Vinterföräldrar 22/23

Det blev cybex. Utgående modell och paketpris för vagn och skydd. Det kändes överkomligt att köpa nytt för priset vi fick, annars hade vi tänkt köpa vagn begagnat.
Kul ändå! Känns lite som en milstolpe att köpa vagn, haha. För oss blir det begagnat, men himla smidigt att köpa paket med babyskydd med! :)

Vi har fått en gammal, begagnad vagn att ha hos mina föräldrar, för det är där vi är mest om vi åker någonstans, och då kändes det bra att slippa packa in vagn dit när man har hundar som ska med också...
 
Det blev cybex. Utgående modell och paketpris för vagn och skydd. Det kändes överkomligt att köpa nytt för priset vi fick, annars hade vi tänkt köpa vagn begagnat.
Åh, köpte ni en Cybex cloud? Alla jag känner är så sjukt nöjda med sina! Är så SUR över att vi köpte ett annat babyskydd som är kasst i jämförelse.

(Snabbt inhopp, var tvungen)
 
Åh, köpte ni en Cybex cloud? Alla jag känner är så sjukt nöjda med sina! Är så SUR över att vi köpte ett annat babyskydd som är kasst i jämförelse.

(Snabbt inhopp, var tvungen)

Haha, ja cybex cloud z (dock inte årets modell). Det låter ju lovande att den är omtyckt av andra. 🙂
 
Kul ändå! Känns lite som en milstolpe att köpa vagn, haha. För oss blir det begagnat, men himla smidigt att köpa paket med babyskydd med! :)

Vi har fått en gammal, begagnad vagn att ha hos mina föräldrar, för det är där vi är mest om vi åker någonstans, och då kändes det bra att slippa packa in vagn dit när man har hundar som ska med också...

Det låter supersmidigt att ha en vagn på plats, ni har väl ändå en bit att åka dit? Vi bor ju 100 m från mina föräldrar, så ett tag undrade jag ifall vi kommer åka bil med ungen alls. 😁 Men svärföräldrarna bor 4 mil bort, så jo, det kommer nog behövas ett babyskydd ändå. Hade jag kunnat köpa ett av nån man kände så hade jag kunnat tänka mig ett begagnat babyskydd också, men det kändes säkrare med ett nytt. Mina syskonbarn är 15 år gamla, så deras babygrejer är ju sålda vidare sen länge. :p
 
Åh, hittat en begagnad vagn, bara två år, jättebra pris och superfin, men det känn lite tidigt att köpa vagn redan i v 21 🙈
Hur har ni gjort med större inköp?
 
Åh, hittat en begagnad vagn, bara två år, jättebra pris och superfin, men det känn lite tidigt att köpa vagn redan i v 21 🙈
Hur har ni gjort med större inköp?

Helst hade jag inte velat köpa nånting alls innan bebis är född, men det känns lite opraktiskt. Jag hade RUL som nån sorts gräns för alla inköp.

Häromkring verkar utbudet av begagnade vagnar vara rätt stort, så jag tänker att man hade kunnat hitta nåt man ville ha nästan när som helst. Men gillar ni vagnen så skulle jag säga köp den. 🙂
 
Åh, hittat en begagnad vagn, bara två år, jättebra pris och superfin, men det känn lite tidigt att köpa vagn redan i v 21 🙈
Hur har ni gjort med större inköp?

Jag säger som @Ingela_S att RUL kändes lite som en bra gräns när det gäller att börja förbereda lite mer ordentligt.

Nu har vi ju nästan allt sparat sedan dottern var liten, men jag vet att då var vi iväg och köpte vagn strax efter RUL just för att vi hittade precis en sådan vi ville ha begagnad. Det var skönt att ha det klart också. (Men häromkring finns/fanns väl inte riktigt lika bra utbud på begagnat och jag hade specifika önskemål, så inte alls säkert att vi hittat en lika bra om vi väntat). Större inköp från butik (om man inte passar på t.ex black friday eller så) känns dock som att det lika gärna kan vänta.
 
Ja, här omkring är inte jätteutbud när man har lite krav. Samt att alla tillbehör, babyskydd, adapter och bas ingår i priset med... Samt väldigt bra pris, så vi beslöt iaf att vi ska åka och kolla/köpa i helgen iaf. Det känns på ett sätt skönt att ha det klart med...
 
Ja, här omkring är inte jätteutbud när man har lite krav. Samt att alla tillbehör, babyskydd, adapter och bas ingår i priset med... Samt väldigt bra pris, så vi beslöt iaf att vi ska åka och kolla/köpa i helgen iaf. Det känns på ett sätt skönt att ha det klart med...

Men det låter ju toppen om allt ingår och det är det ni vill ha. Jag hade köpt i så fall. 🙂

Vi hade inte så många krav egentligen, men jag ville inte köpa begagnat babyskydd och när butiken hade paketpris på allt så tyckte vi det var lika bra att köpa.
 
Dum fråga men hur är ett babyskydd kasst? 😅
Vi gillar inte solskyddet/suffletten som är dåligt designat (flärpar med metallplattor i som lätt ramlar ner i ansiktet på barnet), vi gillar inte hur bökigt det är klicka i adaptrarna på barnvagnen (vilket har gjort att vi bokstavligt talat aldrig tar med babyskyddet ur bilen) samt att det är svårt att få dottern att sitta bra i babyskyddet (hon sitter med hakan nedtryckt mot bröstet).

Har i princip bara läst klagomål om det här babyskyddet på nätet :D. Hade vi gjort bättre research innan hade vi köpt nåt annat men vi bara förutsatte att alla babyskydd i den prisklassen var typ likvärdiga. Det var ju inte billigt från Biltema liksom.
 
Vi gillar inte solskyddet/suffletten som är dåligt designat (flärpar med metallplattor i som lätt ramlar ner i ansiktet på barnet), vi gillar inte hur bökigt det är klicka i adaptrarna på barnvagnen (vilket har gjort att vi bokstavligt talat aldrig tar med babyskyddet ur bilen) samt att det är svårt att få dottern att sitta bra i babyskyddet (hon sitter med hakan nedtryckt mot bröstet).

Har i princip bara läst klagomål om det här babyskyddet på nätet :D. Hade vi gjort bättre research innan hade vi köpt nåt annat men vi bara förutsatte att alla babyskydd i den prisklassen var typ likvärdiga. Det var ju inte billigt från Biltema liksom.

Aha! Då fattar jag :) tur att det är så kort tid man använder babyskyddet ändå då.

(Att hon sitter dåligt, det ät inte så att det finns en insats/dyna som ska tas ur när de blivit lite större? )
 
Aha! Då fattar jag :) tur att det är så kort tid man använder babyskyddet ändå då.

(Att hon sitter dåligt, det ät inte så att det finns en insats/dyna som ska tas ur när de blivit lite större? )
Vi har meckat med dynorna av och på men det gör ingen skillnad tyvärr. Hon har suttit dåligt i det redan från början och det blev aldrig bättre. Men tack för tips på vad som skulle kunna göra det bättre ☺️.

Vi har köpt en Axkid ONE+ 2 nu istället (💸💸💸) så nu slipper vi äntligen det här babyskyddet 🥳.
 
Dum fråga men hur är ett babyskydd kasst? 😅
Vi har ett Bugaboo Turtle, är inte heller jättenöjd… Tungt, otympligt, svårt att få på och av vagnen. Men det var typ gratis & oanvänt (köpt av svägerskan och de fick det utbytt på garanti 1 månad innan de slutade använda det).

Vår dotter använde förövrigt sitt babyskydd i 10 månader..
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 275
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 390
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 097
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp