Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den här känslan att man kan sakna någon som ligger och sover i rummet intill, efter att ha burit honom hela dagen...?
Visst är det märkligt att man kan känna sig ensam hemma för att bebis sover i ett annat rum? Man vet knappt vad man ska göra med den ovana frihetenDen här känslan att man kan sakna någon som ligger och sover i rummet intill, efter att ha burit honom hela dagen...?
Vad härligt vädret låter! Är det lika fint idag får du väl köra lite utomhus-träning om du inte har fler sysslor. Börja med en promenad och kör sen lite armhävningar, benböj osv utomhus. Plocka ut hantlarna också vet jag. Sen avslutar du med fika i solenBönan tyckte även att 5.30 var lagom tid att starta dagen idag. Nu däckade hon i vagnen istället.
Men vi har hunnit, hinka 4 muggar kaffe, tvätta, vika tvätt, dammsuga och stoppa in och starta diskmaskinen.
Vad ska jag nu göra resten av dagen? Igår krattade vi löv i några timmar, medan bönan sov i vagnen på altanen. i hade 18 grader i sol och lä som max. 7 i skuggan. Så det var fantastiskt väder!
Den här känslan att man kan sakna någon som ligger och sover i rummet intill, efter att ha burit honom hela dagen...?
Den ja. Undertecknad har försökt lägga honom i en timme nu. Röda svullna ögon, dimmig blick och mycket ynk, hur trött som helst. Men så fort ögonlocken trillar igen när han ligger och suttar så rycker han till och blir arg. Bär och tröstar, tystnar. Försöker lägga honom tillrätta i famnen för nytt försök, det börjar om. Nu kände jag att jag orkar banne mig inte, la honom på köksmattan, drog på fläkten och ställde mig i fönstret för att lugna ner mig. Vips - sover! Men lite mysigt ska det allt bli att plocka upp honom igen och bära honom till sovrummet
Vädret tar sig, men solen är inte framme än. Just nu kollar vi Say yes to the dressVad härligt vädret låter! Är det lika fint idag får du väl köra lite utomhus-träning om du inte har fler sysslor. Börja med en promenad och kör sen lite armhävningar, benböj osv utomhus. Plocka ut hantlarna också vet jag. Sen avslutar du med fika i solen
När bönan haft svårt att somna har vi haft två knep som funkar mycket bra. Antingen sitta på pilatesbollen och skumpa (till slut tröttnar man på att gå runt, runt) eller vagnen över en låg tröskel/mattkant. Då somnar hon ganska fort, funkar när hon är sådär övertrött och vägrar somna.
Eftersom jag haft en handfull desperata stunder senaste veckan har jag provat båda! Bollen ratades, man måste röra sig framåt eller bakåt för att det ska duga. Vagnen är det illvrål såfort han ser. Har faktiskt pallat upp med en kudde i liggdelen så han ser över kanten, då kan vi gå promenader när han är vaken och glad. Somnar gör han bara om en karavan långtradare svischar förbi. Brus verkar vara grejen här. Men tack för tips!
Ja det är skönt, särskilt första stunden. Jag är mest fascinerad över att det så snart känns tomt.Fast det måste samtidigt vara skönt på något vis - här är enda sättet att få någon sömn, för någon av oss, att lilleman sover antingen på mig eller precis bredvid mig med närhet till bröstet...
Då bor du på fel ställe. Vi har jättebra väder idag, dock inga 18+, bebis och hennes pappa har varit ute med vagnen medan jag rastade hästen.Vädret är inte alls lika fint idag