Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Den här känslan att man kan sakna någon som ligger och sover i rummet intill, efter att ha burit honom hela dagen...? :)

Fast det måste samtidigt vara skönt på något vis - här är enda sättet att få någon sömn, för någon av oss, att lilleman sover antingen på mig eller precis bredvid mig med närhet till bröstet... :p

@Positron Jag upplevde det lite på det sättet på föräldragruppen innan förlossningen. Att det är viktigare att ha ett märke på tröjan än att den har en funktion. Jag bryr mig själv inte speciellt vad jag klär på bönan, även om jag försöker få det se okej ut. Vi har än så länge haft mycket kläder från Gekås, hon har ju ändå växt ur allt så fort.
Vad gäller mig så trivs jag absolut bäst i mina Lundhags byxor och flanellskjorta :o Just nu försöker jag styla om mig lite, jag ska ändå gifta mig nästa sommar och jag vill känna mig lite bekväm i klänningen. Så jag håller på att vänja mig vid mer modeinriktade kläder :p

Lundhags eller ridbyxor är en bra grej annars. :p

Jag gjorde mitt första riktiga hemmagympass igår. Så otroligt skönt! Hittade sambons hantlar i en flyttlåda när jag var ute och rotade i verkstaden förut. Ren och skär lycka. Samtidigt som jag insåg hur svag jag blivit. :p

Promenader och trädgårdsarbete har vi kört ett tag nu och nästa vecka ska jag upp på hästryggen igen :love: Grannen är åter igen på mig om att "så fort du känner dig okej, så tar vi en tur med 4-hjulingen så visar jag dig lite ridvägar, sedan är det bara att rida" :D :bump:

Bönan tyckte även att 5.30 var lagom tid att starta dagen idag. Nu däckade hon i vagnen istället.
Men vi har hunnit, hinka 4 muggar kaffe, tvätta, vika tvätt, dammsuga och stoppa in och starta diskmaskinen.
Vad ska jag nu göra resten av dagen? Igår krattade vi löv i några timmar, medan bönan sov i vagnen på altanen. i hade 18 grader i sol och lä som max. 7 i skuggan. Så det var fantastiskt väder!

Den här känslan att man kan sakna någon som ligger och sover i rummet intill, efter att ha burit honom hela dagen...? :)
Visst är det märkligt att man kan känna sig ensam hemma för att bebis sover i ett annat rum? Man vet knappt vad man ska göra med den ovana friheten ;)

Bönan tyckte även att 5.30 var lagom tid att starta dagen idag. Nu däckade hon i vagnen istället.
Men vi har hunnit, hinka 4 muggar kaffe, tvätta, vika tvätt, dammsuga och stoppa in och starta diskmaskinen.
Vad ska jag nu göra resten av dagen? Igår krattade vi löv i några timmar, medan bönan sov i vagnen på altanen. i hade 18 grader i sol och lä som max. 7 i skuggan. Så det var fantastiskt väder!
Vad härligt vädret låter! Är det lika fint idag får du väl köra lite utomhus-träning om du inte har fler sysslor. Börja med en promenad och kör sen lite armhävningar, benböj osv utomhus. Plocka ut hantlarna också vet jag. Sen avslutar du med fika i solen :)

Den ja. Undertecknad har försökt lägga honom i en timme nu. Röda svullna ögon, dimmig blick och mycket ynk, hur trött som helst. Men så fort ögonlocken trillar igen när han ligger och suttar så rycker han till och blir arg. Bär och tröstar, tystnar. Försöker lägga honom tillrätta i famnen för nytt försök, det börjar om. Nu kände jag att jag orkar banne mig inte, la honom på köksmattan, drog på fläkten och ställde mig i fönstret för att lugna ner mig. Vips - sover! Men lite mysigt ska det allt bli att plocka upp honom igen och bära honom till sovrummet :D

Den ja. Undertecknad har försökt lägga honom i en timme nu. Röda svullna ögon, dimmig blick och mycket ynk, hur trött som helst. Men så fort ögonlocken trillar igen när han ligger och suttar så rycker han till och blir arg. Bär och tröstar, tystnar. Försöker lägga honom tillrätta i famnen för nytt försök, det börjar om. Nu kände jag att jag orkar banne mig inte, la honom på köksmattan, drog på fläkten och ställde mig i fönstret för att lugna ner mig. Vips - sover! Men lite mysigt ska det allt bli att plocka upp honom igen och bära honom till sovrummet :D

När bönan haft svårt att somna har vi haft två knep som funkar mycket bra. Antingen sitta på pilatesbollen och skumpa (till slut tröttnar man på att gå runt, runt) eller vagnen över en låg tröskel/mattkant. Då somnar hon ganska fort, funkar när hon är sådär övertrött och vägrar somna.

Vad härligt vädret låter! Är det lika fint idag får du väl köra lite utomhus-träning om du inte har fler sysslor. Börja med en promenad och kör sen lite armhävningar, benböj osv utomhus. Plocka ut hantlarna också vet jag. Sen avslutar du med fika i solen :)
Vädret tar sig, men solen är inte framme än. Just nu kollar vi Say yes to the dress :p
Men håller tummarna för bra väder, i så fall får det bli en sjalpromenad :)

När bönan haft svårt att somna har vi haft två knep som funkar mycket bra. Antingen sitta på pilatesbollen och skumpa (till slut tröttnar man på att gå runt, runt) eller vagnen över en låg tröskel/mattkant. Då somnar hon ganska fort, funkar när hon är sådär övertrött och vägrar somna.

Eftersom jag haft en handfull desperata stunder senaste veckan har jag provat båda! Bollen ratades, man måste röra sig framåt eller bakåt för att det ska duga. Vagnen är det illvrål såfort han ser. Har faktiskt pallat upp med en kudde i liggdelen så han ser över kanten, då kan vi gå promenader när han är vaken och glad. Somnar gör han bara om en karavan långtradare svischar förbi. Brus verkar vara grejen här. Men tack för tips!

Eftersom jag haft en handfull desperata stunder senaste veckan har jag provat båda! Bollen ratades, man måste röra sig framåt eller bakåt för att det ska duga. Vagnen är det illvrål såfort han ser. Har faktiskt pallat upp med en kudde i liggdelen så han ser över kanten, då kan vi gå promenader när han är vaken och glad. Somnar gör han bara om en karavan långtradare svischar förbi. Brus verkar vara grejen här. Men tack för tips!

Haha, ja alla bebisar är olika individer :D
Vi har oxå fått börja att sitta upp mer i vagnen för att promenaderna i vaket tillstånd ska gå bra. inget kul att inte se något. Sjalen funkar dock bra då :p

Fast det måste samtidigt vara skönt på något vis - här är enda sättet att få någon sömn, för någon av oss, att lilleman sover antingen på mig eller precis bredvid mig med närhet till bröstet... :p
Ja det är skönt, särskilt första stunden. Jag är mest fascinerad över att det så snart känns tomt.

@Bluefish sover han bra i bilen också? Många gör ju det just iom att det brusar. Här kan även damsugaren verka sövande ibland, den är verkligen inget att bli väckt av iaf. Läste någonstans att det låter väldigt mycket i magen, blodomloppet, tarmarna, hjärtat osv. Tror att det stod att det var typ 80 dB.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka