Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Nu kan Timothy och Zino titulera sig storebröder, Timothy vill vara nära lilla Valle hela tiden. Nu en vecka gammal. :love:

DSC00158.jpg

Åh grattis till din fine lille son :love: Vad söt han är!!!

Haha, kan nästan se det framför mig: ett gäng tokglada vinthundar som rusar runt och då och då tittar oförstående mot gruppen av människor som på alla möjliga sett försöker kallla in dem :D

Ja, det låter bra om det inte är alltför krångligt att köra. Och ja, jag tycker redan Faiza blivit bättre, så jag hoppas det växer bort. Bajsade Wahidah i Aningsfulls bil eller? Faiza har bajsat i vår bil två gånger...då är hon plötsligt inte så söt längre...

Känns som en jättehärlig syn att få se alla vackra vinthundar som springer omkring!!! :laugh:

Samåker gärna upp på ena eller andra sättet :)

KL

Red_Chili: Ja, det låter verkligen skönt med marklägenhet! Känns som att vi måste bo större än 54kvm för att få plats med en hund till.

madeleinewall: Jo han tycker ju att de är jättefina, men han är svårövertalad och envis. Så busiga som kattungarna är nu, och så lite vi får sova, så lär jag aldrig kunna övertala honom i detta läget. Men om nåt år så. Då jävlar. Då kommer han inte undan! (även om han ganska klart att sagt att EFTER min nuvarande hund kan jag skaffa vilken jycke jag vill.. men det är ju långt tills dess, förhoppningvis.)

Men hundar är ju så fina att ha i flertal! :D
Förresten, det påminner mig om att jag i en hundrasbok läste "En saluki blir lätt fler." Jag förstår inte aaalls vad de menar? Jag menar... det är ju inte alls så att de flesta vinthundsmänniskor verkar ha iaf 2 hundar, att jag själv har 1½ och sitter och funderar på när jag kan köpa min 3e.. :angel:

som jag brukar säga:
"afghaner* är som jordnötter; det är svårt att bara ta en"

*insätt valfri vinthund ;-)

OT

Imorgon hämtar vi hem lilla Yva! Lååång resa till norge och tillbaka, sedan är väntan över :bump:

//Flo

Vad härligt att få hämta valp, inte så långt kvar för mig heller, nästa lördag:D.

Ishtar, grattis till din söta lilla kille :D

Red_Chili, titta på mig, september förra året kom den första nu hämtar jag snart min tredje, inte ett dugg beroende framkallande:angel:

Ett par nytagna bilder på Viper.

Viper016.JPG

Viper017.JPG

Flera finns på bloggen

Senast ändrad:

*KL*

Ni som har vinthundar; hur är de att ha lösa på promenader? De har ju sina egna ideer om hur saker och ting ska vara...

Funderingar från en som gått lydnadskurs med Saluki... :D Det gick jättebra så länge hon kände för att delta...

Går bra för det mesta, men ibland är våran whipp pojke verkligen helt DÖV. Blir så arg då, när han bara ignorerar mig. Lyssnar faktiskt jättebra och kommer tillbaka om han hittar nått att jaga. Men fastnar oftast när han sniffar efter andra hundar,eller letar hundskit:mad: Det är faktiskt det enda problemet med honom, att han har en fix ide att käka hundskit,äckelhunden:D

Vi brukar träna lite lydnad på väldigt basic nivå när vi är i ridhuset. Mindre som distraherar honom då, men han tycker bara det är skoj ett litet tag, sen vill han bara busa...då får man leka lite clown för att han ska tycka det är skoj igen;)

KL

madeleinewall: Jo han tycker ju att de är jättefina, men han är svårövertalad och envis. Så busiga som kattungarna är nu, och så lite vi får sova, så lär jag aldrig kunna övertala honom i detta läget. Men om nåt år så. Då jävlar. Då kommer han inte undan! (även om han ganska klart att sagt att EFTER min nuvarande hund kan jag skaffa vilken jycke jag vill.. men det är ju långt tills dess, förhoppningvis.)
han inge att klaga på så klart du ska ha en till liten bebis då;)

Hehe ja du får väl vänta nått år då, Sen när dom är vuxna och lugnat ner sig lite så har han inge att klaga på så klart du ska ha en till liten bebis då;)

Han komma nog bli lika kär i den som min kille blivit i Jamal, Han sa att han aldrig skulle tycka om Jamal men inte vet jag vem där är som ligger och myser med Jamal varje kväll i soffan om det inte vore min kille:P

Vilka blå ögon, kommer han behålla dem? Och hans gråa färg är jättefin!

Idag är det så himla fint väder så jag tog med Faiza och Embla ut till stranden. Där blev det massa bus när vi träffade pudeln Raya med husse.

24689021.jpg

Det blev till och med fart på Embla. Och Faiza blev lämnad i ett moln av sand.

24688995.jpg

Faiza och Raya. Jag älskar den blicken :rofl:

24689006.jpg

Men sen blev det lek!

24688989.jpg

Också en "uppställningsbild" som hon tyvärr tittar bort på...

Ja, han är ju väldigt förtjust i min nuvarande hund. Vi pratade om det idag igen, och han sa lika bestämt, att blir när antingen båda katterna eller loppan inte finns längre .. :( dummis!!

Jadu, jag får väl "säga" som vanligt: :love::love::love:

Ser ut som om hon är lite väl hög bak nu (även om en saluki ska vara lite högre bak än fram) :p Hon kommer nog bli finfin när hon växt till sig lite.

Jo, det har jag faktiskt också tänkt på, men får hoppas det växer bort. Hon växer så himla fort nu :p

Det är vanligt att de är lite väl överbyggda när de är i hennes ålder (säger jag, utan att ha stenkoll på hur gammal hon är... :angel:). Har nog inte sett i stort sett någon saluki som är för överbyggd som vuxen.

Hur ser hon ut om du "drar ut" bakbenen så att mellanfoten är i 90gradersvinkel mot marken?
(ungefär som Wahidahs är här)
wahidah_cherazade_bint_zala_01.jpg

Hon är 4 månader. Tack för bilden och förklaringen, jag ska försöka ställa upp henne bättre någon dag snart när jag har en medhjälpare. Bra att ha något att gå efter, som att mellanfoten ska vara vinkelrät, för mig som är nybörjare.
Tack!
Hur gammal är Wahidah på bilden?

Det är inte lätt att ställa valpar. När man har bakbenen "rätt" så brukar frambenen hamna jättelångt fram och det är ändå ganska viktigt att de står rakt under hunden... Kan man inte få både bakbenen och frambenen "rätt" så blir det nog trevligast helhetsintryck om frambenen är "rätt" (rakt under hunden) och bakbenen "okay". Fast, det är bara att testa runt och se vad som blir bra.

Wahidah är precis 5 månader på bilden. :)

Valpar ey? Jag kan ju säga att Cerberus fortfarande blir så. Han ser ut att ha för långa ben så dom får liksom inte plats. Så han blir gunghäst. :crazy: Min uppfödare lärde mig ett litet knep bara som "gör det bästa av situationen" så att säga. Att frambenen är rakt under är ju viktigast. Sedan kan man ställa bakbenen brett i stället för långt bak. Inte under såklart, men så långt bak som går innan det blir gunghäst igen. Genom att man breddar i bak så får hunden stöd och baken kommer ner så ryggen ser rak ut. Eeh. Svårt att förklara.

Fast Cebbe tycker att vi fortsätter köra på gunghästmodellen. ;)
IMG_4072.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
978
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 823
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka