Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Såå skönt att kunna lägga sig 20.20 en lördagkväll! Livet som småbarnsförälder är ibland glassigt!
Jag ligger i sängen med ett glas rött och funderar på om det är okej att sova nu. Menar jag var ändå uppe 5.30 i morse.
Så det blir nog så att även jag drar täcket över huvudet strax.

Jag läser med jämna mellanrum i de andra föräldratrådarna o särskilt i vårföräldrar eftersom de ligger så nära i tid sett till mitt BF.
Läste inatt att en av dem förlorat sitt barn i magen och jag vill inte kludda mer i deras tråd men det gör så fruktansvärt ont i mig att läsa det. Jag tänker så mkt på henne och hennes familj. Man vågar ju inte ens tänka på hur det skulle kännas att uppleva något sådant. Det gör ont bara tanken snuddar vid känslan. Så otroligt sorgligt.
Ville bara få skriva av mig och kände att jag inte ville "störa" i deras tråd mer.

@Mois
Åh nej! Fy så fruktansvärt! :cry: Alltså jag drömmer ju mardrömmar om hur jag tappar liten eller hur sambon gör det, olika scenarior som alla är jobbigt realistiska och gör så ont. Kan inte ens föreställa mig hur ont det skulle göra. :cry:

Edvin vaknade med lite kladd i ena ögat idag, hoppas det bara är nåt tillfälligt så han inte tänker få ögoninflammation eller nåt... Sov annars bra inatt! Från 23 till 04.30. :) Fortsätter sova jättebra i sin egen säng, otroligt skönt att få ligga som jag vill även om jag vaknar flera gånger under natten när han sprattlar eller låter lite, eller av ingen som helst anledning alls. :p

@Maja_Kandi jag tänker också mycket på olika katastrof-scenarion. Inte lika mkt som med första barnet men ändå, det tar sån onödig energi men det är väl så det är ;)

Min lilla sover också väldigt bra. Inatt sov hon med pappa på soffan mellan 23:30 till 03:00 sen fick hon mat och sov till kl 6:00 sen somnade hon om och fick mat vid 08:00 innan vi lämnade storasyster på förskolan. Sen har hon fortsatt att sova :) En riktigt sömntuta! Men jag ska inte klaga, det är skönt.

Jag läser med jämna mellanrum i de andra föräldratrådarna o särskilt i vårföräldrar eftersom de ligger så nära i tid sett till mitt BF.
Läste inatt att en av dem förlorat sitt barn i magen och jag vill inte kludda mer i deras tråd men det gör så fruktansvärt ont i mig att läsa det. Jag tänker så mkt på henne och hennes familj. Man vågar ju inte ens tänka på hur det skulle kännas att uppleva något sådant. Det gör ont bara tanken snuddar vid känslan. Så otroligt sorgligt.
Ville bara få skriva av mig och kände att jag inte ville "störa" i deras tråd mer.
Jag är också inne och läser lite varstans och läste det inlägget tidigt inatt. Kunde inte sova en blund efter det. Kan inte ens föreställa mig känslan.
Hade tänkt skriva något i vårtråden men allt jag lyckas få på pränt känns så fjuttigt och klyschigt :(

Jag är också inne och läser lite varstans och läste det inlägget tidigt inatt. Kunde inte sova en blund efter det. Kan inte ens föreställa mig känslan.
Hade tänkt skriva något i vårtråden men allt jag lyckas få på pränt känns så fjuttigt och klyschigt :(
Ja, det finns ju inget man kan skriva som lindrar eller hjälper. Men tänker att det ändå är fint att genom några ord visa att man tänker på dom. Jag hade också svårt att sova inatt av samma anledning. Det gör så ont att något sådant kan hända.

Ja, det finns ju inget man kan skriva som lindrar eller hjälper. Men tänker att det ändå är fint att genom några ord visa att man tänker på dom. Jag hade också svårt att sova inatt av samma anledning. Det gör så ont att något sådant kan hända.

Läste först idag, ofattbart. Känner mig plötsligt ännu mer lyckligt lottad.

Jag brukar också läsa de andra trådarna och det är bara så hemskt. Jag tyckte mitt missfall var hemskt, kan inte ens föreställa mig att förlora ett barn i en fullgången graviditet... :cry: Fruktansvärt...

Här är lilleman lite mer än tre veckor nu och ska enligt wonder weeks snart vara igenom sitt första utvecklingssprång. Han har börjat le, ser så mysigt ut :D Han är fortfarande väldigt närhetstörstande och vill ligga vid bröstet större delen av dygnet... Vaknar snabbt när man lägger ner honom och får han inte bröstet då illvrålar han. Sova själv lär han inte göra på länge :cool:
Bröstvårtorna är fortfarande rätt ömma, inte vid amningen utan emellan. Gör sjukt ont när bh-n ligger emot... Hoppas det går över snart :crazy:

Jag läser också, och är på besök här med ibland :p
Jag tände ett ljus för deras lilla idag på morgonen när jag klev upp. Kan inte föreställa mig hur dom har det nu, inget man säger kan hjälpa...

@Positron Jag upplevde det lite på det sättet på föräldragruppen innan förlossningen. Att det är viktigare att ha ett märke på tröjan än att den har en funktion. Jag bryr mig själv inte speciellt vad jag klär på bönan, även om jag försöker få det se okej ut. Vi har än så länge haft mycket kläder från Gekås, hon har ju ändå växt ur allt så fort.
Vad gäller mig så trivs jag absolut bäst i mina Lundhags byxor och flanellskjorta :o Just nu försöker jag styla om mig lite, jag ska ändå gifta mig nästa sommar och jag vill känna mig lite bekväm i klänningen. Så jag håller på att vänja mig vid mer modeinriktade kläder :p

Lundhags eller ridbyxor är en bra grej annars. :p
Gekås pyjamasar tycker jag har varit de bästa, tvåvägsdragkedja!:up:
Förstår inte varför man ska lägga en massa pengar på kläder som de växer ur på några veckor.

Håller med om lundhagsbyxorna och liknande. Kan dock tycka att klänning är väldigt bekvämt, men bröllopsklänningar hör väl kanske inte till kategorin "bekväma kläder" :p

Men vi får väl se vad de andra mammorna tycker om min och unge Herrns stil på fredag;)

Här är lilleman lite mer än tre veckor nu och ska enligt wonder weeks snart vara igenom sitt första utvecklingssprång. Han har börjat le, ser så mysigt ut :D Han är fortfarande väldigt närhetstörstande och vill ligga vid bröstet större delen av dygnet... Vaknar snabbt när man lägger ner honom och får han inte bröstet då illvrålar han. Sova själv lär han inte göra på länge :cool:
Bröstvårtorna är fortfarande rätt ömma, inte vid amningen utan emellan. Gör sjukt ont när bh-n ligger emot... Hoppas det går över snart :crazy:
Jag har också haft perioder där det inte gått att lägga ifrån mig sovande bebis utan att han vaknar. Har märkt att ibland beror det på att det helt plötsligt blir kallt och ingen gosig kroppsvärme så då har jag lagt honom antingen där jag suttit/legat och redan värmt upp platsen eller så har jag använt en vetekudde för att värma upp nestet.
Kan ju vara värt att prova :)

Idag var jag hos läkaren för att kolla upp prickarna jagat haft sen i juli. De försvann någon vecka när jag började med järntabletterna men kom tillbaka. BM tyckte att det berodde på hormoner och helt normalt så jag behövde inte kolla upp de eftersom jag inte hade några besvär av dem men så har BVC sköterskan varit på mig om att kolla upp det. Läkaren idag var ganska så säker på psoriasis :meh: så nu väntar jag på remiss till hudkliniken.

Var inne på BVC för att byta blöja och mata lite innan vi gick från läkaren och träffade på "våran" sköterska och hon hade en stund över så vi tog veckans besök idag istället för onsdag :D nästan 500 g upp = 6240 g och så var han 59.5 cm lång, åtta och en halv vecka gammal. Vi behöver inte väga in nästa gång förrän det är dags för tremånadersvaccin eftersom han ökar så stadigt.

Idag har vi varit och hälsat på på jobbet och det tog på krafterna. Han skruvade på charmen och när vi gick därifrån efter en knapp timme var han helt slut! Konstaterade att jag verkligen inte saknar jobbet:p

Jag har också haft perioder där det inte gått att lägga ifrån mig sovande bebis utan att han vaknar. Har märkt att ibland beror det på att det helt plötsligt blir kallt och ingen gosig kroppsvärme så då har jag lagt honom antingen där jag suttit/legat och redan värmt upp platsen eller så har jag använt en vetekudde för att värma upp nestet.
Kan ju vara värt att prova :)

Har provat med vetekudde men det hjälpte inte...
Har lyckats lägga ner honom några få gånger när han varit helt däckad. I lördags fm lyckades han sova två timmar i nestet. Men han är väldigt närhetstörstande och vill ha mammas tuttar i närheten dygnet runt :p

Har lyckats lägga ner honom några få gånger när han varit helt däckad. I lördags fm lyckades han sova två timmar i nestet. Men han är väldigt närhetstörstande och vill ha mammas tuttar i närheten dygnet runt :p
Har du provat att lägga något som verkligen luktar du i nestet? Typ en T-shirt du använt några dagar eller så?
Sele eller sjal hade jag skaffat om du inte redan har det för att få någon form av avlastning.

När M somnar på mig så brukar jag ha en filt på henne när jag sen lägger ner henne omsluter jag henne med filten så värmen följer med henne. Det funkar för oss!

Jag håller på skratta ihjäl mig. Vet inte om vår babysitter är lite trött nu, han har kommit på att man kan gunga den ganska kraftigt. Får han inte sbs nu får han det aldrig :D Får skaffa en med lite mindre stuns i tror jag.

Imorgon ska vi väga, vaccinera och jag ska få en spiral. Undrar vem som kommer gråta högst.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat