Vi går oxå in och jobbar deltid, men i en period nu (året ut) kommer sambon i största mån vara den som är hemma när jag jobbar, då jag har vart hemma så pass länge nu. Tror hans tjänst hamnade på 72% och min på 94% så det känns helt okej. Anledningen till att jag ska få jobba så mkt som möjligt är för att jag till nästa bebis ska ha möjlighet att få högre ersättning. Min är för dagen ganska låg och sambons bra. Hans inkomst kommer under närmsta år inte minska, men min kommer öka.
Bebisverkstaden för ett syskon kommer starta efter bröllopet, då jag inte vill vara gravid när jag gifter mig. Dock finns väl fortfarande risken då jag inte klarar p-piller, testat i två omgångar senaste halvåret. Men jag blir ett monster och superotrevlig och gnällig för allt, istället. Så vi gav upp och kör på kondom så långt som vi kommer ihåg, det finns tillgängligt
Så blir det bebis innan, ja då blir det.
Känner att det kommer bli ett jäkla pusslande ett tag, men det är värt det. och som vi redan sagt, det är trevligare med en 70% lön den 25:e än f-dagar på 100%.
Nu börjar vi äntligen kunna leva månaderna utan så mkt f-dagar. Vi har fått kombinera för att ens ha möjlighet att betala räkningarna, vart riktigt tufft några månader. Men skatten som kom hjälpte oss mycket och eter det har det flutit på och sparkontot ekar inte längre tomt, samt att vi kan börja spara lite åt lilltjejen. Även om det inte blir en bestämd summa varje månad, så blir det en liten summa. Ibland 100:- ibland 500:- allt beroende på hur ekonomin den månaden ser ut. Men det känns ändå bra, samt att hon har ett fondkonto hon fick när hon döptes.