Tips på hur man får i en bebis penicillin?
V fick i doseringsspruta direkt i munnen (kinden). Han verkade tom tycka att det var gott.
Men då var han ju 6 veckor och lite mer medgörlig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tips på hur man får i en bebis penicillin?
Vi har fått doseringsspruta men det hjälper inte.V fick i doseringsspruta direkt i munnen (kinden). Han verkade tom tycka att det var gott.
Men då var han ju 6 veckor och lite mer medgörlig.
Vi har fått doseringsspruta men det hjälper inte.
@supersonic nej vi har fått heracilin. Ska tydligen inte vara lika äckligt som kåvepenin men nästan.
Har köpt saftsoppa och mangojuice så får vi se.
Får försöka vidare. Hon är så himla glad i mat så vill inte sabba det men vad ska man göra liksom.Aha, vi har bara fått kåvepenin, både med och utan fruktsmak. Den senare funkar lite sämre, eller rättare sagt så gillas den sämre av dottern. Jag brukade föra in sprutan mellan kind och tänder, så långt in jag kunde och sen spruta ut lite i omgångar med sprutan kvar i munnen. Då var hon tvungen att svälja och kunde inte spotta ut det. Dottern är superpetig med mat och dricka så det gick inte att lura henne. Nu kan man muta istället
Får försöka vidare. Hon är så himla glad i mat så vill inte sabba det men vad ska man göra liksom.
Åh Gud ja så värktabletter på brus är så sjukt äckligt. Får också kväljningar av sånna.Finns inte mycket att göra tyvärr Det viktigaste är ju medicinen så hon blir frisk.
När jag var liten fick jag alltid alvedon som brustablett. Fick alltid kväljningar av den så mamma mutade med ett glas Fanta efteråt (läsk funkar ju alltid liksom ) men än idag har jag svårt för Fanta, den smakar bara brustablett Angenämt problem visserligen
Haha alltså misären. Nu har jag också fått penicillin. Fick en stor blåsa på fingret och några prickar vid armhålan. Typ bästa som hänt att jag också fick medicin. Nu kan jag pussa på mitt barn utan att noja över att bli smittad för det är jag redan.
Blev tipsad om saftsoppa. Tänkte testa det faktiskt. Är helt uppgiven.
Spruta fick vi oxå, men efter att ha gråtit (jag alltså) hela första dygnet av ångest och frustration blandade jag i ersättningen istället och vi har inte haft problem sen dess.Vi har fått doseringsspruta men det hjälper inte.
@supersonic nej vi har fått heracilin. Ska tydligen inte vara lika äckligt som kåvepenin men nästan.
Har köpt saftsoppa och mangojuice så får vi se.
Tror inte du kommer sabba det genom att tillfälligt ge medicin oxå.Får försöka vidare. Hon är så himla glad i mat så vill inte sabba det men vad ska man göra liksom.
Heracillin, penicillin alltså.Vad är det för typ av medicin?
Flytande medicin blandar vi, än så länge, med 30-60 ml ersättning.
Hihi snart går hanLilleman drog sig upp mellan bordet och soffan när vi satt i den imorse. Och släppte taget. Och stod kvar i ett par sekunder innan han satte sig på rumpan
Hihi snart går han
Och där ställde hon sig upp mot soffan.
Vad tråkigt att det verkar ta sån tid för er.De här utslagen alltså. Jag hade ju helst velat att de skulle läka av sig själva men jag får nog ta en ny omgång kortison på dem. Har ju precis avslutat den förra de fortsätter ploppa upp men om nu proteinet stannar ytterligare två veckor i min kropp så är det väl inte så konstigt antar jag.