Vintervila för 5-åring

Sv: Vintervila för 5-åring

Fast han har många kompisar att busa med - och en jättestor hage där de röjer runt tillsammans. Men just i detta fall verkar uppmärksamhet från människor vara så viktig. Mot slutet av dagen lämnar han kompisarna och ställer sig vid grinden för att någon människa ska komma och "fjäska" för honom. Man verkar inte kunna klappa och klia och pyssla nog mycket! (De har fri tillgång till hö i hagen, så det är inte för matens skull han kommer till grinden.)

Michis skrev:
Du skrev klart och tydligt att du skulle köra in hästen under vilan.

och hur hade du tänkt att man skulle kunna kolla till hästen utan att gå ut i hagen ?
du kan verkligen inte ta kritik, det gör mig så irriterad..
aja, tur att inte din häst mår dåligt av att inte få "riktig" vila, som sagt.. man vet bäst själv vad ens egen häst behöver...
nej nu är jag trött på det här...

god natt

Att ta kritik kan Gullan86 inte ens stava till.
Tyvärr är det så att om man är bäst och gör alla saker rätt så kan man inte lära sig något heller :crazy:

Hoppas det blir bättre med åldern...

/Åsa

jag förstår helt klart vad du menar Gullan.. du vet själv vad som är bäst för din häst, hur mycket vila han behöver och hur mycket du kan arbeta honom..
Jag är helt med på att din hästs vila inte blir förstörd han har ju gått i hagen utan att gjort nått alla andra dagar på de månaderna, 2 dagars arbete skadar inte..
Men jag förstår även de andra som skriver som har ett annat sätt att se på saken..
Tycker det är smart av dig att köra in honom, är roligare om man kan kombinera ridning och körning så blir det inte så långtråkigt för varken häst eller ryttare/kusk. Men du kanske kunde ha väntat med det tills han vilat klart och tagit det i samband med igångsättningen..

Det hade iaf inte blivit sådant ramaskri här på forumet om du gjort det.. Följ din känsla om vad som är bäst för din häst och kalla det något annat än vila.. Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 367
Senast: monster1
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 478
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka