Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gullan86 skrev:öh vadå? var det menat till mej?
Balderum skrev:Vila är just VILA!! Då ska de bara få va hästar i stora marker o ha det!
Balderum skrev:Om du har möjlighet kan du kanske ge Yrpa en kort vila i dec-jan om du hyr in henne på någon islandshästgård. Är det importhäst?? Börja med Probimin, det har hjälpt importhästar här i trakten.
Min 5,5 åring började ridas på när hon fyllde 4. Sen vilade hon den hösten ca 1,5 månad. Därefter har hon även vilat i somras i 5 veckor och nu ska hon få vila igen ca 6-8 veckor.kopur skrev:Hur gör ni andra? Hur länge låter ni era unghästar vila? Hur sätter ni igång dem igen efter några månaders vila?
Boj skrev:Atagligen var det så, eftersom om hästen är på vila skall den inte göra något alls mer än att äta och tänka. Jag citerar dig,
jag kommer antagligen köra min lite i början för att slippa ryttaren(håller just nu under vilan på att köra in han lite mer på allvar)
Så därför har den kanske ingen vila, den mentala delen är väldigt viktig för hästen.
Gullan86 skrev:okej men om man läser lite nogare i min text så skrev jag hur jag skulle gå tillväga i igångsättningen.
och varför förklarar jag mej för er haha jag gör ju som jag vill och såklart jag vet att hästen har vilan för att vara just häst jag snarare är väl den som står för det mest, alltså jag förespråkar det(svårt o förklara).
Gullan86 skrev:till alla...när ni låter hästarna vila längre tar ni av dom skorna då???