Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

*KL*

Kul med en vinthundsgrupp!:)

Jag har två borzoier..en tik och en hane, 4 och 6 år gamla!
Dom bor för tillfället hos mina föräldrar då jag inte har möjlighet att ha dom..just nu.
Jag tycker att dom börjar lossa så himla mycket hår..nu till vintern!:crazy:
Mina föräldrar borstar nog dom inte dagligen och inte så noga som jag...
tror ni att det kan ha med saken att göra? Lossar Era mycket hår?
Har tänkt lämna in dom på badning och att dom får föna ur lite löst hår och hoppas på att det blir bättre..(och självklart kammning oftare)

Föresten, är det någon härifrån som bor i närheten av Mjölby/Linköping? Fick reda på idag att jag fått lägenheten jag sökt och förra veckan att jag fått utbildningen jag sökt så nu ska jag och yrvädret bli Östgötar till årsskiftet! Behöver ju nya hundpolare till donnan (och en dagmatte;))!

Vi bor i Linköping, har en whippet.. :)

Jag har förressten några bilder från när min toka rusade runt på stranden idag.

24830147.jpg

24830137.jpg

vilka härliga bilder:)

Hej
Nej min borzoitik fäller inget nu, och jag borstar henne inte varje dag, det behövs inte. I stället så hamnar hon i badet ca var tredje vecka-1gång i månaden, eftersom hon älskar att skita ner sig. Där i mellan borstar jag inte eftersom det sliter på pälsen.

Men på våren och försommaren borstar jag ur henne ca var tredje dag,när hon fäller, men har då i balsamspray, för att inte slita på pälsen.

Vart kommer dina borzoier ifrån?

En liten uppdatering om hur det går med Viper.

Han är en trygg liten tuffing, inte mycket som skrämmer honom. Tror nog att han är en fullvuxen varghundshane. Sover mellan 23.00-06,00 varje natt. Kissar och bajsar ute, en olycka inne idag. Så förtillfället fungerar allt jättebra:laugh:.

En bild på alla tre från i dag.

Viper039.JPG

Du har inte bytt foder nyligen eller något annat som skulle kunna påverka att hundarna fäller mer? Låter ju märkligt om de börjar fälla stora mängder sådär.

Jag känner en som har uppfödning på borzoier och hon har 1 som näsatn jämt tappar mycket päls, inge fel eller nå på den heller. Så det kanske är så att vissa tappar mer en andra?

sen vissa raser har ju att dom fäller ur pälsen mycket kanske mellan 1-2år med. (Vet ju inte hur gammal din är)

*kl*

Oj va många fina hundar ni har! Saluki är nog en av mina favoriter, blir det en hund till så lutar de nog åt en sån.

Tog lite nya bilder på min vilde i helgen:

maltis5.jpg

maltis6.jpg

maltis7.jpg

*KL*

Idag fyller min jycke 1 år minsann. Detta firades med en lång tur tillsammans med hästen, ett grisöra och slöande i mattes säng.

Jag slängde ihop ett litet klipp med för att visa hur han ibland förvandlas till.. öh.. älg? Brunstig ko? Jag vet inte.. Något annat än hund låter det som iallafall. :rofl:

http://www.youtube.com/watch?v=uHaNScS9Ukw

Åh vad han är fin, vad stor han ser ut, är han stor för att vara whippet eller?

Dottern ska hämta sin salukivalp den 15 dec. det ska bli spännande att se den har sett kort och han är så himla söt.

Haha, jag bara älskar dina klipp! :rofl:
Nog för att hundar kan ha konstiga ljud för sig ibland, men jag har aldrig hört någon låta sådär. Men han är ju jättebra, du får ju många djur (varelser?) i en iaf.

Trots detta är han jättefin (som du vet), grattis i efterskott Cerberus!

Min hane är ganska välpälsad men tiken är inte alls särskilt långhårig eller så.. men ändå tappar båda ganska mycket nu vilket är konstigt. Jag badar dom kanske varannan till var tredje måndad.. Man behöver bara stå brevid dom så är man full i hår! Och det blir MASSA hår inomhus. Tycker nästan dom börjar bli tunnhåriga!:eek::crazy:
Dom är ute mycket på dagarna så jag tycker inte dom borde tappa sin päls..
Jag har heller inte bytt foder nyligen som någon fråga..
Va äter era hundar för foder?

Jag har en kinesisk nakenhund också som fick gå på medicin då hon fick någon slags hudinfektion och öroninflammation. Dom träffades men bodde inte ihop under den tiden... Grejen är att kinesen kliade sig nåt förfärligt mycket under tiden...borzoierna kliar sig inte alls eller har tunnhåriga fläckar som hon fick.

Tiken är efter Borscana Ulvejeger, men jag köpte henne från Fjordholmens kennel så jag har inte haft henne sen valp. Hanen är uppfödning från fjordholmens kennel.

Vart kommer din ifrån?

*KL på mig själv*

Ni som har salukis, hur upplever ni dom?
Vart sugen några år nu....:d

Vad fin han är (så klart)! Och vad han har vuxit till sig!

Det slog mig förresten innan att jag känner Maltes mormors mormor (PM Sense of Beauty). Min hund lekte mycket med henne under hennes första år :).

*KL på mig själv*

Ni som har salukis, hur upplever ni dom?
Vart sugen några år nu....:d

Ja som unga är dom verkligen på hittiga inne att hitta på bus också, Iblannd är min valp gratis då med:P Men dom är inte alls så överdrivet hämsk som vissa vill få dom att fram stå.

Vet när jag sa jag skulle skaffa en då komma jätte många sa att man komma få hela lägenheten upp äten och att man inte kan lära dom nått!

Men vilken valp gnagar inte sönder saker? Min har inte gnagat sönder så mycket mer här hemma en en vad våra gammla schäfrar gjorde när dom va valp. Och det går visst att lära dom saker! bara att det kan inte går lika fort.

Men ja så fort dom börjar mogna på sig så är det bara lungna och helt underbar inne, Bara dom får göra av sig med all sin energi ute:)

Problemet med dom är ju att kunna ha dom löst ute, vissa går det bra med och vissa sticker nästan direkt så det är ju från hund till hund.

Men det är en ras jag bara älskar och aldrig komma vara utan!:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
970
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 813
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka