Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Varit hemifrån typ två timmar, verkar ha gått bra för sambon :) nöjd V bortsett från att han inte lyckats somna.

@Jenka, jag har också rymt hemifrån några timmar idag. Fler än vanligt alltså. Det har gått bra, hon har ätit gröt, fruktpuré och ersättning. Och bajsat :D Alltid pluspoäng för att göra det när pappan är hemma;)

Apropå att vara hemifrån så ska jag faktiskt jobba en dag. Har blivit tillfrågad om att komma in och göra en punktinsats. Jag kunde inte tacka nej när jag fick höra vilken ersättning jag skulle få. Ska nog säga upp mig och bli konsult, hade tjänat rejält på det om jag jobbat två dagar per vecka :)

Apropå att vara hemifrån så ska jag faktiskt jobba en dag. Har blivit tillfrågad om att komma in och göra en punktinsats. Jag kunde inte tacka nej när jag fick höra vilken ersättning jag skulle få. Ska nog säga upp mig och bli konsult, hade tjänat rejält på det om jag jobbat två dagar per vecka :)
Vad jobbar du med? Om du vill svara :)
Jag önskar att jag kunde gå in o jobba lite, men funkar tyvärr inte

Vad jobbar du med? Om du vill svara :)
Jag önskar att jag kunde gå in o jobba lite, men funkar tyvärr inte
Jag jobbar inom vården, är privatanställd. Nej, med mina vanliga arbetsuppgifter kan jag inte heller, det är en extragrej jag har vidareutbildning för och som bara tar 1,5-2 timmar att göra. Jag ska göra 4 st dvs en arbetsdag.

Här bajsas det också några gånger om dagen :p
Tror lillen har tänder på g. Gnälligt, dreggligt och handen konstant i munnen. Man ser att de två mitt-tänderna i nederkäken finns under ytan, men jag tycker det har sett ut så ett tag redan så vi får se när de dyker upp.

Blev tillfrågad att sjunga på ett dop i sommar, så jag spelade in snabbt när jag testade låten. Tänkte sen prova en grej i iMovie, och det blev en liten film av det. Fick nästan tårar i ögonen när jag såg resultatet :D :love: Ska prova att sjunga igen nån dag när jag inte är förkyld.
https://instagram.com/p/BGxYraQtR0S/

Här bajsas det också några gånger om dagen :p
Tror lillen har tänder på g. Gnälligt, dreggligt och handen konstant i munnen. Man ser att de två mitt-tänderna i nederkäken finns under ytan, men jag tycker det har sett ut så ett tag redan så vi får se när de dyker upp.

Blev tillfrågad att sjunga på ett dop i sommar, så jag spelade in snabbt när jag testade låten. Tänkte sen prova en grej i iMovie, och det blev en liten film av det. Fick nästan tårar i ögonen när jag såg resultatet :D :love: Ska prova att sjunga igen nån dag när jag inte är förkyld.
https://instagram.com/p/BGxYraQtR0S/
Vad fint du sjunger, förkyld eller ej:love: Blir väl jättebra om du kan göra en sådan film som går att projicera på en duk någonstans under tiden.

Satt faktiskt i bilen och lyssnade på Veronica Maggio igår och tänkte att hennes låt Hädanefter skulle kunna passa på ett dop eller namngivningsfest. Den är visserligen inte skriven till ett barn men funkar ändå. Speciellt om föräldern som sjunger den behövt lägga om sitt liv till mindre festande.

Här är det bajs allt ifrån en gång varannan dag till tre gånger om dagen. :p Blir dock mer sällan nu. Igår fick jag hjälpa honom, han hade inte bajsat dagen innan och var tydligt irriterad och hade ont i magen. Försökte hålla groda men det funkade inte. Så kom jag på nåt som jag läst här, nämligen att termometern kunde trigga igång det hela. Så jag tog rikligt med olja på termometern och tog tempen. Vips så hade han bajsat! :D Väldigt trög i magen, det blev som riktiga korvar, så förstår att han hade det kämpigt. Tre-fyra korvar senare så släppte han en ordentlig fis och plötsligt var det en väldigt mycket nöjdare bebis! :)

Vi var på första träffen med föräldragruppen i torsdags. Brydd men glad och nöjd kille hela tiden! Fick ligga i en sån där bra "pöl" och busa med två andra killar, det var jättekul att titta på dem! De låg och drog i varandras kläder, nöp varann i öronen, bet varann i fingrarna, sparkades och framför allt - stirrade alldeles fascinerat! :laugh: Sen blev han ett helt halvår igår, vart tog den tiden vägen? :love: Kan tycka att det var lite väl sent att börja ses i gruppen när han hunnit bli så pass gammal... Men vi är en väldigt spridd grupp. Den yngsta bebisen är tre månader och Edvin och en till är sex månader. Kul ändå att det äntligen blev av.

Jag fortsätter väl på bajstemat med en fråga, hur har era bebisar som fått börja smaka mat ändrat sig? Både hur ofta och hur det ser ut?

Det har börjat komma korvar här men det är fortfarande med några dagars mellanrum. Och det märks att han får jobba lite mer för att få ut det men verkar inte ha ont. Han vill gärna stå upo och ta i. Och så kommer inte allt på en gång utan han klämmer 2-3 gånger den dagen och då är det sista som kommer lösare.

Ger päronpuré i gröten på morgonen och har lite olja i det han får förutom det.

Resan till Stockholm gick hur bra som helst. Han sov hela vägen dit och större delen av vägen hem. Sov hela nätterna men vaknade tidigt på morgonen. Vi har lite mörkare i vårt sovrum än min bekanta har... Att åka i någon annans bil var däremot en katastrof. Han grät så tårarna sprutade.

Nu är vi en sväng på Ven. Hektor har varit på vernissage och han höll på att stjäla hela showen. Och så har han åkt båt för första gången!

Det märks att han är i någon sorts utvecklingsfas för han ändrar sig från dag till dag. Det är alltså helt omöjligt att veta när han tänker sova. Men det är häftigt att se den snabba motoriska utvecklingen! Nu griper han med båda händerna, allt ska in i munnen, han snurrar 180 grader när han ligger på mage och att "gå" är det roligaste som finns. På 3-månaderskontrollen skickades en remiss till sjukgymnast eftersom han var lite mindre aktiv i ena armen. Men det hade hunnit bli bra av sig självt.

Jag fortsätter väl på bajstemat med en fråga, hur har era bebisar som fått börja smaka mat ändrat sig? Både hur ofta och hur det ser ut?

Det har börjat komma korvar här men det är fortfarande med några dagars mellanrum. Och det märks att han får jobba lite mer för att få ut det men verkar inte ha ont. Han vill gärna stå upo och ta i. Och så kommer inte allt på en gång utan han klämmer 2-3 gånger den dagen och då är det sista som kommer lösare.

Ger päronpuré i gröten på morgonen och har lite olja i det han får förutom det.
När hon började få små smakbitar blev det oftare (från en period med typ en vecka emellan återgick det till att bli varje dag). Nu när hon äter mat till lunch och gröt till kvällen blir det oftast en gång per dag, ibland två. Första veckan tog det tvärstopp och det fick till slut bli lavemang för att det skulle komma ut något alls. Mörkare färg och trögare konsistens. Ger oftast puré som innehåller päron och ibland katrinplommonpuré till efterrätt. Glömmer vi det ett par dagar blir det trögare igen. Ger olja i både gröten och i grönsakspuréerna.

Vad fint du sjunger, förkyld eller ej:love: Blir väl jättebra om du kan göra en sådan film som går att projicera på en duk någonstans under tiden.

Satt faktiskt i bilen och lyssnade på Veronica Maggio igår och tänkte att hennes låt Hädanefter skulle kunna passa på ett dop eller namngivningsfest. Den är visserligen inte skriven till ett barn men funkar ändå. Speciellt om föräldern som sjunger den behövt lägga om sitt liv till mindre festande.
Men visst är Hädanefter skriven till hennes son Bosse? Lite ot

Det händer så mycket motoriskt igen nu. Lillan gör framsteg mot krypande för varje dag som går. Det senaste för dagen är att hon slänger sig framåt, typ Anja Perssons Sälen. Hon står i armhävningsposition och kastar sig sen lite framåt. Var säker på att hon skulle bli ledsen, men nej.

Vad är egentligen stoppande resp lösande när det gäller mat och mage? Nån som har en lista eller vill hjälpa till att göra en?

Tack :)
Det roliga är, att jag tänkt att om vi skulle haft någon namnceremoni skulle jag vilja sjunga den här sången (Kärleksvisan).
Ska sjunga den samt Vart du än går.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka