Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Men åh vilket fint hus! Så ser ju typ mitt drömhus ut men det blir alldeles för dyrt att bygga!
Jag har sett en jättefin grågrön nyans på nåt liknande hus som jag gillade. Ska försöka googla fram nåt liknande så du får se men det hinner jag inte med just nu :)

Haha bebis-tråden blev en hus-tråd ;):p

Jag ser det också som grågrön, mossgrön eller vad alla gröna heter. Men sambon vill ha det vita kvar. Så vi är lite oense och har därför bestämt att vi väntar med att måla till nästa år, så vi kan diskutera genom färgvalet ordentligt.
Vi vill egentligen ha längsgående/vågrätt fasad, men då fasaden är nybytt så får den vara kvar. Funderar dock på att sätta panel som fond i vardagsrummet :D
Men bebisen bor ju i huset den med ;)

Tycker det går väldigt fort med motoriken här. Nu ska det försöka stås mot allt och alla, med tillhörande drattanden på ändan. Det är ett heltidsjobb att vakta och jaga bebis. Om han nu är en bebis fortfarande? Har ju blivit så himla stor :nailbiting:

Tycker det går väldigt fort med motoriken här. Nu ska det försöka stås mot allt och alla, med tillhörande drattanden på ändan. Det är ett heltidsjobb att vakta och jaga bebis. Om han nu är en bebis fortfarande? Har ju blivit så himla stor :nailbiting:
Jag tänkte på det i dagarna, när slutar dom vara bebisar och bli barn? Jag ser knappt lilltjejen som bebis längre. Allt händer ju så fort :nailbiting: Från ena dagen till den andra så satte hon sig i sängen.

Vincents ögon är bruna och har varit ett tag. Han har aldrig varit direkt blåögd de var mörkt obestämda gråaktiga när han föddes. Jag var likadan när jag föddes, har grönmelerade idag.
Vikingar brukar väl avbildas iaf rödhåriga också? Haha inte så bra koll.

Vincents ögon är bruna och har varit ett tag. Han har aldrig varit direkt blåögd de var mörkt obestämda gråaktiga när han föddes. Jag var likadan när jag föddes, har grönmelerade idag.
Vikingar brukar väl avbildas iaf rödhåriga också? Haha inte så bra koll.

Det har du kanske rätt i, jag tänkte mer nordisk viking :p
Är det inte de isländska vikingarna som är rödhåriga? Hmm, min vikingkunskap är inte på topp erkänner jag :p

Oj vad ni har skrivit här. Har tydligen inte fått notiser om den här tråden på några dagar. Händer det er också, att vissa trådar plötsligt slutar komma upp i notiserna?

@Lilltess Herregud vad han är söt din Adrian <3

Här blir det nog en vikingatös, ögonen är riktigt blåa ännu och håret är ljust med lite röda nyanser. Blå ögon har vi ju båda, så det är ingen överraskning. Jag var ganska ljus som liten och sambon hade knallrött hår :p Hon har passerat 8 månader (drygt en vecka sedan) och har därmed funnits utanför magen lika länge som hon var i den. Vi har varit på folktandvården för information. Kändes väldigt onödigt. Får se om vi tänker vara med i det där projektet eller ej. Hur som helst konstaterades att en tand är på g och hon dreglar massor och håller på och grejar med tungan hela tiden. Mer mammig än vanligt, men annars inget speciellt som märks.

Vi har renoverat här hemma och flyttat runt grejer. Nu äntligen är det sista rummet klart och vi har börjat fylla upp med tösens grejer eftersom det skall bli hennes rum. Ett tomt rum ekar väldigt bra när man vill öva sina skrik-konster:D. Stackars mamman, pappan och katterna bara.

Jag oroade mig lite för hur det skulle bli när hon börjar krypa:meh:. Det behöver jag inte göra längre för nu ålar hon och det går fort. Får hon syn på något hon vill ha tag är hon snabb på att ta sig dit så nu är allt i fara och inget blir gjort om man inte har någon barnansvarig utsedd. Igår badade hon tex i katternas vattenskål och hällde ut allt över golvet. Sen kasade hon runt överallt med sin fuktiga mage och blöja och dammtorkade. Hon har varit på väg att krypa ur vår säng ett par gånger, som tur är har vi hunnit fånga henne. Man tycker att man lägger henne långt in, men på två tag med armarna hänger hon halvvägs utanför:nailbiting:

Oj vad ni har skrivit här. Har tydligen inte fått notiser om den här tråden på några dagar. Händer det er också, att vissa trådar plötsligt slutar komma upp i notiserna?

@Lilltess Herregud vad han är söt din Adrian <3

Här blir det nog en vikingatös, ögonen är riktigt blåa ännu och håret är ljust med lite röda nyanser. Blå ögon har vi ju båda, så det är ingen överraskning. Jag var ganska ljus som liten och sambon hade knallrött hår :p Hon har passerat 8 månader (drygt en vecka sedan) och har därmed funnits utanför magen lika länge som hon var i den. Vi har varit på folktandvården för information. Kändes väldigt onödigt. Får se om vi tänker vara med i det där projektet eller ej. Hur som helst konstaterades att en tand är på g och hon dreglar massor och håller på och grejar med tungan hela tiden. Mer mammig än vanligt, men annars inget speciellt som märks.

Vi har renoverat här hemma och flyttat runt grejer. Nu äntligen är det sista rummet klart och vi har börjat fylla upp med tösens grejer eftersom det skall bli hennes rum. Ett tomt rum ekar väldigt bra när man vill öva sina skrik-konster:D. Stackars mamman, pappan och katterna bara.

Jag oroade mig lite för hur det skulle bli när hon börjar krypa:meh:. Det behöver jag inte göra längre för nu ålar hon och det går fort. Får hon syn på något hon vill ha tag är hon snabb på att ta sig dit så nu är allt i fara och inget blir gjort om man inte har någon barnansvarig utsedd. Igår badade hon tex i katternas vattenskål och hällde ut allt över golvet. Sen kasade hon runt överallt med sin fuktiga mage och blöja och dammtorkade. Hon har varit på väg att krypa ur vår säng ett par gånger, som tur är har vi hunnit fånga henne. Man tycker att man lägger henne långt in, men på två tag med armarna hänger hon halvvägs utanför:nailbiting:
Ja det händer ibland att jag inte får notiser när det skrivs.

Har du kommit på någon bra lösning på att barnsäkra vanliga sängen? Än så länge är det ingen fara, han kan vända sig till mage numera men gör det inte särskilt mycket men jag väntar bara på att han ska skaffa sig andra intressen :grin: annars tror jag faktiskt att vi har en bebis som lägger mesta krutet på att tjöta en himla massa. Han är inte jättesugen på att greja med kroppen på egen hand. Sitter gör han gärna och grejar men då ska man sitta bredvid och bara "finnas". Svara på hans tjatter lite då och då och hjälpa honom upp när han välter :p

Här går det också fort nu... Edvin har hittat framåtknappen på riktigt i gåstolen och springer verkligen i full fart medan han gapskrattar! Vi var nere hos min pappa i helgen som var och han har ett jättestort hus med massor av yta att fara runt på. Jag trodde han skulle bli trött men det var visst hur kul som helst att kuta runt där, konstant skrattande. :p Här hemma är det trängre, så nu har han lärt sig vända också, hunden går inte längre säker nästan nånstans. :p

Han går även med stöd av oss, om han får hålla oss i händerna. Suttit har han gjort länge och är riktigt riktigt stadig nu. Han tippar bara om han är trött eller om en leksak råkar ligga lite för långt bort. ;)

Bara sen nån vecka tillbaka har han plötsligt lärt sig suga och dricka ordentligt med vatten ur pipmugg, fantastiskt! Klunkar ordentligt, så skönt! Han drack dessutom lite ur nappflaska i bilen påväg ner till pappa. Provade även klämmisar då, köpta. Funkade jättebra! Han lärde sig snabbt att han kunde suga direkt ur den men ville inte hålla själv. Blir spännande att prova göra egna. :) vad har ni andra haft i era hemmagjorda?

Magen är fortfarande bråkig... Vi matar på med päron och plommon. Gjorde egen plommonpuré i helgen som han gillar så det ska jag fortsätta med!

Här har A blivit 5 månader och fått andra vaccinationen. 8260 g tung är han nu och 68,5 cm lång. Och lika glad i att hoppa, rulla, sprattla osv fortfarande :p Det som är positivt är att jag oftast numera kan lägga ner honom när han somnat, eller smyga därifrån. Det mindre positiva är att han ändrat dygnsrytmen och somnar inte för natten förrän ca 23 (innan runt 20). Så då är jag inte så sugen på att gå upp och ha egentid utan vill hellre sova själv också haha. Han sover i alla fall till 8.30-9.30 då vilket är skönt.
Såg att ni diskuterade att samla koder. Vi är bara en eller två koder ifrån Libero-dressen med namn på. Om ni har någon kod liggandes så släng gärna hit den :D

7749EAD1-EFC0-47D4-8BB6-44FAC1A355BA_zps84bsx8yv.jpg

E25B9AD6-24CC-4BBB-AB33-738B214F89F5_zpsfworxakc.jpg

Det är en riktig busunge jag fått... :D:love:

Här har A blivit 5 månader och fått andra vaccinationen. 8260 g tung är han nu och 68,5 cm lång. Och lika glad i att hoppa, rulla, sprattla osv fortfarande :p Det som är positivt är att jag oftast numera kan lägga ner honom när han somnat, eller smyga därifrån. Det mindre positiva är att han ändrat dygnsrytmen och somnar inte för natten förrän ca 23 (innan runt 20). Så då är jag inte så sugen på att gå upp och ha egentid utan vill hellre sova själv också haha. Han sover i alla fall till 8.30-9.30 då vilket är skönt.
Såg att ni diskuterade att samla koder. Vi är bara en eller två koder ifrån Libero-dressen med namn på. Om ni har någon kod liggandes så släng gärna hit den :D

Vi fick in koder till dressen sedan slutade jag faktiskt med Libero då pampers sitter mkt bättre på henne. Men jag har en 50:- rabattcheck på 1pkt liberoblöjor om du vill ha (pma adress så skickar jag i dagarna).

Vi använder den dressen för första gången idag, lite stor men på 2v har vi växt ur strl 74, vad hände där lixom?

Just nu sitter jag ä, lilltjejen och hunden i bilen och väntar på att sambon ska prata klart med grannen. Vi blev ombedda att svänga förbi och hämta gurka (grannen är typ 92år gammal) man blir lätt kvar här i 1h, han slutar aldrig prata. Nu har stackars sambon stått där i 45min.

Va

Var hittar jag koderna? Har försökt gå med i Liberoklubben men inte lyckats hitta på ett användarnamn som inte redan är taget.

Ja det händer ibland att jag inte får notiser när det skrivs.

Har du kommit på någon bra lösning på att barnsäkra vanliga sängen? Än så länge är det ingen fara, han kan vända sig till mage numera men gör det inte särskilt mycket men jag väntar bara på att han ska skaffa sig andra intressen :grin: annars tror jag faktiskt att vi har en bebis som lägger mesta krutet på att tjöta en himla massa. Han är inte jättesugen på att greja med kroppen på egen hand. Sitter gör han gärna och grejar men då ska man sitta bredvid och bara "finnas". Svara på hans tjatter lite då och då och hjälpa honom upp när han välter :p
Nej, tyvärr har jag ingen barnsäkring som fungerar längre. Innan hon blev så stark och kom på hur man drar sig framåt funkade det med spjälsängen intill och kuddar som vall mot den. Nu tar hon sig ner till fotändan och ut det hållet. Hon får bara sova i sin spjälsäng när hon är själv, i vår säng bara emellan oss.

Vår tös vill helst inte sitta. Hon ska stå, gå och åla. Prata kan man göra under tiden man äter tycker hon:)

Va

Var hittar jag koderna? Har försökt gå med i Liberoklubben men inte lyckats hitta på ett användarnamn som inte redan är taget.

Precis som Jenka skrev så sitter de på insidan av paketet. :) Nånstans nära handtaget tror jag.

Imorgon jobbar sambon sista dagen och sen går han på semester! Ska bli skönt att ha honom hemma mer. Även om det är mysigt att vara hemma med lillen och jag inte skulle vilja byta bort det, så går dagarna ganska långsamt ibland.

Att tro att man ska få morgonmysa med bebisen/barnet?! Är ju bara att glömma :rofl: det här yrvädret anser att morgonen börjar tidigt och att man ska virvla runt precis över allt. Hon har börjat klättra längs bänkarna, men endast bänken där xboxen står. Den är kul att trycka på..

Vi fick in koder till dressen sedan slutade jag faktiskt med Libero då pampers sitter mkt bättre på henne. Men jag har en 50:- rabattcheck på 1pkt liberoblöjor om du vill ha (pma adress så skickar jag i dagarna).

Vi använder den dressen för första gången idag, lite stor men på 2v har vi växt ur strl 74, vad hände där lixom?

Jag har ett gäng egna rabattkuponger som jag inte tror jag hinner använda ens, men tack :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka