Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Jag har fått typ 20 matlådor i 2dl-size. Toppen när det ska frysas in barnmat framöver! Tänkte göra som @YaHilweh och helt enkelt ta lite av våran mat innan det kryddas. :)

Sen har vi beställt grejer för att kunna göra egna klämmisar, så himla bra! :)
Åh snälla du, recension av klämmis-mackapären sen:) Funderar starkt på en sådan men har inte provat klämmisar än. Köpte några olika igår och ska testa vad hon gillar. Gillar hon det hade det ju varit sjukt smidigt att kunna göra egna. Gjorde smoothie igår på en bit kiwi, en jordgubbe och lite äpplemos (egen utan socker). Mycket populärt.

Det blev ingen reaktion alls på vaccinet. Skönt!

I morse fick han bada lite i vasken i köket. Visst har jag fått ett ovanligt gulligt barn? :love:
13323222_10153466400695957_1926316460073784973_o.jpg

13323811_10153466400690957_4924938904392852592_o.jpg

13268351_10153466400860957_6928081296921967100_o.jpg

20160528_083548.jpg

Min lille gillar att göra roliga miner när han blir fotad. Det är så sjukt för att verkar verkligen fatta att man tar en bild på honom. Han posar alltid.
Min slutar skratta så fort man tar fram kamera/mobil ;) men sötast i världen såklart.

Kul att läsa era diskussioner om mat. V blir 4 mån idag, men kommer vänta lite med mat utom möjligtvis någon smak på fingret.

Ang amning så trivs jag jättebra med amningen, har inte så mycket tankar om när jag ska sluta. Tänker introducera mat så småningom, hoppas lite att han själv fasar ut det när han blir äldre. När jag var liten var det rekommendation att amma till 12 mån för att undvika allergi, har inte kollat om det finns några sådana rekommendationer idag, nån som vet?
Enda nackdelen är att det mest är jag som duger att trösta. Han tar flaska och hänger gärna med pappa så länge jag är i närheten. Sambon blir ju också tveksam till att ha honom själv då tyvärr så jag känner mig lite låst ibland.

Idag har vi delat en smörgås med hunden. Havanna har tuggat på den och efter en stund kastat ned till hunden. Vattenmelon i stavar var en hitt speciellt nu när det kliar i tänderna.
Annars har vi mest legat i skuggan naken och myst idag.

Kör du blw eller liknande @YaHilweh? Eller varierar du mellan mosat och bitar?

För att lämna maten lite, vad har ni för "aktivitets"prylar till era lite äldre? Babysittern har lite gjort sitt här och sitta i famnen är kul 5 minuter. 10 om man spelar musikvideor :D Funderat på en gåstol men det funkar inte så bra, vi har 3 olika golvnivåer på nedervåningen så han kommer bara fara över kanten. Finns något annat som de brukar uppskatta när de börjar utforska? Allt vi gör, typ går runt på byn, grejar hemma och sådär innebär ju stillasittande för honom och det är han inte helt nöjd med längre.

Min slutar skratta så fort man tar fram kamera/mobil ;) men sötast i världen såklart.

Kul att läsa era diskussioner om mat. V blir 4 mån idag, men kommer vänta lite med mat utom möjligtvis någon smak på fingret.

Ang amning så trivs jag jättebra med amningen, har inte så mycket tankar om när jag ska sluta. Tänker introducera mat så småningom, hoppas lite att han själv fasar ut det när han blir äldre. När jag var liten var det rekommendation att amma till 12 mån för att undvika allergi, har inte kollat om det finns några sådana rekommendationer idag, nån som vet?
Enda nackdelen är att det mest är jag som duger att trösta. Han tar flaska och hänger gärna med pappa så länge jag är i närheten. Sambon blir ju också tveksam till att ha honom själv då tyvärr så jag känner mig lite låst ibland.

Min blir 4 mån den 11 juni och jag resonerar som dig angående mat och kommer att vänta tills jag känner att det finns behov. Antar att det kommer mer naturligt när hon kan sitta med vid bordet när vi äter. Har en tanke om att amma till slutet av sommaren men vi får se.
Känner mig också lite låst ibland, även om det inte är alls i samma utsträckning som med barn nr 1. Men det hade varit skönt att kunna lämna ibland, utan att behöva fundera på maten

För att lämna maten lite, vad har ni för "aktivitets"prylar till era lite äldre? Babysittern har lite gjort sitt här och sitta i famnen är kul 5 minuter. 10 om man spelar musikvideor :D Funderat på en gåstol men det funkar inte så bra, vi har 3 olika golvnivåer på nedervåningen så han kommer bara fara över kanten. Finns något annat som de brukar uppskatta när de börjar utforska? Allt vi gör, typ går runt på byn, grejar hemma och sådär innebär ju stillasittande för honom och det är han inte helt nöjd med längre.

Vi har en hoppgunga. Adrian äääälskar den!

Vi kör vad vi känner för just för dagen. kör ingen speciell metod. Men hon gillar bitar bättre än ren puré.

Just nu är det roligaste att ligga på golvet och bara rulla fram och tillbaka med diverse olika leksaker.
Har även en hoppgunga men hon är i minsta laget för den, så den är inte så kul än.
Annars går vi mycket, jag har 4.5kg till att gå ned tills jag gifter mig nästa år. Har gått ned grav kg för länge sedan. Dock har vi fått vända sittdelen, så hon sitter framåt. Annars vägrar hon vagn om hon inte får ligga på mage och titta ut genom vädringsluckan..

Egna klämmisar? Berätta mer :D

Blev tipsad av en kompis om en enkel maskin som man kan göra egna klämmisar med. :) man gör först valfritt innehåll, smoothie eller gröt eller mat i puréform. Sen fäster man påsar på apparaten och pressar ut i dem. Sen kan man maskindiska påsarna, frysa och värma dem. Verkar toppen! Återkommer när jag provat. ;)

Blev tipsad av en kompis om en enkel maskin som man kan göra egna klämmisar med. :) man gör först valfritt innehåll, smoothie eller gröt eller mat i puréform. Sen fäster man påsar på apparaten och pressar ut i dem. Sen kan man maskindiska påsarna, frysa och värma dem. Verkar toppen! Återkommer när jag provat. ;)

Vad är det för trevlig maskin då? :)

Längesen du frågade @YaHilweh men bättre sent än aldrig :p Vi har köpt en britax max-way. Hoppas det blir bra, men har sett mindre barn sitta bra i dem och den var justerbar. Och en aeromoovdyna, stackarn höll på svettas bort idag under bilfärd trots AC och vattenflaska.

Längesen du frågade @YaHilweh men bättre sent än aldrig :p Vi har köpt en britax max-way. Hoppas det blir bra, men har sett mindre barn sitta bra i dem och den var justerbar. Och en aeromoovdyna, stackarn höll på svettas bort idag under bilfärd trots AC och vattenflaska.

vi köpte en BeSafe izi plus. Ska provåka den idag! hittade en rabattkod på nätet och fick den till 20% rabatt.

Måste tipsa om klossar i roliga färger. De går att banka mot allt, tugga på och kasta iväg. Saker som låter och som man kan få att snurra/rulla är också
Spännande.

Vi har ett gäng leksaker som hon leker med, mest mjuka grejer som skallror och olika kramdjur. Hon har tex ett kramdjur i samma storlek som henne själv. Det brukar hon brottas vilt med, de mindre biter hon i och kastar omkring. Även sådana burkar som man kan stapla till ett torn eller i varandra är kul. Tornet kan man välta, burkarna kan smakas på och kastas runt. Förhoppningsvis kan hon så småningom bygga med dem själv. Aktivitetstavla med musik gillas också.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 168
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat