Åh det blir värre. Den dracks på en släktträff med knytkalasmat. Bredvid flaskorna stod boxarna uppradade. Men men, med solsken och gott sällskap är det väl få saker som inte passarJag hade inte ens övervägt att öppna den så här tidigt faktiskt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh det blir värre. Den dracks på en släktträff med knytkalasmat. Bredvid flaskorna stod boxarna uppradade. Men men, med solsken och gott sällskap är det väl få saker som inte passarJag hade inte ens övervägt att öppna den så här tidigt faktiskt!
Färgen i glasetHar man tröttnat på vanligt bubbel så är detta en väldigt trevlig omväxling! Härlig röd färg, frisk och väldigt egen smak, mycket "rosé".
Vi drack detta vin igår, också Pinot Noir från Kalifornien men nog mer det du var ute efter, jag tyckte det var riktigt gott. Finns i fasta. (Sorry lyckades inte göra bilden mindre)Den här är jag mer kluven till. Första klunken smakade typ liquid smoke och det var inte de färska röda bär som jag hade förväntat mig. Efter en massa syre blev det bättre, men smakar mer rioja än pinot. Fast det är ju inget tråkigt vin.
Här har skaffats jobb! Eller nåja, LIA. Men sak samma, kontentan är att det ska köpas champagne!
Men vad? Inte bollinger, så långt har jag kommit, inte favoriten. Och tips är ju kul
Annars kanske bara försöka hitta den @athena_arabians tipsade om ovanför
Tackarrr!Du menar Louis Roederer? Du blir inte besviken på den. Annars är ju Pol Roger ett säkert kort, både Reserve och Vintage. Deutz är en annan stabil klassiker.
Tackarrr!
Efter tre edits på förra inlägget var det bra att jag bad om tips, min hjärna är tydligen inte så snabb själv idag
Längtar till slutet av januari när jag kan dricka vin igen. Under tiden får jag samla tips i denna tråden. (Och gissa vad?! ALLT låter gott!)
Å du har missat nåt!Bekänner: Jag har ALDRIG köpt franska viner!! (Ja, förutom nån champagne nån gång...) Jag vet inte varför. Jag köper bara italienska, spanska, chilenska, nya zeeländska, australiensiska.... Nån enstaka från USA till och med. SNÄLLA ge mig tips på nåt enkelt, rakt, från Frankrike? Vitt helst! Nåt att dricka till maten (beroende på vad, givetvis) men också ...medan jag lagar maten...! Självt, med andra ord