Vinterföräldrar 22/23

Jaha, då är även vi incheckade på "Hotel Get Out" för igångsättning. Ligger med CTG just nu och i vanlig ordning skulle busungen absolut inte samarbeta så tog ett tag för dom att få rätt på mätvärdena men nu verkar det lite bättre. Inväntar läkarkontrollen för att få igångsättningsmetod bestämd men vet att de kör mestadels Cytotec här så är inställd på det. Bara att vänta och se helt enkelt.
Hur går det för er? ❤️
 
Hur går det för er? ❤️
Vi spenderar kvällen som de flesta andra idag: med bingolottos uppesittarkväll 😂

CTG kollas varannan timme och då får jag ett nytt piller som ska sväljas och så fortsätter det så. Har möööööjligtvis börjat känna något litet men inte tillräckligt för att vara säker så vi ignorerar det ett tag till 😁
Ja och så fortsätter ungen att gömma sig för CTGn givetvis så sjuksköterskorna får jobba lite 🤣
 
Det går bra, fick en liten flicka tidigt imorse, alltså 23/12. 🥰 Vi mår bra, men jag blev sydd med ganska många stygn. Ska bli kvar på lite kontroller och antibiotikabehandling. Kommer längre redogörelse när vi landat lite.
Sååå skönt att ni äntligen fått er efterlängtade flicka även om det verkar gått undan där i slutet 😍
 
Om tiden sniglat sig fram genom december fram till jul så är den olidligt seg nu... 🙈 Lillebror är här inom två veckor och det känns helt galet! Lite förvärkar igårkväll efter en vecka utan men nu är det åter igen lungt.

Julafton blev super tillsammans med min familj här hemma. Juldagen skulle bli här hemma med mannens familj, 11 personer, men där var alla sällskap smittade med antingen förkylning eller magsjuka så endast hans far med sambo kom förbi en kort stund innan de behövde åka vidare. Nu är inget inplanerat längre, endast BM den 29e.

Både jag och mannen är trötta - redan! 3åringen i stort behov av stimulans och jag behöver tidsfördriv. I dessa smittotider är det verkligen helt värdelöst. Så jag rullar tummarna...
 
Hmm, vecka 37 nu och jag har noterat att min navel "tittar" lite mer nedåt. Kan det vara magen som börjar sjunka? Ska till BM i veckan, så då får jag väl grilla henne med lite frågor. Är trött på detta nu och börjar få ont om kläder att välja på. Sov dock riktigt gott inatt :up:
 
På julaftons kväll, efter en del kämpande, kom vårt lilla mirakel äntligen till oss och hon är helt underbar :heart Just nu är vi bara hemma och njuter och lär känna varandra så jag återkommer med mer information längre fram.

Hoppas det går bra för alla er andra och att ni haft en härlig jul ❤️
 
På julaftons kväll, efter en del kämpande, kom vårt lilla mirakel äntligen till oss och hon är helt underbar :heart Just nu är vi bara hemma och njuter och lär känna varandra så jag återkommer med mer information längre fram.

Hoppas det går bra för alla er andra och att ni haft en härlig jul ❤️
Grattis! Har tänkt på er och funderat på om det blev en liten tomte 😊
 
På julaftons kväll, efter en del kämpande, kom vårt lilla mirakel äntligen till oss och hon är helt underbar :heart Just nu är vi bara hemma och njuter och lär känna varandra så jag återkommer med mer information längre fram.

Hoppas det går bra för alla er andra och att ni haft en härlig jul ❤️

Å, vad härligt att höra! Stort grattis till er! ❤️
 
På julaftons kväll, efter en del kämpande, kom vårt lilla mirakel äntligen till oss och hon är helt underbar :heart Just nu är vi bara hemma och njuter och lär känna varandra så jag återkommer med mer information längre fram.

Hoppas det går bra för alla er andra och att ni haft en härlig jul ❤️
Stort grattis till ert mirakel!! :heart
 
KL.

Idag är det min bokade dag för igångsättning. När de i telefonen lät som om de kanske behövde flytta någon till en senare dag sade jag att inget är akut för oss. Jag mår bra och har gjort det hela graviditeten. Är varken enorm om fruktansvärt less eller egentligen begränsad på något annat vis.

Vi ska in och ta prover och göra undersökning och eventuellt göra en hinnsvepning om inget konstigt framkommer i prover eller koll. Sedan får vi se.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 275
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 390
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 099
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp