När M somnar på mig så brukar jag ha en filt på henne när jag sen lägger ner henne omsluter jag henne med filten så värmen följer med henne. Det funkar för oss!
Funkar tyvärr inte här... Har provat det med!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När M somnar på mig så brukar jag ha en filt på henne när jag sen lägger ner henne omsluter jag henne med filten så värmen följer med henne. Det funkar för oss!
Har du provat att lägga något som verkligen luktar du i nestet? Typ en T-shirt du använt några dagar eller så?
Sele eller sjal hade jag skaffat om du inte redan har det för att få någon form av avlastning.
Där har flaskan varit kanon för oss, kunnat lägga ner bebis och ge flaskan så har bebis somnat i sin säng.
Min gosse är likadan och jag låter honom hållas. Han sover bredvid mig iHar provat med vetekudde men det hjälpte inte...
Har lyckats lägga ner honom några få gånger när han varit helt däckad. I lördags fm lyckades han sova två timmar i nestet. Men han är väldigt närhetstörstande och vill ha mammas tuttar i närheten dygnet runt
Hur är det med förlamningen? Har den släppt än? Har det något samband med blodtrycket tror de? Mitt blodtryck sjönk direkt efter förlossningen, tyckte de sa att det "ska" göra det?Efterkontroll idag, tyvärr inte hos min vanliga bm då hon vabbade. Allt såg iaf bra ut, läkt ordentligt osv. Kommer förmodligen sätta in hormonspiral om ett par veckor. Blodtrycket ligger kvar på samma nivå på gott och ont, det är bra nu men vill ju kunna sluta med medicinen.
Fint! Har fotat på lammfäll också men vågade inte ha honom naken, haha. V hade också hår på axlar och rygg när han föddes.Sambon tog lite "finbilder" igår. Lillen (som har fått namnet Hektor) passade på att kissa på sin lammskinnsfäll men innan dess hann vi ta den här söta bilden . Kolla in håret på axeln. Det har han ärvt efter mig haha.
Hur är det med förlamningen? Har den släppt än? Har det något samband med blodtrycket tror de? Mitt blodtryck sjönk direkt efter förlossningen, tyckte de sa att det "ska" göra det?
Skönt ändå att förlamningen släpper! Hoppas att blodtrycket också återgår till det normala snart. Hade du lagom blodtryck innan graviditeten?Hmm... Jag har förstått det som att det är normalt att det ligger högt ett tag men ska ju sjunka. Vet inte, kollar upp varannan vecka nu.
Det mesta i ansiktet har släppt, så nu ser jag nog rätt normal ut det är lite som inte hänger med än men det blir bättre, väldigt skönt. Verkar inte ha något samband med blodtrycket utan en slump att det kom samtidigt.
Ja det var en dum idé det där med att ta av honom blöjan. Han har satt i system att kissa nästan varje gång man tar av den. På skötbordet är vi numera beredda med papper men det blev lite svårare här. Igår körde han dessutom hela rejset med att kissa och kräkas på mig, och sedan spraya pappas tröja liteFint! Har fotat på lammfäll också men vågade inte ha honom naken, haha. V hade också hår på axlar och rygg när han föddes.
Det var normalt men i högre änden innan graviditeten.Skönt ändå att förlamningen släpper! Hoppas att blodtrycket också återgår till det normala snart. Hade du lagom blodtryck innan graviditeten?
Ja det var en dum idé det där med att ta av honom blöjan. Han har satt i system att kissa nästan varje gång man tar av den. På skötbordet är vi numera beredda med papper men det blev lite svårare här. Igår körde han dessutom hela rejset med att kissa och kräkas på mig, och sedan spraya pappas tröja lite