Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Tror vår håller på och bli en tumsugare också, han som tidigare gärna tagit nappen vägrar helt nu och föredrar att suga på sina händer eller på kläder/tyger..

Här är en bebis till som gör det. Fast ring och långfinger är favoriterna här. Precis som jag när jag var liten! Önskar att han hellre tog napp faktiskt!

Tror vår håller på och bli en tumsugare också, han som tidigare gärna tagit nappen vägrar helt nu och föredrar att suga på sina händer eller på kläder/tyger..
En till här. Pekfingerknogen är godast, ibland täckt av tröjärmen. Mammas fingrar går också bra. Napp, nä tack.

@Riru
Ja Edvin brukar också tvärvakna och skrika som av en mardröm. Ibland riktigt hör man hur han blir tokrädd eller nåt och bara skriker rätt ut utan förvarning. Hinner man inte ut till vagnen så kan han somna om igen utan vidare gråt, men oftast hinner jag dit och då vaknar han ju riktigt och vill ha närhet.

Igår när vi åkte bil tog han faktiskt nappen, upptäckte då att den nog blivit för liten för han fick ett riktigt avtryck av skölden. :o Inte så vackert. Så jag beställde nya likadana fast i större storlek. Det är bara NUK-napparna som duger här. Han ratar MAM helt, det går inte alls, då håller han på att kräkas.

Tack för tipsen hörrni! Har testat dem idag, att hålla emot när han spjärnar och mjölka ut så han ska förstå vad som är på gång. Då tog han bröstet, men efter 10 sekunder börjar han åla och sparka och vill inte. Är rätt säker på att det rör sig om en amningsstrejk grundad i att allt omkring är mer intressant. Det är som att han blir arg när enda utsikten blir mammas bröst. Han tystnar när han blir sysselsatt igen. Sedan drar det igång ännu värre tio minuter senare när han är ännu tröttare. Måste prata med min bm, vet inte om jag orkar "kämpa igenom" detta. Kommer behöva sluta amma dagtid om knappt två månader oavsett. Nätterna går bra, då är han så trött att han tar vad som helst.
Hur länge har det varit så? Både jag och @Matmissbrukaren har haft sådana perioder med våra småtjejer. För min del tog det typ 2 v innan det blev bättre. Nu händer det fortfarande ibland att hon inte har tid att äta utan ska kolla runt. Det funkar bättre om det är mer ostört så ingen tv, ingen lampa inom synfältet, ingen som försöker prata med henne under tiden osv. Har funderat på att lägga en tunn tygduk över axeln och bebis för att göra bröstet till det mest intressanta, men har bara provat en gång på ett möte. Har sett den varianten både på stan och på föräldragruppen.

Hur länge har det varit så? Både jag och @Matmissbrukaren har haft sådana perioder med våra småtjejer. För min del tog det typ 2 v innan det blev bättre. Nu händer det fortfarande ibland att hon inte har tid att äta utan ska kolla runt. Det funkar bättre om det är mer ostört så ingen tv, ingen lampa inom synfältet, ingen som försöker prata med henne under tiden osv. Har funderat på att lägga en tunn tygduk över axeln och bebis för att göra bröstet till det mest intressanta, men har bara provat en gång på ett möte. Har sett den varianten både på stan och på föräldragruppen.
Lägger till att det inte alltid är så, bara när hon är lite för toppad för att komma till ro.

Alltså, nu har jag lite mer bekymmer med klippet :(. Det känns som om alla stygnen på utsidan har gått upp och att det är ett gapande sår. Och det gör ont! Ringde BM som sa att stygnen ska släppa nu men det känns ju inte rätt att det är på det här viset. Tyvärr är jag för feg för att titta efter med spegel... Kanske är det "bara" ommöblerat? Hade ni bett någon kolla på det eller avvaktat några dagar? Det blir ju lite av ett projekt att ta sig till någon klinik också eftersom jag inte är körbar och sambon inte har körkort...

Alltså, nu har jag lite mer bekymmer med klippet :(. Det känns som om alla stygnen på utsidan har gått upp och att det är ett gapande sår. Och det gör ont! Ringde BM som sa att stygnen ska släppa nu men det känns ju inte rätt att det är på det här viset. Tyvärr är jag för feg för att titta efter med spegel... Kanske är det "bara" ommöblerat? Hade ni bett någon kolla på det eller avvaktat några dagar? Det blir ju lite av ett projekt att ta sig till någon klinik också eftersom jag inte är körbar och sambon inte har körkort...

Jag fick också klippa och hade ont ganska länge efteråt, dock kändes det inte på mig som om att stygnen skulle ha lossnat. Är det bara en känsla du har eller har du känt med fingrarna? Hade jag sett själv med spegel eller känt efter och något verkar fel så hade jag ringt och bett om att få det kollat.

Kan dra upp ett exempel om när jag sydde mitt knä och stygnen togs då det skulle vara läkt så hade det inte alls läkt helt utan det sprack upp igen. Så bara för att det "ska" vara färdigt så behöver det inte vara det :p

Jag fick också klippa och hade ont ganska länge efteråt, dock kändes det inte på mig som om att stygnen skulle ha lossnat. Är det bara en känsla du har eller har du känt med fingrarna? Hade jag sett själv med spegel eller känt efter och något verkar fel så hade jag ringt och bett om att få det kollat.

Kan dra upp ett exempel om när jag sydde mitt knä och stygnen togs då det skulle vara läkt så hade det inte alls läkt helt utan det sprack upp igen. Så bara för att det "ska" vara färdigt så behöver det inte vara det :p
Jag har känt efter med fingrarna. Håller på och smörjer med bedövande salva vilket gör mer och mer ont. När första stygnet lossnade kändes det som det "knäppte till". Var mitt i natten och jag blev klarvaken direkt ;).

Har ringt till VC som sa att jag skulle kontakta mödravården. Har mailat min BM som säger att det är helt normalt att stygnen lossnar och att det gör mer ont, och att jag ska kontakta akutgyn om det är infekterat. Akutgyn sa i sin tur i helgen att de inte gör något åt sår som spricker upp. Så nu tjatar jag på BM om en tid hos henne i alla fall.

Sedan kommer ju problem nr 2. Hur tar jag mig dit? Har taxibilar stolar till spädbarn? Buss hade varit bäst för då kan jag stå men det är ju influensatider och lillen är ju bara en vecka gammal...

Jag har känt efter med fingrarna. Håller på och smörjer med bedövande salva vilket gör mer och mer ont. När första stygnet lossnade kändes det som det "knäppte till". Var mitt i natten och jag blev klarvaken direkt ;).

Har ringt till VC som sa att jag skulle kontakta mödravården. Har mailat min BM som säger att det är helt normalt att stygnen lossnar och att det gör mer ont, och att jag ska kontakta akutgyn om det är infekterat. Akutgyn sa i sin tur i helgen att de inte gör något åt sår som spricker upp. Så nu tjatar jag på BM om en tid hos henne i alla fall.

Sedan kommer ju problem nr 2. Hur tar jag mig dit? Har taxibilar stolar till spädbarn? Buss hade varit bäst för då kan jag stå men det är ju influensatider och lillen är ju bara en vecka gammal...
I Stockholm har de inte babyskydd i alla fall. Har du ett eget kan du ju ta med det i taxin.
Det är för långt för att pappan ska kunna vara hemma med bebis eller? Annars hade jag nog kört på buss, behövs det så gör det ju. Förstår att du vill ha det uppkollat.

Här har BM drop in-tider, ni har inget sånt? Så slipper du tjata till dig en tid...

Jag hade absolut velat ha det kollat. Är inte alla som har så bra läkkött att det är läkt på en vecka. Jag hade nog tagit taxi, du kan väl fästa babyskyddet med bälte? Lycka till.

Vi är inne på andra veckan nu, men det går bättre. Han har ammat tre gånger idag, 300% mer än i helgen. Men jag orkar inte bråka åtta gånger om dagen så jag ger en slurk ersättning först, så han lugnar ner sig och får "mersmak". Sedan har han tagit bröstet utan knussel och det blir ingen stress eller kamp, väldigt skönt. Nu hoppas jag verkligen att trenden fortsätter, det har varit en jävlig helg och jag är helt färdig i ryggen efter allt bärande.

BM kunde inte ordna någon tid i vecken så nu försöker jag ringa KK i morgon bitti. Jag bor förvisso ganska nära sjukhuset och bussen går direkt, men jag kan inte lämna lillen utan mat. Har jag otur tar ju besöket flera timmar.

Jag har lånat ut min bil eftersom jag ändå inte kan köra nu. Men den löstagbara delen på babyskyddet har jag hemma. Det verkar som om den går att fästa direkt i bilbältet. Är det tillräckligt säkert tro?

BM kunde inte ordna någon tid i vecken så nu försöker jag ringa KK i morgon bitti. Jag bor förvisso ganska nära sjukhuset och bussen går direkt, men jag kan inte lämna lillen utan mat. Har jag otur tar ju besöket flera timmar.

Jag har lånat ut min bil eftersom jag ändå inte kan köra nu. Men den löstagbara delen på babyskyddet har jag hemma. Det verkar som om den går att fästa direkt i bilbältet. Är det tillräckligt säkert tro?
Om det är ett babyskydd som går att fästa direkt med bältet så är det säkert om du gör rätt. Basen är mer till för att det skall gå lättare och snabbare att koppla i och ur i bilen.

Jag hade kollat med spegel innan jag ringde. Enligt min erfarenhet känns det mkt värre än vad det är. Jag blev klippt förra gången o sprack av mig själv denna, har kollat själv båda gångerna och inte blivit förskräckt. Klippet var för övrigt mkt jobbigare att läka o återhämta sig ifrån.

Det är absolut säkert att använda med bälte :) vart bor du milosari? Jsg hade tagit bussen, han ligger skyddad i sin liggvagn
Jag bor på väster i Lund så det är ju väldigt nära. 5 min med bil eller 15 med buss. Anledningen till att jag tvekar att åka buss är att jag inte vill att han ska bli smittad av någon skit. Men det är kanske att vara överdrivet försiktig?

Jag hade kollat med spegel innan jag ringde. Enligt min erfarenhet känns det mkt värre än vad det är. Jag blev klippt förra gången o sprack av mig själv denna, har kollat själv båda gångerna och inte blivit förskräckt. Klippet var för övrigt mkt jobbigare att läka o återhämta sig ifrån.
Haha jag är bra feg nu, jag vet... Men om det bara ser hälften så illa ut som det känns så kommer jag drömma mardrömmar under lång tid framöver

Hej beslutsångest... Hur vakna och krävande är era typ 2,5-3 månaders?

Jag vill anmäla mig till hundtävling och funderar dessutom på att jag "borde" vara funktionär på en annan men funderar på om jag kommer ångra mig och ta på mig för mycket om jag säger att jag kan stå i cafét några timmar med honom.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka