Vad bra att du frågar så att jag får en anledning att vräka ur mig liteHur sover era om nätterna nu när det är varmt? Samt hur funkar sovandet om dagarna?
Nattsömen är SKIT. Här vaknar vi en gång i timmen efter att han hade feber i början av förra veckan. Vet inte om det är värmen eller om det är tänder på g eller vad. Nåt är det i alla fall och jag har provat allt jag kan komma på.
Nu när han ska somna på kvällarna mölar han in sin gosedjursapas arm i munnen och biter ihop hårt samtidigt som han drar ut den. Kan tänka mig att det kliar gött då det är som räfflat tyg eller hur man ska beskriva det. Så jag gissar på att det kan vara en del av mysteriet.
På dagarna har det varierat lite, häromdagen tog han bara powernaps förutom sin morgonsovning. Det märktes kan jag meddela, vi gav upp nattningen och tog bilen ut till tomten för att måla brädor istället, då somnade han gött
Men vanligtvis sover han 1-2 h på morgonen och sen blir det oftast 2 sovningar till på någon timme var. Hur man än räknar ihop det han sovit på ett dygn brukar det landa på 14-15 h.