Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Vilka underbara bilder och Grattis Grattis till BIR i Tvååker:)
Här går det också bra med mina tjejer. Vi har varit ute och gått 5 km på berget idag. Oceane hoppade över två träd som låg över stigen. 10 år och still going strong :) Maya sprang runt. ;)

Maya och jag har varit på Världsutställningen och Vinthundsspecialen i Västerås. Bra kritik på utställningarna men tyvärr inte placerad. Nu tar vi semester både från jobb och utställningar :) Nästa utställning blir i Sofiero i september.

Wahidah kan (än så länge) alla "trick" när som helst, men alla hundar på hennes mammas sida är sådana extrema divor att jag räknar med att även valpis blir det. :p

Debuten är på Södertälje Brukshundsklubb :D
Jag vet två andra som ska ställa salukivalpar där. Den ena är Wahidahs bror och det andra är en betydligt äldre tikvalp.. Ska bli intressant att se hur det går och framförallt är jag glad över att ha konkurrens :p

Härligt att din valpis inte tagit efter dobermannen... Jag hoppas verkligen att det kommer fungera att ha mor och dotter för mig.. Den där tiken är det mest fantastiska jag någonsin träffat och att ha både henne och hennes dotter skulle vara som en underbar och overklig dröm - om det fungerar bra :laugh:

jamal.jpg

Om 11 Dagar får jag hem min Saluki kille då:d
Hoppas tiden går fort tills dess iaf;)

OH, härligt att det står om EM i LC! :bump:
Det är alltså din vovva som ska starta? Gah, jag måste verkligen hitta något sätt att ta mig dit på...

Tror jag såg er (eller, jag är rätt övertygad om att det va ni..) i lördags. Hon är helt fantastiskt söt din hund!

Jag har ny hårddisk och nytt operativsystem på min dator och lyckas inte föra över foton från min gamla mobil till datorn...
Så därför har jag inte kunnat skicka dig fotona från Lövudden!

Ska ni anmäla till Nyköping?

Senast ändrad:

Okej synd men du kanske kunde skicka dom senare om det går?:)
Eller om du vill skicka ett par via MMS?

Jag ska inte anmäla Nyköping nästa utställning för Maya och mig blir i Helsingborg/Sofiero. Vi har lite semester från utställningar nu i augusti och från jobbet också. Familjen ska iväg på lite hundfri semester vid havet :) Men åh vad jag kommer sakna mina tjejer. Trots att jag vet att dom har det bra hos mina vänner!!

Ja men visst är han? Ja man blir ju extramt valp sjuk när man vet nån annan som skaffar valp:Pär nästan så man skulle vilja ha en hela tiden ibland:P Fats ska bli så roligt att få ham han snart:D

Förstår att du längtar.... :) Två vänner till mig har precis skaffat hundvalpar. Man blir helt kär i dom små liven :)

Ja hon och massa andra... Vet inte hur många svenska hundar det blir...

Om du inte kan ta dig dit så kommer jag va där o fota, kan lägga upp lite bilder efteråt så får ni se massa fina vovvar :)

Ja hon och massa andra... Vet inte hur många svenska hundar det blir...

Om du inte kan ta dig dit så kommer jag va där o fota, kan lägga upp lite bilder efteråt så får ni se massa fina vovvar :)

Kul vi vill se massa bilder!! :)
Lycka till önskar jag till dig och din vovve :)

Vet ni, jag har råkat bli kär.. :D

Idag när jag gick till rastgården med Wahidah så tittade jag in mellan träden som finns när man kommer fram. Där inne ser jag några lååånga gråa ben. Blev glad och ökade farten eftersom jag misstänkte att jag visste vad jag såg...
När jag kom fram så att jag kunde ta mig en ordentlig titt upptäckte jag att jag hade haft rätt - det var en skotsk hjorthund där:bump:

Han var jättevacker och supersnäll, han hälsade otroligt fint på min lilla (fega) tjej och var precis så signalkänslig och säker som jag älskar att hundar är :love:
Han visade sig ha en jättetrevlig matte som bor 5 min promenad från mig.

Med andra ord, när Wahidah blivit större så har hon en urtjusig kavaljer på promenader då och då :idea: ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
986
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 037
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 837
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka