OM jag ska!Du får bygga upp ett förråd tills dess
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OM jag ska!Du får bygga upp ett förråd tills dess
Bekänner: Jag har ALDRIG köpt franska viner!! (Ja, förutom nån champagne nån gång...) Jag vet inte varför. Jag köper bara italienska, spanska, portugisiska, chilenska, nya zeeländska, australiensiska.... Nån enstaka från USA till och med. SNÄLLA ge mig tips på nåt enkelt, rakt, från Frankrike? Vitt helst! Nåt att dricka till maten (beroende på vad, givetvis) men också ...medan jag lagar maten...! Självt, med andra ord
Ikväll blev det denna. Visa bifogad fil 103021
Jag när någon slags hatkärlek till chardonnay, men denna är god.
Kvalar definitivt in på bra-att-ha-hemma-listan.
Jag är väldigt skeptiskt till boxviner, inte druckit något som hållit måttet så det skulle inte förvåna mig om det innehöll en del socker.Och VARNING för denna sjukt äckliga dryck som inte ens borde få kallas vin. De måste ha hällt socker i den? Får starta tidigare i år och göra mulled wine eller något av skiten.
Jag har en ganska låg lägstanivå enligt mig själv när det kommer till boxvin men det ska vara okej när det kostar 100 kr/l som detta gör. De billigare vinerna kostar ungefär hälften av detta vin ?knappt 200 kr/3L)Jag är väldigt skeptiskt till boxviner, inte druckit något som hållit måttet så det skulle inte förvåna mig om det innehöll en del socker.
Inte vin men ack så viktigt för att njuta av vin... Ceestashop har nedsatt pris på ett av Lehmanns Jamesse champagneglas (just det glaset jag sneglat på i något år men varit för snål för ). Det KAN vara så att en uppsättning är på väg mot Sverige
https://www.ceestashop.se/sv/champa...s-jamesse-premium-28-5cl-(6st)/p/LGJAPRE28_6/
Det finns mer fancy champagneglas (och därmed svindyra) men i alla tester jag läst bedöms det här glaset vara bland de bästa och att det är bra med pang för pengarna. De kostar ju under en hundring per glas och då kan jag använda dem utan att känna mig nervös
Finns massa lätta mjuka viner/druvor som är bra och går att hitta i bättre kvalitet. Det är inte bara fylliga sträva rödviner som är dyraJag brottas med känslan av att billiga lätta viner inte är riktiga viner. Vilket egentligen är lite tramsigt eftersom alla viner man gillar är bra viner och ingen blir glad av att jag köper dyrare viner jag inte gillar. Samtidigt kan jag gilla fylligare viner också (lionheart of the barossa tex), så jag har inte helt benat ut vad jag gillar och inte. Resan fortsätter.
Åkte hem till en kompis igår som är lite ny på rödvin, vi delade på en flaska Zupreme zinfandel. Jag tycker den är lite lättsam och trevlig utan att bli helt saftig, eftersom det finns lite fat i. Är inget wow på något vis men ett förhållandevis säkert kort liksom.
Förstår inte varför jag plågar mig att läsa den här tråden när det är över 5 månader kvar tills jag får dricka vin igen…
För att bidra i tråden så lägger jag in mitt go-to vin, jag är ingen vinkännare men gillar att dricka och vill gärna lära mig mer!
Visa bifogad fil 91148