Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kolla, min lilltjej börjar se ut som en saluki
(bild från idag)
![]()
Tackar
I rasstandarden står det: "Vanligen mellan 58-71cm." och tikarna är mindre än hanarna.
Det vanligaste är väl att tikarna ligger strax under 65cm och hanarna på ca 67-68cm.
Sedan är de ju vinthundar, så de kan ta absolut ingen plats alls om de vill - men med lätthet ta upp en dubbelsäng om de är på det humöret.
Min lilla tjej är ca 52cm nu och hon är snart 5 månader.
kl
Vi har precis fått hem våran första vinthund. En 5-årig whippethane som ska "pensioneras" hos oss, och som vi först ska ha på prov i 3 månader. Det är första hunden för både mig och sambon, även om båda är uppvuxna med hund hemma.
Klart du kan övertala honomVem kan motstå en saluki?
Här kommer två bilder på tjockisen. Se det som "före-bilder", för nu f*n ska hon tränas!Bilden där hon står är fotad igår och travbilden fotades för kanske en timme sedan
![]()
![]()
Tillägg: Hon har galet lite päls på svans och öron nu.. Hoppas på att det är för att hon nyss löpt (även om hon aldrig haft speciellt mycket). Svansen är 10cm kortare än salukisvansar brukar vara... Hon klämde svansen i dörr förut och opererade bort en bit... Men hon är den vackraste jag vet ändå![]()
Din hund ser verkligen störtskön ut, helt underbara bilder!