Vi har varit iväg på franska rivieran, vilket gick bättre än vad jag kunnat hoppas på. Bilresan till flyget var helt klart tråkigare än att flyga om man frågar damen.
Här hemma är det fullt ös, vi börjar försöka introducera mat, men det enda som verkligen går hem är banan. Allt annat går att få ner men det är ingen njutning direkt.
Det finns stora mängder frustration här hemma också, hon vill ta sig framåt men det händer inte så mycket mer än att rumpan åker upp i vädret.
Gällande läggdags har vi kört på samma rutin i ett par månader nu, vilket börjar ge utdelning. Står bad på schemat görs det precis innan läggdags, annars är det insmörjning, mys på skötbordet och på med pyjamas. Vi brukar börja nattrutinen strax innan 7, efter det är hon så trött att ögonen går i kors. Däremot sover hon fortfarande inte på dagarna. Sedan får hon en flaska i vår säng, vi läser en av två sagor och sjunger sedan någon vaggvisa. Ofta sover hon innan halva pixieboken är slut, men undantag finns ju när man sitter en timma eller två... När hon väl somnat lägger vi henne i sin egna säng.
Hon sover från ca 19-20 fram till ungefär halv 5, då byter jag blöja och ammar henne i vår säng och oftast kan vi halvsova och mysa fram till ca 06:30 innan hon tröttnar och vill upp.
Nästa vecka är det 6 mån kontroll, vart tar tiden vägen? Snart dags för mig att börja jobba igen.