Vinterföräldrar 22/23

Glöm allt jag skrivit om att andra graviditeten känns som att den går snabbare. Två veckor till RUL och det känns som väääärldens evighet :arghh: Tror att jag eventuellt börjat känna lite fladder i magen då och då, men är rädd att jag bara inbillar mig.

Har börjat rekryteringsprocessen till min tjänst nu också, en del av mig får någon slags orimlig känsla av att bara vilja bara skippa föräldraledighet helt och skrika "min, min, min" om tjänsten :angel: men den mer rimliga sidan tror nog att det kan bli bra om vi hittar rätt person. Tanken är inte ens en vikarie för mig utan en kollega som blir kvar när jag kommer tillbaka, vilket innebär att jag kan komma tillbaka när jag vill i vilken omfattning jag vill :up:
 
Glöm allt jag skrivit om att andra graviditeten känns som att den går snabbare. Två veckor till RUL och det känns som väääärldens evighet :arghh: Tror att jag eventuellt börjat känna lite fladder i magen då och då, men är rädd att jag bara inbillar mig.

Har börjat rekryteringsprocessen till min tjänst nu också, en del av mig får någon slags orimlig känsla av att bara vilja bara skippa föräldraledighet helt och skrika "min, min, min" om tjänsten :angel: men den mer rimliga sidan tror nog att det kan bli bra om vi hittar rätt person. Tanken är inte ens en vikarie för mig utan en kollega som blir kvar när jag kommer tillbaka, vilket innebär att jag kan komma tillbaka när jag vill i vilken omfattning jag vill :up:
Jag har inte ens berätta för jobbet än, ska gör det i veckan. ville berätta för chefen först och hon har varit sjuk och ledig. Men jag bävar lite, dels för att vi har svårt att få tag i bra vikarier, samt att jag också vill tillbaka till min tjänst med mina kollegor sen :arghh: (Vet att annat säkert blir bra med, men just nu kännsdt så).
 
Jag har inte ens berätta för jobbet än, ska gör det i veckan. ville berätta för chefen först och hon har varit sjuk och ledig. Men jag bävar lite, dels för att vi har svårt att få tag i bra vikarier, samt att jag också vill tillbaka till min tjänst med mina kollegor sen :arghh: (Vet att annat säkert blir bra med, men just nu kännsdt så).

Har bara berättat för chefen, och bara för att vi skulle iväg och resa med jobbet. Förra gången berättade jag inte förrns efter RUL så det känns lite jobbigt att ha berättat så tidigt denna gången :p.

Har alla möjligheter att styra själv hur jag vill göra med jobbet denna gången, och det är verkligen sååå lyxigt, hoppas att det löser sig på bästa sätt för dig också! :heart
 
Har bara berättat för chefen, och bara för att vi skulle iväg och resa med jobbet. Förra gången berättade jag inte förrns efter RUL så det känns lite jobbigt att ha berättat så tidigt denna gången :p.

Har alla möjligheter att styra själv hur jag vill göra med jobbet denna gången, och det är verkligen sååå lyxigt, hoppas att det löser sig på bästa sätt för dig också! :heart

RUL?! Jag kunde knappt dölja det fram till KUB. 😄 Berättade för närmsta chef i v 8, bara för att vi egentligen skulle ut och kolla på en mindre trevlig byggnad och jag ville inte följa med. Avdelningschefen fick vänta till efter KUB. Båda är måna om att jag ska känna att jag kan vara hemma så länge eller lite jag vill och jag är välkommen tillbaka när jag vill. Men i övrigt är det ingen som frågar om nåt eller ställer dumma kommentarer, så ibland undrar jag om de har glömt alltihop. (Jobbar på mansdominerad arbetsplats, så det kan säkert spela in. 😁)
 
RUL?! Jag kunde knappt dölja det fram till KUB. 😄 Berättade för närmsta chef i v 8, bara för att vi egentligen skulle ut och kolla på en mindre trevlig byggnad och jag ville inte följa med. Avdelningschefen fick vänta till efter KUB. Båda är måna om att jag ska känna att jag kan vara hemma så länge eller lite jag vill och jag är välkommen tillbaka när jag vill. Men i övrigt är det ingen som frågar om nåt eller ställer dumma kommentarer, så ibland undrar jag om de har glömt alltihop. (Jobbar på mansdominerad arbetsplats, så det kan säkert spela in. 😁)
Jag hade nog kunnat vänta till RUL med att berätta, här har man lagt på sig rejält på bredden istället :meh:
 
RUL?! Jag kunde knappt dölja det fram till KUB. 😄 Berättade för närmsta chef i v 8, bara för att vi egentligen skulle ut och kolla på en mindre trevlig byggnad och jag ville inte följa med. Avdelningschefen fick vänta till efter KUB. Båda är måna om att jag ska känna att jag kan vara hemma så länge eller lite jag vill och jag är välkommen tillbaka när jag vill. Men i övrigt är det ingen som frågar om nåt eller ställer dumma kommentarer, så ibland undrar jag om de har glömt alltihop. (Jobbar på mansdominerad arbetsplats, så det kan säkert spela in. 😁)

Kan inte påstå att jag tycker att det syns så mycket än i jeans och t-shirt som jag brukar jobba i, vecka 18 nu, men det syns ju helt klart utan :love: Hade kollegorna tänkt på det när vi nattbadade förra veckan hade det säkert märkts, men då hade nog alla utom jag druckit ganska mycket :laugh:

Jobbar också på en väldigt mansdominerad arbetsplats, kommer så väl ihåg när vi hyrde in en kille som skulle vara hos oss fram till han gick på föräldraledighet när frun fick barn. Kollegorna undrade lite när det var dags och så och när han berättade att hon var i vecka 28 slog kollegorna sina kloka huvuden ihop och konstaterade att vecka 28 är ju någon gång i mitten av sommaren så det är väl då det är dags då (det var dags i mars...) :rofl:
 
Så kom de till slut - kommentarerna som inte alls är illa menade men som ändå lyckas skapa ett frö av tvivel och oro.

-Va, har du bara gått upp 6 kg? Min fru gick upp över 20.

- Vad liten din mage är, så såg jag ut i tredje månaden.

Jag försöker att låta bli att oroa mig, så länge jag känner rörelser och sparkar varje dag så antar jag att allt är bra. Men det ska bli skönt med kontroll hos BM i nästa vecka.
 
Så kom de till slut - kommentarerna som inte alls är illa menade men som ändå lyckas skapa ett frö av tvivel och oro.

-Va, har du bara gått upp 6 kg? Min fru gick upp över 20.

- Vad liten din mage är, så såg jag ut i tredje månaden.

Jag försöker att låta bli att oroa mig, så länge jag känner rörelser och sparkar varje dag så antar jag att allt är bra. Men det ska bli skönt med kontroll hos BM i nästa vecka.
Jag har gått upp omkring 6 kg (kanske lite mer, inte vägt mig idag) men jag tänker att det är länge kvar ännu. Jag började först nu, de senaste kanske två veckorna, få svårt att komma undan med att det är något annat än semesterkilon. 20 kg är ju rätt mycket mer än man rekommenderar för de flesta och jag hopps att jg inte landar där. Folk behöver bara rå sig själva!
 
Så kom de till slut - kommentarerna som inte alls är illa menade men som ändå lyckas skapa ett frö av tvivel och oro.

-Va, har du bara gått upp 6 kg? Min fru gick upp över 20.

- Vad liten din mage är, så såg jag ut i tredje månaden.

Jag försöker att låta bli att oroa mig, så länge jag känner rörelser och sparkar varje dag så antar jag att allt är bra. Men det ska bli skönt med kontroll hos BM i nästa vecka.
Försök att inte oroa dig, magstorleken säger ingenting om bebisens mående :). Det står till och med rakt ut på 1177 :D. Ska ni ha barn i vinter så är det ju dessutom långt kvar, inte konstigt alls att inte ha gått upp mer.

Jag gick upp 8-9 kilo totalt under min graviditet. Gick finfint.
 
Så kom de till slut - kommentarerna som inte alls är illa menade men som ändå lyckas skapa ett frö av tvivel och oro.

-Va, har du bara gått upp 6 kg? Min fru gick upp över 20.

- Vad liten din mage är, så såg jag ut i tredje månaden.

Jag försöker att låta bli att oroa mig, så länge jag känner rörelser och sparkar varje dag så antar jag att allt är bra. Men det ska bli skönt med kontroll hos BM i nästa vecka.
Min ena syster gick upp 15 kilo ca med varje barn, min andra syster gick ner i vikt med båda sina (efter födseln alltså, så vägde hon mindre än när hon blev gravid). Alla fem syskonbarn är fullt friska ändå.
Jag har en vän som är i v 24, på henne syns det inte alls då hennes livmoder lutar in mot ryggen medan en kollega till mig såg nästan höggravid ut i samma vecka. Min läkare på SMVC påminde mig om det när jag kommenterade min magstorlek på senaste kontrollen - hon påpekade att det faktiskt finns kvinnor som går en hel graviditet utan att veta att de är gravida, så magens storlek är otroligt individuell.
Min mage följer tex normalkurvan (enligt BM) trots vattenbristen, och jag ser dessutom rätt skapligt gravid ut! Ingen som missar hur det står till, trots att jag var överviktig redan innan graviditeten. Pga vattenbristen ”borde” min mage rimligtvis vara mindre, tycker jag rent logiskt, men det verkar vara annat som spelar in där.

Hur mycket jag gått upp i vikt har jag inte ens kollat.. BM har inte heller frågat så misstänker att man kanske börjar röra sig bort från all vikthets och kollar andra värden + mående istället, eller så har jag bara en bra BM.
 
Så kom de till slut - kommentarerna som inte alls är illa menade men som ändå lyckas skapa ett frö av tvivel och oro.

-Va, har du bara gått upp 6 kg? Min fru gick upp över 20.

- Vad liten din mage är, så såg jag ut i tredje månaden.

Jag försöker att låta bli att oroa mig, så länge jag känner rörelser och sparkar varje dag så antar jag att allt är bra. Men det ska bli skönt med kontroll hos BM i nästa vecka.
Här är en till som inte gått upp så mycket. (Och då hetsäter jag i bilen inför och efter varje nattpass pga ett enormt sug på ostfrallor :angel:.) Men som du säger, så länge det sparkas från insidan är det rimligen bra :heart
 
Återbesök hos SMVC idag. Läkaren kallade minsann Ärtan för ”en liten mirakelbebis”! :love: Vattenmängden har ökat igen och är nu inom normalspannet, även om det fortfarande är lite lågt. Njurarna har kollats i en ny maskin och de ser helt normala ut, även om vattenproduktionen redan visat att de fungerar.
Sjukskrivningen kommer förlängas och läkaren tyckte det var bra att jag vilar mycket men inte är helt stillasittande. De största riskfaktorerna just nu verkar vara infektion och att vattnet skulle gå i förtid, vilket vila kan hjälpa till att förebygga (som jag fattade det).
Så, vi gnetar väl på då, jag och Mirakel-Ärtan :heart
 
Återbesök hos SMVC idag. Läkaren kallade minsann Ärtan för ”en liten mirakelbebis”! :love: Vattenmängden har ökat igen och är nu inom normalspannet, även om det fortfarande är lite lågt. Njurarna har kollats i en ny maskin och de ser helt normala ut, även om vattenproduktionen redan visat att de fungerar.
Sjukskrivningen kommer förlängas och läkaren tyckte det var bra att jag vilar mycket men inte är helt stillasittande. De största riskfaktorerna just nu verkar vara infektion och att vattnet skulle gå i förtid, vilket vila kan hjälpa till att förebygga (som jag fattade det).
Så, vi gnetar väl på då, jag och Mirakel-Ärtan :heart

Å, så härligt! Vi hejar på er! ❤️
 
Återbesök hos SMVC idag. Läkaren kallade minsann Ärtan för ”en liten mirakelbebis”! :love: Vattenmängden har ökat igen och är nu inom normalspannet, även om det fortfarande är lite lågt. Njurarna har kollats i en ny maskin och de ser helt normala ut, även om vattenproduktionen redan visat att de fungerar.
Sjukskrivningen kommer förlängas och läkaren tyckte det var bra att jag vilar mycket men inte är helt stillasittande. De största riskfaktorerna just nu verkar vara infektion och att vattnet skulle gå i förtid, vilket vila kan hjälpa till att förebygga (som jag fattade det).
Så, vi gnetar väl på då, jag och Mirakel-Ärtan :heart
Så bra nyheter. Hur långt gången är du nu?
 
Återbesök hos SMVC idag. Läkaren kallade minsann Ärtan för ”en liten mirakelbebis”! :love: Vattenmängden har ökat igen och är nu inom normalspannet, även om det fortfarande är lite lågt. Njurarna har kollats i en ny maskin och de ser helt normala ut, även om vattenproduktionen redan visat att de fungerar.
Sjukskrivningen kommer förlängas och läkaren tyckte det var bra att jag vilar mycket men inte är helt stillasittande. De största riskfaktorerna just nu verkar vara infektion och att vattnet skulle gå i förtid, vilket vila kan hjälpa till att förebygga (som jag fattade det).
Så, vi gnetar väl på då, jag och Mirakel-Ärtan :heart
Men gud vad härligt för er!!
 
Så kom de till slut - kommentarerna som inte alls är illa menade men som ändå lyckas skapa ett frö av tvivel och oro.

-Va, har du bara gått upp 6 kg? Min fru gick upp över 20.

- Vad liten din mage är, så såg jag ut i tredje månaden.

Jag försöker att låta bli att oroa mig, så länge jag känner rörelser och sparkar varje dag så antar jag att allt är bra. Men det ska bli skönt med kontroll hos BM i nästa vecka.
Jag kan ju fortfarande dölja helt att jag är gravid! Har gått upp 1,5 kg, och då äter jag varje och varannan timme. Folk kan inte hålla sig till sitt... :heart
 
Haha, nu kände jag mig tjock istället. 😁 Hoppas allt är bra med er!
HAHA skönt att det inte bara är jag. Har gått upp 10kg än så länge. Eller ja, tekniskt sett 13kg tom, men de första 3kg var under IVF behandlingen för att de ville få upp mig lite i vikt. Har en kronisk tarmsjukdom så de ser hellre att jag har några kg extra att ta av bara för säkerhetsskull utifall något skulle hända. Tränar dock fortfarande 4-5 dagar i veckan och mår oförskämt bra så viktuppgången är inget jag nojar så mycket över i mitt dagliga liv.
Vecka 27 idag så vi knetar på här med. Insåg att det är mindre än 100 dagar kvar idag, det var lite av en chock för jag tänker alltid att jag har såååå gott om tid på mig :angel::laugh:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 275
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 390
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 097
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp