Och här är det skitjobbigt. Friden är förbi sedan bra länge nu. Idag har jag på allvar börjat fundera på att ge upp amningen, det är så skitjobbigt att få honom att ta bröstet. Såfort jag lägger honom tillrätta vare sig det är i sängen eller famnen börjar han gråta och spjärna emot. Blir som en ostbåge och helt omöjlig att få in en tutte i munnen. Varenda gång. Ju tröttare han är desto värre är det, och utan mat/tröst somnar han ju inte. Enda sättet att få honom att slappna av är att slå på köksfläkten på fullt ös, vagga honom någon minut och sedan stå under fläkten och pricka munnen med bröstet. Flaska är enklare, det tar han rätt snabbt. Fläktamning tär på mamma när det är 15 gånger om dagen liksom. Funderar på att ringa bvc i veckan om det inte plötsligt blir bättre. Ont tror jag inte han har, blir helt nöjd när man stoppar in tissen igen. Om han inte har varit vaken i fem timmar och matstrejkat, då är det livat värre. Tips?
Tuttförvirring? (Att han inte vill ha bröstet när det är enklare/föredrar/fått smak för flaska?). Förstår att det är jobbigt
Här är lilleman två veckor idag och amningen funkar lite bättre. I början satt han fast vid bröstet dygnet runt och sov nästan inte, slumrade till lite när han åt och fortsatte sen. Igår och idag har det blivit lite mer rutiner känns det som, och har till och med kunnat lägga ner honom i babynestet när han somnat! Inatt sov han hela natten i nestet och jag behövde bara ta upp honom två gånger för mat, och kunde sen lägga tillbaka honom när han somnat. Känner mig lite mer vid liv idag än jag gjort på länge Får gärna fortsätta så! Känner fortfarande att jag nog inte kommer amma i evighet men vill gärna fixa några månader. Bröstvårtorna är så ömma bara
Känns lite läskigt att sambon ska börja jobba på måndag och vi får klara oss själva på dagarna...