supersonic
Trådstartare
Mmmm... Han "ska bara"...
Åh. Känns igen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mmmm... Han "ska bara"...
Hakuna matata!
Åh. Känns igen
Jag längtar (ekonomiskt) efter att börja jobba, men är stressad över ovissheten... Hur blir mitt schema? Vilka tider ska Knoddrik vara på förskolan? Hur mycket kommer farmor behöva ställa upp? Kommer maken klara av kvällarna (med tanke på att han somnar i soffan efter maten och sen har svårt att vakna)...?Lilleman får en av dotterns gamla pedagoger och det känns bra för oss. Hon gick dock på föräldraledigt fyra månader efter dotterns inskolning men tyckte att vi klickade direkt. Pedagogen har varit inne på dotterns avdelning två dagar i rad så hon har fått träffa lilleman lite kort nu. Det gör det hela så påtagligt, men det är ju bara några veckor kvar till inskolningen. Han kommer ha de flesta i samma ålder, dvs strax över ett år för det är en nystartad avdelning. Jag är så kluven, det ska verkligen bli så skönt att börja jobba igen. Men jag kommer sakna tiden med barnen. Jag är hemifrån 7-18 när jag jobbar. Blir inte många timmar hemma med dem.
Jag längtar (ekonomiskt) efter att börja jobba, men är stressad över ovissheten... Hur blir mitt schema? Vilka tider ska Knoddrik vara på förskolan? Hur mycket kommer farmor behöva ställa upp? Kommer maken klara av kvällarna (med tanke på att han somnar i soffan efter maten och sen har svårt att vakna)...?
(Ärligt talat lämnar jag hellre Knoddrik till farmor över natten än att maken är ensam med henne. Känns tungt att erkänna, men så är det.)
Gnälligt här med och svårt att äta. Dålig i magen och höjd temp då o då. Helt klart tänder och utvecklingsfas. Men inte alls så som du verkar ha det.Tre timmar av konstant gnällande har jag lyssnat på gissar på nån fas. Eller tänder. Kanske båda. Tröttsamt är det!
En spark...eller fem...och så blir han arg för att jag tjatar... Jag försöker att vänta ut honom och jag försöker att inte bli arg...men det blir nog bra när jag börjar jobba...Jag förstår din känsla.
Min sambo behöver (tyvärr) en spark där bak för att ta ungefär lika mycket som jag med barnen när vi är hemma båda. Men när jag inte är hemma så är han för det mesta väldigt bra med barnen, så egentligen är han bara bekväm. Å andra sidan behöver jag "sparka" mindre och mindre och när jag börjar arbeta igen är det han som kommer få ta morgnar, hämtning och lämning samt de flesta middagarna på vardagar.
Tänk om det kunde vara så att mensen faktiskt var på g nu. 47 dagar lång cykel just nu...
Jag veeeet att mensen kan vara lite hej o hå första tiden efter graviditet och amning, men jag hade ju liksom problem med just det här innan och allt kämpande för regelbundna cykler (och därigenom mycket bättre mående) och riktiga ägglossningar ligger kvar starkt i känslorna.
Dessutom har jag ingen annanstans att gnälla om det.
När man vaknar av att sonen biter en i bröstvårtan genom pyjamasen
Vi slutade amma för två månader sedan