Vinterföräldrar 22/23

Jag har gått upp 9 kg och har påbörjat vecka 25. Hade gärna haft ett par kg mindre men orkar inte vara så aktiv som jag brukar och äter både mycket och fel 🙈🤣
 
Jag har gått upp 9 kg och har påbörjat vecka 25. Hade gärna haft ett par kg mindre men orkar inte vara så aktiv som jag brukar och äter både mycket och fel 🙈🤣
Haha exakt sådär kände jag också, men sen så slutade jag gå upp i vikt. Är i v35 nu och ligger fortfarande på samma vikt som jag gjorde i v16.. Tänkte att det här kommer sluta på +30 kg, vilket jag egentligen inte orkar med tanke på att jag har för avsikt att kunna ha samma kläder (och framförallt ridstövlar) efter graviditeten 😅 Men det ordnade upp sig själv, jag blev mindre hungrig och lite piggare i kroppen så orkar röra mer på mig.
 
Haha exakt sådär kände jag också, men sen så slutade jag gå upp i vikt. Är i v35 nu och ligger fortfarande på samma vikt som jag gjorde i v16.. Tänkte att det här kommer sluta på +30 kg, vilket jag egentligen inte orkar med tanke på att jag har för avsikt att kunna ha samma kläder (och framförallt ridstövlar) efter graviditeten 😅 Men det ordnade upp sig själv, jag blev mindre hungrig och lite piggare i kroppen så orkar röra mer på mig.
Jag hade också ett stort hopp kring v 20 och tänkte att det kommer spåra ur det här men har legat mer eller mindre stilla sedan dess. Inte minst på grund av minskad aptit tror jag.
 
Hur mår ni därute?

26+0 här idag. Ärtan fortsätter brås på sin far och kan nog beskrivas som ”livlig”.. :angel: Jag själv har bättre och sämre dagar, både fysiskt och psykiskt, men nu är det en vecka kvar till v28, som är lite av en milstolpe för oss. *peppar peppar*

Är det bara jag som har ett otroligt kli i fingrarna att börja boa? Jag har fått och köpt väldigt mycket grejer av min syster (Ärtan är kusin nr 6, så grejer finns) och jag är så sugen på att börja organisera, sortera och tvätta. Nu går ju jag hemma på heltid och är begränsad i hur mycket jag kan göra så det är väldigt lockande att fundera över och vilja pyssla med småsaker.. Försöker hålla mig några veckor till för vill inte jinxa, men samtidigt vet man ju inte när Ärtan planerar att komma så man vill ju inte vänta för länge heller :D
 
Så härligt! :heart :love: I början tyckte jag rörelserna var lite obehagliga ( :o ) men nu är de det bästa jag vet! Förutom när jag blir väckt kl 3 på morgonen, men det är det värt :D

Jag tyckte också det var obehagligt i början. Det blev så verkligt att det faktiskt levde något inuti min mage... Men nu gillar jag det, det spelar ingen roll om det är mitt i natten. :heart
 
Hur mår ni därute?

26+0 här idag. Ärtan fortsätter brås på sin far och kan nog beskrivas som ”livlig”.. :angel: Jag själv har bättre och sämre dagar, både fysiskt och psykiskt, men nu är det en vecka kvar till v28, som är lite av en milstolpe för oss. *peppar peppar*

Är det bara jag som har ett otroligt kli i fingrarna att börja boa? Jag har fått och köpt väldigt mycket grejer av min syster (Ärtan är kusin nr 6, så grejer finns) och jag är så sugen på att börja organisera, sortera och tvätta. Nu går ju jag hemma på heltid och är begränsad i hur mycket jag kan göra så det är väldigt lockande att fundera över och vilja pyssla med småsaker.. Försöker hålla mig några veckor till för vill inte jinxa, men samtidigt vet man ju inte när Ärtan planerar att komma så man vill ju inte vänta för länge heller :D

Härligt att höra att ni mår bra!:bump:

Här är allt också bra, v 25+4 idag. Var hos BM idag och lyssnade på hjärtslag och mätte magen. Allt såg fint ut och helt normalt. 😊

Fick lite papper om vaccinationer som rekommenderas åt gravida, så får väl ringa och höra med vårdcentralen när det är dags att vaccinera riskgrupper mot influensan. Sen var det även bra med en fjärde dos mot covid, samt att vaccinera sig mot kikhosta.
 
Hur mår ni därute?

26+0 här idag. Ärtan fortsätter brås på sin far och kan nog beskrivas som ”livlig”.. :angel: Jag själv har bättre och sämre dagar, både fysiskt och psykiskt, men nu är det en vecka kvar till v28, som är lite av en milstolpe för oss. *peppar peppar*

Är det bara jag som har ett otroligt kli i fingrarna att börja boa? Jag har fått och köpt väldigt mycket grejer av min syster (Ärtan är kusin nr 6, så grejer finns) och jag är så sugen på att börja organisera, sortera och tvätta. Nu går ju jag hemma på heltid och är begränsad i hur mycket jag kan göra så det är väldigt lockande att fundera över och vilja pyssla med småsaker.. Försöker hålla mig några veckor till för vill inte jinxa, men samtidigt vet man ju inte när Ärtan planerar att komma så man vill ju inte vänta för länge heller :D

Så härligt! :love:

Har knappt vågat skriva här av rädsla för att jinxa något, men idag var vi på RUL och fick se en sprattlande liten krabat! Så skönt, så nu vågar jag förhoppningsvis slappna av lite :heart:laugh: Blir förmodligen en lillasyster! :love: Lite roligt, för jag frågade dottern i morse om hon trodde att bebisen var en pojk-bebis eller en flick-bebis och hon svarade tvärsäkert "flicka" :laugh:

Blev framflyttad lite till dock, så nu är jag "bara" i vecka 19 igen, lite segt :cautious: (Blivit flyttad på bägge ultraljuden och konstaterar nu att om detta stämmer så plussade jag alltså i vecka 3+3, efter att ha gått och känt symptom ett tag)
 
Så härligt! :love:

Har knappt vågat skriva här av rädsla för att jinxa något, men idag var vi på RUL och fick se en sprattlande liten krabat! Så skönt, så nu vågar jag förhoppningsvis slappna av lite :heartlaugh: Blir förmodligen en lillasyster! :love: Lite roligt, för jag frågade dottern i morse om hon trodde att bebisen var en pojk-bebis eller en flick-bebis och hon svarade tvärsäkert "flicka" :laugh:

Blev framflyttad lite till dock, så nu är jag "bara" i vecka 19 igen, lite segt :cautious: (Blivit flyttad på bägge ultraljuden och konstaterar nu att om detta stämmer så plussade jag alltså i vecka 3+3, efter att ha gått och känt symptom ett tag)

Å, härligt! Jag försöker också slappna av och njuta lite mer, det är ju en så kort tid egentligen. Men lite nojjig är man allt ändå. :p

I vårt landsting fick jag förklarat för mig att man inte flyttar på datumet som sätts på KUB, utan ser det annorlunda ut på RUL så är fostret antingen litet eller stort för sin ålder. Annars skulle man teoretiskt kunna vara gravid hur länge som helst för att fostret är litet på kontrollerna. Intressant att det görs olika i olika landsting. Och lite surt att helt plötsligt ha kommit längre bak i graviditeten än man trodde.
 
V.25+1 här nu och jag är så trött! Fullkomligt slut och sover helst hela dagarna igenom vilket är stört omöjligt med blivande 3åring och heltidsarbete samt gård.... Kommer ihåg att jag var väldigt trött förra gången också men detta är nog faktiskt värre. Alla värden är bra men jag är verkligen helt utmattad ☹️
 
Å, härligt! Jag försöker också slappna av och njuta lite mer, det är ju en så kort tid egentligen. Men lite nojjig är man allt ändå. :p

I vårt landsting fick jag förklarat för mig att man inte flyttar på datumet som sätts på KUB, utan ser det annorlunda ut på RUL så är fostret antingen litet eller stort för sin ålder. Annars skulle man teoretiskt kunna vara gravid hur länge som helst för att fostret är litet på kontrollerna. Intressant att det görs olika i olika landsting. Och lite surt att helt plötsligt ha kommit längre bak i graviditeten än man trodde.

Verkligen intressant, här var de väldigt tydliga på KUB med att det var ett preliminärt datum och att ett definitivt sätts på RUL istället.

Men jag får hoppas att kroppen har koll ändå, den drog igång förlossningen med dottern i alldeles exemplarisk tid och hon föddes fem dagar innan BF, så jag hoppas väl på samma denna gång :idea: :D
 
Jag hörde av en kollega att de ibland flyttar på bf i samband med (rul?). Men när jag frågade så sa barnmorskan att de aldrig gör det när man redan fått datum fastslaget vid kub. Känner mig dock fortsatt fundersam eftersom jag enligt 1177 är i vecka 22+5 men enligt BM i vecka 21+5. Blir spännande att se när lillen dyker ut 😆
 
Hur mår ni därute?

26+0 här idag. Ärtan fortsätter brås på sin far och kan nog beskrivas som ”livlig”.. :angel: Jag själv har bättre och sämre dagar, både fysiskt och psykiskt, men nu är det en vecka kvar till v28, som är lite av en milstolpe för oss. *peppar peppar*

Är det bara jag som har ett otroligt kli i fingrarna att börja boa? Jag har fått och köpt väldigt mycket grejer av min syster (Ärtan är kusin nr 6, så grejer finns) och jag är så sugen på att börja organisera, sortera och tvätta. Nu går ju jag hemma på heltid och är begränsad i hur mycket jag kan göra så det är väldigt lockande att fundera över och vilja pyssla med småsaker.. Försöker hålla mig några veckor till för vill inte jinxa, men samtidigt vet man ju inte när Ärtan planerar att komma så man vill ju inte vänta för länge heller :D
Vi har också köpt en del nu, tvättat har jag redan gjort 🙈 , men det ska bli roligt att greja sen när vifått säng osv. Just nu är jag så otroligt trött bara, så orken finns inte riktigt.
 
Här sa de också att det datum som sätts på KUB ändras inte :)

Vilket datum fick du nu @nejlica ?

Typiskt att de gör så just här då! :p

BF 13e februari, så flyttat fem dagar sen KUB. Och tio från den ursprungliga beräkningen utifrån senaste mensen. Men oavsett om den är lite liten eller lite yngre än jag trodde så såg allt jättefint ut, så jag hoppas bara att den mår bra därinne :heart
 
Typiskt att de gör så just här då! :p

BF 13e februari, så flyttat fem dagar sen KUB. Och tio från den ursprungliga beräkningen utifrån senaste mensen. Men oavsett om den är lite liten eller lite yngre än jag trodde så såg allt jättefint ut, så jag hoppas bara att den mår bra därinne :heart
DEt är såklart det viktigaste! Bara drygt att behöva vänta lite, lite längre :)
 
Vi har också köpt en del nu, tvättat har jag redan gjort 🙈 , men det ska bli roligt att greja sen när vifått säng osv. Just nu är jag så otroligt trött bara, så orken finns inte riktigt.

Vi har mest köpt kläder i varierande storlekar, nåt gosedjur och så en haklapp och pipmugg, de två sista enbart för att det var Bamse på dem. Det lär ju dröja lite tills det kan användas. 😁
 
Vi har mest köpt kläder i varierande storlekar, nåt gosedjur och så en haklapp och pipmugg, de två sista enbart för att det var Bamse på dem. Det lär ju dröja lite tills det kan användas. 😁
Mysigt! Visade sig att min gamla kursare, som jag fortfarande har kontakt med frågade om vi ville ha i princip alla hennes bebsigrejer, och det tackade vi inte nej till, så när vi hämtat det så är det vagn som ska införskaffas och få ihop en säng ( min svärmor hr ju sparat min mans gamla, och funkar inte den får vi köpa det med). Känns lite tidigt kanske att redan fått ihop så mycket men tänker också att vi inte betalt för nästan något, så synd att tacka nej med för att det kanske känns för tidigt...
 
Vi har inte köpt något mer än något enstaka klädesplagg än. Tänker att vi har allt vi behöver typ från storasyster och hennes kusin... Men tänker ändå att det får bli en sväng till Ullared i höst för shopping, mest för det där lilla extra och julklappar.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 275
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 390
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 097
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp