Åh så frustrerande! Jag och chefen diskuterade hur det såg ut på min arbetsplats i våras när jag väntade förra, innan missfallet. Jag arbetet som fysioterapeut på vårdcentral. Hos oss blir ingen avstängd för covid-risk, vi får bara inte bokas till patienter med misstänkta symptom. Vilket inte gäller mig som inte möter patienter med de symptomen specifikt. Men vår receptionist har skickat hem någon av mina patienter vid något tillfälle där de suttit och hostat i väntrummet i väntan på att träffa mig. Tacksam för det.Jaha, då blir jag troligen avstängd från mitt arbete, mot min vilja, om en vecka. Detta pga risken för att jag ska få covid - som jag precis har haft, för andra gången . Förödande för min psykiska hälsa, vår ekonomi och för min arbetsplats där man pga personalbrist på nåder fått ihop de kommande månadernas schema. Är så ledsen och arg!
Jag träffar ju mycket människor varje vecka och kan helt klart råka ut för smitta på jobbet trots att de som kommer till mig "ska" vara friska. Men företaget/arbetsgivaren ser det inte som en risk större än i samhället i övrigt .