Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Ja det är ju klart :)
Vad har du för "snöre" och fäster dem på?
Ursäkta många dumma frågor men min zombiehjärna klarar inte av kreativt tänkande alls just nu känner jag :o

Inga frågor är dumma! :) Jag har snedslå:

22096513-origpic-e8adfb.jpg_0_0_100_100_300_264_85.jpg

det fanns en bra bild till:
22096513-origpic-f3f943.jpg_0_0_100_100_300_339_85.jpg

@Jenka och @YaHilweh

Tack för tipsen!
Vi fick mest bara kläder så det var därför jag tänkte att ni kanske hade några bra tips. Kläder tyckte jag var tråkigt och onödigt då vi fick storlekar som var urväxta på bara några veckor och helst använde pyjamas med dragkedja mest hela tiden i början.
Men så kom jag på att vi fick en aktivittsleksak som varit populär (och de är ju ganska dyra faktiskt så det är gött att få). Så det bidde en bandana buddy från skiphop, en tvättbjörn :D
Tänkte laga en form lasagne och ta med till dem också för det hade jag uppskattat. Det däk upp alldeles för lite mat i början. Å andra sidan hade vi noll besök de första två veckorna, på egen begäran, så vi får väl skylla oss själva:p

Var tvungen att googla, de såg fina ut!

Tänkte också tipsa om att ge bort dels MAT :D och hellre någon pryl eller klädesplagg. Jag tyckte vi fick alldeles för mycket skallror och små mjukdjur i början, de låg ju bara i en låda. Nu är de toppen, han tröttnar ju och vill ha något nytt att undersöka efter tio minuter.

70 cm lång och drygt 9 kilo tung är han nu också, babyskyddet är trångt så nu blir det ny bilstol för oss. Suttit själv i badet genom att hålla sig i kanten och det är ett evigt "MÄ-MA-MA-MÄ-MA" hela dagarna. Riktigt mysig period nu!

Tänkte också tipsa om att ge bort dels MAT :D och hellre någon pryl eller klädesplagg. Jag tyckte vi fick alldeles för mycket skallror och små mjukdjur i början, de låg ju bara i en låda. Nu är de toppen, han tröttnar ju och vill ha något nytt att undersöka efter tio minuter.

70 cm lång och drygt 9 kilo tung är han nu också, babyskyddet är trångt så nu blir det ny bilstol för oss. Suttit själv i badet genom att hålla sig i kanten och det är ett evigt "MÄ-MA-MA-MÄ-MA" hela dagarna. Riktigt mysig period nu!
Oj han är rejäl! Hur gammal är han nu?

Och grattis på födelsedagen!:D

Här blir A tre månader imorgon och nästa vecka är det dags för sprutor :nailbiting: Tror jag kommer tycka det är värre än vad han gör... Annars har vi en jobbig dag idag. Nu har han äntligen somnat i vagnen, men hela förmiddagen har det skrikits och varit gnälligt. Hoppas han får sova ordentligt nu så han kan vakna med lite bättre humör :angel:

Ah den där tårtan :D Tack tack!

Han är 5 månader och 1 vecka men stor för sin ålder, lång iaf sa bvc @Positron Det fortsätter han nog vara om han brås lika mycket på far som det ser ut hittills

Grattis @Bluefish :)
Jag har spenderat (delar av) dagen i närmsta köpcentrum och konstaterat att V kommer bli bortskämd ;)
Han sov en bra stund, resten av tiden satt han i vagnen eller mitt knä när jag åt och tittade sig omkring och var hur glad som helst. Kul med folk tydligen

Vi var och tittade på en BeSafe idag, lutar åt att det blir en sådan. Vad tittar ni på för stol?

Och Grattis på födelsedagen :D :)

Senast ändrad:
Håller på och försöker avvänja ätandet på nätterna. Går sådär. Hade en bra natt med två matningar, sedan en usel där jag fick springa upp och ner hela natten varje timme, inatt var en bättre natt igen med två matningar. Hoppas det kan hålla sig till det bättre hållet iaf så jag blir av med detta. Men jag misstänker att vi är mitt uppe i ett utvecklingssprång så det blir lite si och så med allt just nu.

Idag har vi haft en lång dag för lilla fröken. Först avslutning på babysimmet, sen lunch på stan med mormor och till sist träff med föräldragruppen. Inte helt oväntat att hon däckade innan kl 20 :D Hon har iaf skött sig bra idag, även om hon sovit väl lite under dagen. Hon har börjat kunna sitta utan stöd nu, bara en liten stund, men ändå.

Här var det vaccineringsdags idag och A var så duktig! Han skrek lite just efter han fått sprutorna, men fick amma en stund och sen var det lugnt. Han log till och med mot BVC-sköterskan några minuter efteråt :) Han har skrikit mycket värre hemma innan så det blev inte så farligt! Dagen har varit lite smågnällig efter det men har sovit en del också. Lite höjd temp men ingen feber än i alla fall. Hoppas han slipper :heart

Vad har ni för läggningsrutiner, om några alls, med era? Vi får kämpa med nattningarna varje kväll känns det som, och amning till sömns är det slut med för fanken vad han bits.

Vad har ni för läggningsrutiner, om några alls, med era? Vi får kämpa med nattningarna varje kväll känns det som, och amning till sömns är det slut med för fanken vad han bits.
Vi har märkt att om unge herrn är vaken längre än till kl 20 så blir han hemsk att ha att göra med (undantaget om vi är iväg på party eller nåt då är han go och glad, förmodligen lite speedad pga sammanhanget) så ungefär kl 19 gör vi oss redo för sängen. Ibland lite tidigare om han verkar väldigt trött.
Då byts det om till pyjamas och sen säger hans pappa godnatt till honom och vi drar ner rullgardinen och sen får han äta. Då liggammar jag i våran säng och fram tills för några dagar sedan somnade han på det viset. Nu de senaste dagarna har han piggnat till lite när han tyckt att han varit mätt och rullat över på rygg och snackat och grejat en liten stund(5-10 minuter) innan man tydligt märkt att han börjar slappna av. Då strycker jag med handflatan i cirklar över magen på honom(jag trycker inte hårt men det är en "tung" hand) och nynnar. Man ser att han är jättetrött och börjar sluta ögonen men så måste han titta lite till ändå verkar det som :p men det kan ta alltifrån några minuter till typ 20 innan han somnar.
Jag själv är väldigt nöjd med nattningarna och oftast sover han inom 20 minuter allt som allt:)
Då ligger han kvar i vår säng tills vi går och lägger oss vid 21-22 och då får han lite käk igen och sen lägger jag honom i hans säng som står vid våran fotända. Det är aldrig några problem att lägga över honom i egen säng heller:up:

@Bluefish vi har haft själva pyjamasrutinen, tiden och det omkring som rutin i mer än 2 månader. Jag minns att det tog några kvällar innan det "satt" så hitta det ni trivs med och försök att upprepa det även om det inte alltid går som ni tänkt är väl mitt råd. Och vi har lagt stor vikt vid själva pyjamasen och rullgadinen, det signalerar natt och sova hos oss. (Dvs han är alltid med när vi drar ner rullgardinen så att han noterar det). Kanske är löjligt med såna detaljer men jag tror att det är lika mycket för vår egen skull, att vi hamnar i rätt mood.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 174
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Unghästfasoner?