Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Sover era bebisar med strumpor? Har mest haft pyjamaser med fötter men nu är han på gränsen mellan storlekarna och några av de nya är utan fötter. Är lite fundersam hur jag ska göra. :o

Haha, nej Adrian sover utan. Jag är såå rädd att han ska bli för varm.

Ja lite så är det ju... Edvin drar upp armarna och sover med händerna rakt upp så han blir alltid kall om händerna. Lite jobbigt när han sover ute, spelar ingen roll hur mycket vantar han har om han drar upp händerna... Men fötterna brukar ju va rätt varma ändå. Förut när han sov med mig hade han ju bara body men nu när han sover själv har han haft pyjamas. :)

Sover era bebisar med strumpor? Har mest haft pyjamaser med fötter men nu är han på gränsen mellan storlekarna och några av de nya är utan fötter. Är lite fundersam hur jag ska göra. :o
Det beror på hur kallt det är. Oftast inte, men är det kallt får det bli strumpor på eftersom hon ofta sparkar av filten.

Nä, sover utan kläder oftast men body eller pyjamas ibland. Strumpor undviker jag, drar hellre upp värmen. De sparkas ju bara av hela tiden :p

På tal om att vara på gränsen mellan storlekarna så har vi 1 plagg som sitter bra nu, en mellanstorlekspyjamas. 62 stramar över magen :o:love:

Och här inviger vi pyjamas i storlek 62 :nailbiting: Men det här med storlekar är ju väääldigt godtyckligt, 50 börjar visserligen kännas som att det är sista veckan eller så men används fortfarande och en del i 56 är ännu för stort.

Sista (?) flaskfrågan (köpte idag), hur mycket är en normal portion tro? Klart att det är individuellt men jag har noll koll.

Tack för svar! Gick utmärkt att sova utan strumpor! :D

En annan fråga. Kan man gå till kiropraktor nu drygt två månader efter förlossning? Jag har nån nerv i kläm eller nåt i höften. Gör så satans ont så jag blir galen. Går knappt att hitta nån ställning som är bekväm och ibland strålar det ner i foten, gör skitont! Är glad att knatten verkar nöjd att sova i egen säng än så länge, då kan jag iaf vrida och vända på mig som jag vill för att hitta nån bättre sovställning...

Nu skäms jag lite men jag gick aldrig dit. Försökte ringa vid ett flertal tillfällen men kom inte fram och det i kombo med att det gjorde mindre ont fick mig att stanna hemma. Jag tror att såret har dragit ihop sig lite för jag kan känna en botten på jacket (det kunde jag inte i förrgår - skräck!) och nu när det gör lite mindre ont har jag kunnat känna efter på insidan också och de stygnen sitter kvar. Jag tänker att det är viktigast att det blir bra på insidan för de ärren kan väl ställa till det om de inte läker ordentligt. Om utsidan blir lite ful så spelar det ingen roll. Bokar tid för kontroll nästa vecka hos min vanliga BM.

Tack för svar! Gick utmärkt att sova utan strumpor! :D

En annan fråga. Kan man gå till kiropraktor nu drygt två månader efter förlossning? Jag har nån nerv i kläm eller nåt i höften. Gör så satans ont så jag blir galen. Går knappt att hitta nån ställning som är bekväm och ibland strålar det ner i foten, gör skitont! Är glad att knatten verkar nöjd att sova i egen säng än så länge, då kan jag iaf vrida och vända på mig som jag vill för att hitta nån bättre sovställning...
Ring och fråga kiropraktorn. Vet inte vilka regler de har. Själv har jag inte varit på någon annan behandling än spa-massage. Det var fullt tillräckligt 2 mån efter förlossningen.

Och här inviger vi pyjamas i storlek 62 :nailbiting: Men det här med storlekar är ju väääldigt godtyckligt, 50 börjar visserligen kännas som att det är sista veckan eller så men används fortfarande och en del i 56 är ännu för stort.

Sista (?) flaskfrågan (köpte idag), hur mycket är en normal portion tro? Klart att det är individuellt men jag har noll koll.
Jo snacka om att det är skillnad. Lillan är 64 cm lång och kan fortfarande ha sin vindfleece-overall från PoP i strl 56.

Jag frågade om just normalportion på Bvc förra gången. De föreslog att vi skulle ge 1 dl till att börja med och sen utifrån det justera beroende på hur mycket hon åt.

Jag fick en tid hos kiro nästa vecka, talade om förlossningsdatum och det verkade inte vara några problem. :)

Det där med storlekar är verkligen jätteolika! Vi har också en overall i 56, han börjar växa ur den just om den är övervikt. Men om man har öppet går det bra. Ska undersöka vad jag har att ta på fötter och händer istället. Vore bra om han kunde ha den ett tag till så vi slapp köpa en ny varmare när det är så lite kvar av vintern. Har fått en tunnare i 62 som verkar rätt stor i storleken. Kommer passa kalasbra när det är typ 10 plusgrader men än så länge är den för kall.

Är inne i en väldigt rolig period nu då det händer väldigt mycket dag för dag! Blir stadigare och stadigare och snackar och flinar mer och mer. Idag låg han fem minuter i babygymmet och roade sig själv. Det har gått som mest en minut förut! :)

Är inne i en väldigt rolig period nu då det händer väldigt mycket dag för dag! Blir stadigare och stadigare och snackar och flinar mer och mer. Idag låg han fem minuter i babygymmet och roade sig själv. Det har gått som mest en minut förut! :)
Visst gör det! De senaste dagarna har lillan för första gången upptäckt sina fötter (inte så värst imponerad av dem, men vet att de finns), flyttat en grej mellan händerna, försökt vända sig mer medvetet och provsmakat melon (lite märkligt men gott). Hon blir efterhand bättre på att hantera sina händer och att sitta, stå och gå upp i brygga och det märks att hon lägger märke till grejer på ett annat sätt (va, finns det mönster på min overall???) . Det händer just nu massor både utvecklingsmässigt och i tillväxten:) För att inte tala om att hon utvecklar sitt humör:cool:

@Balahé
Ja det är så himla roligt! Edvin har börjat försöka använda händerna, han suger på dom mest hela tiden och försöker vifta mot grejer. Igår när han råkade veva till en skallra i babygymmet blev han alldeles till sig och låg och tittade lääääänge. :D :love: Det har plötsligt börjar gå att ligga på mage längre än fem sekunder och han orkar hålla upp huvudet mer och mer. När man bär honom över axeln tittar han upp riktigt bra och ska spana på allt. :)

Vi har inte haft magknip på flera dagar, så underbart skönt! Allt blir så mycket lättare då. :p Har fått en kallelse till barnläkare och dietist på sjukhuset om ett par veckor, antar att det är för mjölkallergin. Nån som vet vad som ska göras där?

KL

Här kommer en uppdatering, 12 dagar sedan jag skrev sist och då var jag i en seg latensfas. Till slut blev jag igångsatt, och två timmar senare var vår My ute! Den epidural jag hade tänkt gick inte att få för att det var lördag och narkosläkaren var på operation, så det blev lustgas i stället. Och jag känner mig som värsta superkvinnan som klarade det! Med extremt bra stöd från min man och barnmorskan som var guld.

My föddes 27/2, vägde 3,4 och var 51 cm. Nu har vi klarat oss igenom den såriga amningsstarten och ett antal asjobbiga nätter. Nu går vi och lägger oss vid nio, och hon vaknar med 2-3 h mellanrum för mat, men somnar sen snabbt om igen. Helt underbart att kunna sova!

KL

Här kommer en uppdatering, 12 dagar sedan jag skrev sist och då var jag i en seg latensfas. Till slut blev jag igångsatt, och två timmar senare var vår My ute! Den epidural jag hade tänkt gick inte att få för att det var lördag och narkosläkaren var på operation, så det blev lustgas i stället. Och jag känner mig som värsta superkvinnan som klarade det! Med extremt bra stöd från min man och barnmorskan som var guld.

My föddes 27/2, vägde 3,4 och var 51 cm. Nu har vi klarat oss igenom den såriga amningsstarten och ett antal asjobbiga nätter. Nu går vi och lägger oss vid nio, och hon vaknar med 2-3 h mellanrum för mat, men somnar sen snabbt om igen. Helt underbart att kunna sova!
Grattis!
Vi valde mellan namnen My och Meja. Denna gången blev det Meja men My är väldigt fint :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka