Jag håller på att inreda Havannas rum. Alltså det är så kul nu när hon börjar bli större att kunna inreda lite mer efter hurdan hon är.
Håller på och bygger ett lek-/gömma-/mys-slott, tapeterna är i en rosa/lila nyans (hon är otroligt rosa och glittrig till hennes mammas förtret). Dock bygger vi rummet så det enkelt går att göra om. Ifall hon skulle ändra sig i framtiden.
Men det är så roligt att planera förvaring och grejer, då jag gör det mesta själv från grunden. Idag ska vi lägga golv. Sambon jobbar hela nästa vecka, så jag ska försöka få lite ordning och få in lite av möblerna och kunna mysa till det lite, måste bara hitta någon bra och kul matta och några stora fluffiga kuddar.
Hennes mamma har tro det eller ej, inte försökt att trycka på med hästande alls, men hästar är det enda som betyder något. Men kommer man nära är de lite stora och läskiga. Men på hennes val kommer självklart hästar bli en del i rummet, jag har bara inte kommit på hur än. Annat än att jag har köpt en begagnad blyertstavla som jag lackat om ramen i guld på. Även spraymålat en spegelram som kommer bli kanon bredvid slottet/borgen. På borgen finns en "vapensköld" målad i blackboardfärg
(sedan kan det vara så att hennes mamma tycker att det är roligare än vad hon gör).
Någon som har tips på vart man hittar ett staffli till större ritpapper? Vi använder idag Ikeas pappersrulle, men den är inte så smidig, då vi drar av en bit och tejpar fast på golvet när det ska målas.
Har ni några fler tips på kul lek/pyssel med en 2-åring? Hon tycker om att vara med och göra saker vi gör, hon ställer själv fram frukost osv. Hon äter så mycket bättre när hon får hjälpa till att plocka fram på bordet
Baka är hon inte ås intresserad av, ritar/målar det gör hon mer än gärna. Hon har målat en egen "akvarell" till sitt rum (det var mest för att jag hade just akvarellfärg hemma)