Vinterföräldrar 2015-2016 #3

V sitter nästan utan stöd. Rullar från mage till rygg ibland men inte tvärtom. Vi började träna vändningar på babysimmet igår och då började han hjälpa till nästan direkt så vi får väl se om han kopplar ihop det med att det går att göra på land också ;) fast just nu vill han mest stå upp i knät.
Pruttljud är det absolut roligaste som finns, det kan man verkligen ha konversationer med. Han blir fascinerad överlag när vi svarar med likadana ljud som han gör. Och igår var det plötsligt roligt att leka tittut!

@Bluefish

Det var ett helsike att få in bilden här. Så tyvärr kan jag inte vända den. Men det är en sådan krok som man trär på, inte en vanlig som den lätt kan hoppa ur. Sedan har vi gjort en ögla av kedjan istället för att bara hänga i en länk.

Idag har vi haft barnvakt en liten stund. Lämade ca en och halv timme till mormor och morfar medan vi åkte till stallet resp på träning. Gick bra, även om hon tyvärr somnade en stund där. Det var egentligen för sent att ta en tupplur så dags, så hon har nyss somnat nu.

Lite skitsnack nu då. Vi har börjat testa lite EC ligth igen nu. Nu är det mycket smidigare än förra gången. Någon minns kanske min berättelse om bajset som fastnade i handfatet? Hon är så tydlig med när hon behöver bajsa så nu provar vi att bajsa på toaletten. Första gången funkade inte då hon var förstoppad och fick ha microlax för att få ut nåt (dag 6 utan bajs, stackarn). Sedan har det fungerat bra. Hon sitter så fint på kanten och vill gärna kramas under tiden. Konstigt men ändå lite mysigt:D Tror att hon egentligen håller sig fast iom att hon inte har något ryggstöd eller liknande. Potta funkar tyvärr inte då hon ska stå upp så fort fötterna når golvet. Hoppas att regelbundet sittande på toaletten kan hjälpa henne att slippa mer förstoppning. Ger även hemgjord päronpuré och kombinationen katrinplommon, päron och äpple från Semper.

Vi har ju rutinpottat från 2v ålder. Funkar grymt, jag bara älskar det konceptet!
Bajsar nästan alltid på pottan, men vi håller på och introducerar en toasits åt henne, men den jag köpte är inget bra, så letar efter en ny :)

Härligt!
Jag kan inte motivera ytterligare en sele nu så det får bli en tula toddler sen när han är lite större. De är ju så fina!
Jag har också börjat fundera på att testa att bära på ryggen men det känns ju lite läskigt måste jag erkänna.

Jag ska ge det ett försök i eftermiddag tänkte jag, hittade ett bra klipp på hur man kan göra.
Tänkte testa något sådant här, känns osm det inte an hända så mycket på detta sätt.
Vågar inte svinga upp henne på ryggen som man ser många gör :p

Oh bad jag saknar hormonerna som gjorde att man kunde sova 2h på en natt och ändå va pigg. Nu kvittar det hur bra jag än sover på natten så är jag trött. Mvh trött mamma som tänkte lägga sig och vila nu. Håll tummarna för att bebis sover längre än 30 min..

Måste försöka ringa bm imorrn... Har haft riktigt dryg mensvärk till och från i några veckor, sådär så man väntar sig att mensen ska komma igång när som helst. Men icke. Har haft ganska rikliga tjocka vit/gula flytningar också samtidigt så är lite brydd på vad det är... Nån som gått igenom samma? Hör det till sas? Har ni andra fått tillbaka mensen? Edvin blir sex månader på fredag (vart tog den tiden vägen? :eek:).

Måste försöka ringa bm imorrn... Har haft riktigt dryg mensvärk till och från i några veckor, sådär så man väntar sig att mensen ska komma igång när som helst. Men icke. Har haft ganska rikliga tjocka vit/gula flytningar också samtidigt så är lite brydd på vad det är... Nån som gått igenom samma? Hör det till sas? Har ni andra fått tillbaka mensen? Edvin blir sex månader på fredag (vart tog den tiden vägen? :eek:).
Check på flytningarna, mensvärken och ingen mens. Tänker att det är helt normalt när systemet ska igång?

Du är inte gravid?

Nu har vi äntligen påbörjat bebis egna rum då vi aldrig hann renovera klart innan han kom och sedan har det bara legat på is. Men nu går jag snart i väggen av sömnbristen så vi ska testa och se om han sover bättre i ett eget rum. Idag målas det för fullt med grundfärg, lister och taket är klara. Imorgon ska vi måla med slutfärgen samt lägga golv. Ska bli så himla skönt att få det klart!

Ja jag skriver inte här så ofta längre just för jag förmodligen bara skulle gnälla, mår otroligt dåligt, värk överallt, trött och totalt utmattad, ingen energi eller styrka, pga amning samt närhetskrävande bebis så får jag aldrig någon stund ifred, känner mig som en usel mamma bla bla, osv osv...

Men, vi har världens underbaraste bebis ändå :love: Han är ju bara bebis en gång i livet så han får vara så krävande han vill och vi får helt enkelt stå ut med det, det varar ju inte för alltid (trodde ju dock att vid det här laget så skulle det vara lättare än i början men här är det tvärtom :p ).

Japp, känner igen det. Tog tom ett gravtest för jag blev så nojjig. Sedan kom mensen.

Nu har vi äntligen påbörjat bebis egna rum då vi aldrig hann renovera klart innan han kom och sedan har det bara legat på is. Men nu går jag snart i väggen av sömnbristen så vi ska testa och se om han sover bättre i ett eget rum. Idag målas det för fullt med grundfärg, lister och taket är klara. Imorgon ska vi måla med slutfärgen samt lägga golv. Ska bli så himla skönt att få det klart!

Ja jag skriver inte här så ofta längre just för jag förmodligen bara skulle gnälla, mår otroligt dåligt, värk överallt, trött och totalt utmattad, ingen energi eller styrka, pga amning samt närhetskrävande bebis så får jag aldrig någon stund ifred, känner mig som en usel mamma bla bla, osv osv...

Men, vi har världens underbaraste bebis ändå :love: Han är ju bara bebis en gång i livet så han får vara så krävande han vill och vi får helt enkelt stå ut med det, det varar ju inte för alltid (trodde ju dock att vid det här laget så skulle det vara lättare än i början men här är det tvärtom :p ).

Man får gnälla! Kan ju vara skönt att få ur sig lite också.
Jag har nog en ganska lätt och nöjd bebis men jag känner igen det där med att behöva få vara ifred. Fick senast idag lite nog och känner verkligen att jag behövde få vara själv ett tag, göra ingenting och utan kroppskontakt och standby.

Idag beställde vi en bilstol efter tipset i hösttråden om bra rabatt på bigbaby. Känns som att det max dröjer en månad innan vi byter. Var och provade i affär innan och han satt riktigt bra i stolen så det känns bra :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat