Krya på er! Hoppas ni slipper dunderförkylningar.Hon kan nog vara gnällig även p g a ont i halsen. Jag har riktigt ont nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Krya på er! Hoppas ni slipper dunderförkylningar.Hon kan nog vara gnällig även p g a ont i halsen. Jag har riktigt ont nu.
Så, då har klockan passerat 8, nu kan vi kliva upp och äta frukost. *snark* Varit vakna i typ 1,5 timme, men jag har vägrat lämna sängen i hopp om att Knoddrik ska somna om. Men nu är det väl bara att acceptera och gå upp.
Hann ni i tid?Lilleman vaknade sex och vi ville inte gå upp = vi vaknade senare än vi skulle gjort och har nu bråttom istället
För oss avfärdades mjölk ganska snabbt eftersom han fortfarande såg ut som han gjorde efter fyra veckor mjölkfri kost och ingen skillnad vid provokation.Ja jag funderar lite på om mjölk syns på ett sådant test. Har en fd kollega som är allergisk mot mjölk men på henne syntes det bara på blodprov. Eller om man ens behöver göra ett test när man provocerat och fått utslag.
Hann ni i tid?
För oss avfärdades mjölk ganska snabbt eftersom han fortfarande såg ut som han gjorde efter fyra veckor mjölkfri kost och ingen skillnad vid provokation.
Men jag tror ändå att mjölk var med på pricktest..
Han reagerade på katt och även hund men det räknades inte som allergi för det var så liten reaktion.
För vår del blev slutsatsen ungefär att vissa har bara eksemhud och måste smörjas för att det inte ska blossa upp (läkaren förklarade det mycket bättre såklart)
I lördags var vi på begravning (sambons farfar) och efteråt bjöds det på snittar. Det hade helt missats att jag inte äter mjölkprodukter så de tre snittarna med sillröra, brieost samt leverpastej var ju bara att fetglömma. Jag petade bort allt utom salladen och åt smörgåsen med sallad typ. Men tyvärr tror jag inte det räckte för igår var han orolig och idag har han kräkt en del... typiskt också. Imorgon kommer min bvc- tant hit för 8- månaderskontroll. Hur kan min lille plutt redan vara 8 månader?
Nu äter han gröt till frukost och två lagade mål till lunch resp middag. Däremellan blir det fruktpuré eller amning. Så skönt och jag känner mig ganska mycket friare!
Den där knytnäven har vi aldrig sett skymten av, däremot flera små knytnävar och vissa måltider nästan en vuxen näve är det som krävs för att damen ska bli mätt.Hur stora portioner äter era? Vi har kommit långt med gröten nu men hon blir ju inte mätt. Hon får just nu ca 3-4 babyskedar med grötpulver som sen blandas med vatten och sen ett par rejäla skedar fruktpure. Totalt blir det mer än hennes knytnäve. Är det normalt, mycket, lite? Hur stor är en portion?