Hur mår ni? Hur går det för er?
Vi har precis börjat umgås med ett liitet gäng från föräldragruppen, vilket faktiskt ha varit väldigt trevligt.
Bra! Känner ändå att jag kan säga det nu för det mesta och att vi landat lite i detta med två barn.
Bebis har varit otroligt okomplicerad mest hela tiden men jag har haft det lite kämpigt med att orka med storasyster som är en fantastiskt rolig unge men också så oerhört intensiv. Ett tag kändes det verkligen bara som att jag skrek åt henne mest hela tiden (vilket jag såklart inte vill!) Men nu börjar liksom orken att hitta på tillräckligt med saker för att göra båda barnen nöjda återvända och därmed även en lite mer harmonisk storasyster och en mindre lättretlig mamma.
Vi har sen en vecka tillbaka en liten rymmare som börjat kravla omkring med väldig fart hemma och jag har precis monterat upp alla barngrindar igen Och lilltjejen äääälskar detta med mat nu när vi börjat med det. Storasyster har gjort olika smoothies hela sommaren på vad hon plockar i trädgården så det brukar även lillasyster få av och nu har vi även börjat med lite barnmatsburkar, grönsaksstavar eller mos av vår mat till kvällsmat, hon sitter mest och gapar som en fågelunge Älskar att tugga på allt hon inte ska också, telefonsladdar och papperspåsar till exempel
Jag ska bort två nätter med jobbet nästa vecka och det känns lite jobbigt, men annars fungerar det väldigt bra att dela på föräldraledigheten, har jobbat typ halvtid sen hon föddes och tänker fortsätta så tills inskolning.
Hur går det för er?