Vi har väl bestämt att sluta slarva med skyddet till efter att vi varit iväg på semestern nu i slutet av månaden då det dykt upp några zika-fall där... men annars får det hända när det händer. Däremot är jag nojig mest hela tiden eftersom jag fortfarande inte fått någon mens. Känner mig väldigt gravid i perioder men hittills är det nog lugnt på den fronten
Jag menar, tänk om jag blir en sån som heeelt missar det
Jag ska också påbörja "nu ska vi gifta oss"-kampanjen, mest pga det praktiska och för min del gör det ingenting att vara gravid. Tänker mig den korta versionen på rådhuset sen kan vi ha kombinerad bröllops och inflyttningsfest när huset är klart men jag har inget behov av att dricka alkohol så så länge jag inte är 2 veckor från bf så är det ju helt okej
Skönt att kunna öka på sgi'n för din del! Det är klokt att ta den möjligheten nu när den ges. Jag och sambon har löjligt lika lön så då är det bättre att jag jobbar eftersom jag jobbar färre timmar för att få ihop heltid
Zika är lite läskigt. Så jag har full förståelse för det tänket. Men du ammade till viss del fortfarande? Då är det väl (om jag inte har fel?) vanligt att mensen är uppehållande tills man slutar?
Vi kör en enorm grillfest men som börjar i kyrkan så det blir kyrkligt men billigt och så mkt vi. Mamma har en kompis som hyr ut en mekanisk tjur! och vi ska helgrilla, alkohol blir till självkostnadspris. Så det blir grillfest med en uns av bröllop typ
Vi har oxå ganska lika lön, men då jag jobbat som timmare fram till nu. Där av min låga SGI. Kommer dock inte ta ut dagar så jag sparar den, just för att jag vet att jag kommer höja den. Låter grymt att ändå kunna lägga det på ett sådant sätt. Vi får se hur vi gör efter årsskiftet sedan, vill om möjligt gärna ha Havanna hemma till i vart fall April, helst över sommaren med. Men det tror jag inte att vi kommer fixa. Från början var vi ju tvungna att peta in henne på dagis i Januari men nu när jag fick fast och ett okej schema som går att pussla med. Har vi tur börjar sambon jobba här i Varberg istället för att ligga och pendla till gbg. Men sannolikheten är inte så stor att vi har den turen.