mjööööölk
Hjälper det? Hade novalucol hemma så tryckt i mig två tabletter och det hjälpte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
mjööööölk
För mig hjälper mjölk verkligen! Jag tar ett halvt glas vid behov och det håller i flera timmar. Jag har annars halsbränna nästan dygnet runt sedan ett par veckor tillbaka... :SHjälper det? Hade novalucol hemma så tryckt i mig två tabletter och det hjälpte.
Vad skönt för dig!Vecka 34.
Fick igenom mitt snitt i fredags Fick träffa samma läkare som beslutade om akutsnittet senast, tog inte ens 5 min. ”Du vill inte försöka?” Frågade hon. ”Nej”, sa jag. ”Nej, men då bokar vi in ett snitt då”
I slutet av november blir det. Så egentligen hamnar jag väl i hösttråden nu istället
Hon sa att jag sannolikt skulle gått över länge igen annars, ganska osannolikt att det drar igång innan snittet. Tänk att den här graviditeten blir nästan tre veckor kortare än den förra
Sonen kom i v 43
Jobbar nu i tre veckor till, fast sista veckan är lov så egentligen bara två veckor till. Sen ca tre veckor hemma att vila och småfixa.
Vecka 34.
Fick igenom mitt snitt i fredags Fick träffa samma läkare som beslutade om akutsnittet senast, tog inte ens 5 min. ”Du vill inte försöka?” Frågade hon. ”Nej”, sa jag. ”Nej, men då bokar vi in ett snitt då”
I slutet av november blir det. Så egentligen hamnar jag väl i hösttråden nu istället
Hon sa att jag sannolikt skulle gått över länge igen annars, ganska osannolikt att det drar igång innan snittet. Tänk att den här graviditeten blir nästan tre veckor kortare än den förra
Sonen kom i v 43
Jobbar nu i tre veckor till, fast sista veckan är lov så egentligen bara två veckor till. Sen ca tre veckor hemma att vila och småfixa.
Grattis vad skönt!
Jag fick i fredags veta att vägen som min bm tänkte skulle gå gick inte. Så jag får göra om hela skiten med samtal och skit. BLÄ!
Vad dåligt
Jag är glad att jag slapp samtal och liknande. Träffade läkaren direkt och fick veta på en gång.
Man kan ju tycka att när man varit med om snitt innan så vet man ändå vad man ”ger sig in på”, jobbigt att behöva gå igenom massa samtal och eventuella övertalningsförsök då.
Helt klart hellre moderkakan placerad så här skulle jag vilja säga. Rörelserna med sonen var brutala nu är det faktiskt mer mysigt. Jag är ganska så säker på att bebis vände sig i förra veckan, det var en rörelse utöver det vanliga och efter det kommer sparkarna på nya ställen och hickan som förmodligen känns mest vid övre delen av ryggen/bröstkorgen ligger nere vi ljumsken. Skälvklart hinner bebis vända sig många gånger om innan det är dags att komma ut.
Magen denna gång upplever jag som väldigt låg och att jag bär bebis mer mot min egen rygg. Sonen låg väldigt högt och fixerade sig inte innan värkarbetet startade. Jag har redan nu börjat känna ilningarna när bebis stöter emot vad det nu är(känns som ett knivstick långt upp i slidan). Det kom först sista månaden med sonen. Det är ganska kul att jämföra för de här graviditeterna är verkligen olika för mig!
Så tänkte min bm att det skulle gå till, men icke, det blir 2 besök till förlossningen för att de på omgivningen. Jag har förtusan bott där i 4 dagar, vart på 3 UL där och 2 möten. Jag vet hur det ser ut och hur det går till... Men jag får väl le och gnälla lite extra...
Förlåt för gnäll
'Gnäll på! Hade jag också gjort om jag var du!
Livligt tycker jag att det är med den här bebisen. Sonen var som sagt brutal, det kändes och såg ut som att han möblerade om när han rörde sig. Folk som kom för att prata med mig på jobbet när det sparkades kunde liksom inte hålla ögonkontakt utan stod och glodde på magen som såg ut som att den inhyste ett discotek nu är det mer smek, pet, lite bök och kittlingar.Jag har haft moderkakan fram i båda graviditeterna, så har inget att jämföra med. Tycker det kan gå ganska vilt till därinne ibland ändå men har aldrig upplevt det där brutala som en del pratar om.
De där knivsticken/huggen/ilningarna har jag också börjat få! Det är nytt, det fick jag aldrig med sonen. Han fixerade sig aldrig helt heller utan var ruckbar hela vägen (och låg sen snett och kom inte ut). Så kanske denna bebis håller på att fixera sig.