Ja, den var inte helt lätt att hitta, speciellt då den inte var särskilt markant. Även när vi bedövat fram så såg han egentligen bara att hon inte förde fram benet lika långt som vänster bak, inte en tydlig hälta.
Sen har hon historiskt sett visat tecken på missnöje av andra orsaker (brunst och sadel de vanligaste), men jag tror jag börjar få känsla för vilket som är vilket.
Förutom bakknäet trodde han inte det var något hon gått med mer än 3-4 veckor (dvs sen jag märkte av det), men vi får se vad han säger på återbesöket. Det enda han sa nu var att hon bör inte hoppa högt och det gör hon ändå inte sen flera år tillbaka.
Med tanke på att vi inte hittade något på röntgen av bakknäet så tänkte jag även fråga om han har några rekommendationer på kiropraktor. Hon har varit svår med högergaloppen sen hon kom till ridskolan, så jag undrar ju om rörelsestörningen han såg kan ha någon annan orsak också.
Men vi får ju se hur det ser ut, helt enkelt. Är det för mycket för henne så får jag försöka hitta en annan lösning så klart.