Vinterpäls

M

mizz_perfect

Har era hästar tappat all vinterpäls ännu?

min ena häst har fortfarnade inte tappat allt. han har fortfarnade vinterpälsen kvar men fäller massor, märks inte så stor skillnad iofs.

varför är han så sen eller är det flera som har det så?

kan påpeka att han har varit sjuk en längre period, infektion i kroppen. kan ev vara kvar, eftersom inte han svarade på olika sorters mediciner så skulle vi vänta någon månad då han blit bra från symtomen (drack väldigt mycket) hade dock liten infektionsbild kvar. kan det spela in fortfarande? detta var i höstas..

Gammelgubben som är 19 år halvlod/arab har lite kvar där han inte har varit klippt. Och shettisarna har fällt bra, några strån på magen och rätt mkt under. Shettisåringarna har rätt mkt päls kvar.

skönt att höra. min är 2 år nu. 3 åringen har fällt klart nästan allt redan..

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Hästvård Finns det någon här inne som varit med om att hästar satt vinterpäls under våren/för-sommaren? För min pålle är det nu andra året i rad...
Svar
14
· Visningar
2 072
Senast: Speedway
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 803
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?