18.30 tröttgnäll, börjar varva ner, inser att gröt är uteslutet ikväll, byter om och gör i ordning flaska
19.00 på väg att somna, magen är dock av annan åsikt, luft kommer ut
19.30 nytt försök att söva, är preciis på väg att somna - då kommer maken hem, börja om från början
20.30 efter försök att söva i sängen somnar Knoddrik till slut på makens bröst i soffan, helt utslagen
21.00 fortsätter sova i sin säng när jag bär över
00.30 vaknar halvt, napp och sång, preciis på väg att somna om - då kommer katten och JAMAR, Knoddrik lyfter på huvudet och lägger ner det igen och får nappen i ögat - jätteledsen. Upp och tröstar, byter blöja, gör flaska, får dricka den i sin egen säng, slumrar till - magen säger dock nej, gas gas gas. Somnar sen om, tror jag så jag lägger mig i min säng, Knoddrik vaknar till och reser sig upp. Maken kommer från soffan (ja, han somnade) så han får byta blöjan, jag gör lite mer ersättning. Lägger oss i min (vår) säng, är på väg att somna med flaskan, snurrar runt i en halvtimme. Sen vet jag inte vem av oss som somnar först, men nu ligger hon i sin egen säng och sover och jag ska försöka somna om.
Varför ska katterna ALLTID störa precis när hon är på väg att somna? Jag blir galen!