cactuspower
Trådstartare
I morgon kommer hovis och ska sko min häst och jag funderar på
om det är idé att börja sko på med snösulor och extra broddhål i morgon
bitti eftersom det sedan dröjer nästan 8 veckor innan hovis kommer nästa
gång. Ännu finns ju inga täcken på frost eller is men det dröjer ju inte så länge och man vet ju aldrig när det börjar på och bli halt. Förut så har jag alltid haft tillgång till ridbana och ridhus men nu är det bara skogsridning som gäller dessutom. Därför funderar jag på om det är idé att sko med sulor redan i morgon eller om man ska vänta till nästa skoning? Det är ju helt värdelöst när det blir värsta snöstyltorna.. och nästa skoning blir mitt i december, då kan det ju både vara rejält halt och fullt med snö som fastnar i skorna.
Nå, hur resonerar ni nu som skott era hästar nyligen/ska sko om snart?
Några som börjat utrusta och vinterskott hästarna ännu?
om det är idé att börja sko på med snösulor och extra broddhål i morgon
bitti eftersom det sedan dröjer nästan 8 veckor innan hovis kommer nästa
gång. Ännu finns ju inga täcken på frost eller is men det dröjer ju inte så länge och man vet ju aldrig när det börjar på och bli halt. Förut så har jag alltid haft tillgång till ridbana och ridhus men nu är det bara skogsridning som gäller dessutom. Därför funderar jag på om det är idé att sko med sulor redan i morgon eller om man ska vänta till nästa skoning? Det är ju helt värdelöst när det blir värsta snöstyltorna.. och nästa skoning blir mitt i december, då kan det ju både vara rejält halt och fullt med snö som fastnar i skorna.
Nå, hur resonerar ni nu som skott era hästar nyligen/ska sko om snart?
Några som börjat utrusta och vinterskott hästarna ännu?