna ha mått osv och även bild så man kan se hur den ser ut.

Sv: Vippbräda till agility

Är det till små ponnyer eller? Den enda vippbräda jag minns att jag har sett var på ISPC's tävlingar för shetlandsponnyer i Norge 2002, och den var ganska bred (80 cm kanske?) och ganska tjock och ett par meter lång. Mitt under satt en ganska tjock bräda med någon form utav gångjärn så brädan kunde vippa fram och tillbaka. Själva vippbrädan var klädd med ett halkfritt material för att ingen skulle göra sig illa.

Sv: Vippbräda till agility

finns flera sätt att bygga vippbrädor på..

jag tog en gammal dörr och 2 sockerbitar och satten en bom imellan sen dörren på så den vippa. men ska bygga en jag med ngn gång.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 735
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 420
Senast: Sedna
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
777
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 533
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar