Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Jag funderar lite på nästa eventuella graviditet och förlossning. Tanken är att det ska dröja några år men i alla fall, det pratades på BB om att jag borde ha något samtal efter förlossningen då jag tyckte den var väldigt jobbig, men det rann ut i sanden. Kanske borde ha tagit tag i det men lär vilja ha något innan nästa (eventuella) gång i alla fall.

Jag blev erbjuden ett sånt samtal, de sa att många tyckte det var jobbigt/traumatiskt med akutsnitt. Vi kände dock inget behov av det så vi tackade nej.

Jag funderar mycket på en eventuell ny graviditet och förlossning. Hur långt man bör ha emellan osv (jag vet att man inte alltid kan planera det men om man får önska). På ett sätt vill jag ha tätt, så att småbarnsåren blir avklarade och de kanske dessutom får ut mer av varandra som lekkamrater. Å andra sidan vill jag verkligen inte bli gravid igen de närmsta 100 åren :angel: och det vore skönt att första barnet vore lite större och klarade sig själv mer. Men då får man börja om från början med blöjor och nattvak osv... Jag skulle ju helst vilja få dem färdiglevererade som 3-4åringar :D

Jag blev erbjuden ett sånt samtal, de sa att många tyckte det var jobbigt/traumatiskt med akutsnitt. Vi kände dock inget behov av det så vi tackade nej.

Jag funderar mycket på en eventuell ny graviditet och förlossning. Hur långt man bör ha emellan osv (jag vet att man inte alltid kan planera det men om man får önska). På ett sätt vill jag ha tätt, så att småbarnsåren blir avklarade och de kanske dessutom får ut mer av varandra som lekkamrater. Å andra sidan vill jag verkligen inte bli gravid igen de närmsta 100 åren :angel: och det vore skönt att första barnet vore lite större och klarade sig själv mer. Men då får man börja om från början med blöjor och nattvak osv... Jag skulle ju helst vilja få dem färdiglevererade som 3-4åringar :D
Jag vill inte ha alldeles för tätt, två minisar känns krångligt, men inte alldeles för långt heller, just för att de ska få ut mer av varandra. Tänker mig att sommaren 2018 vore perfekt, dvs när han är 2½.

@Milosari @Matmissbrukaren Han skulle gärna hjälpa mig men tyvärr är jag väldigt lättväckt och han väääldigt svårväckt så jag hade ändå vaknat och varit vaken tills han var kvar. Ja A sover i egen säng då vi inte klarar av att samsova då vi väcker varandra jag och lillen. Vi slutade med det jättetidigt.

Jag vaknade helt på fel sida idag och så fort vi satte igång med dagen så blev jag pigg :)

Vi är inne i fas 4 och har vart några dagar. Bönan sover sämre om nätterna, efter 2-3 vaknar hon ofta och ibland är det mat, ibland potta, ibland peta in nappen och ibland vet vi inte alls varför. Men hon har svårt att komma till ro på sennatten/för morgonen, vad tusan det nu heter. Sambon blir knäpp när han har nätterna, men samtidigt inser han att det är vad jag gör var natt. Han vaknar inte när jag har henne, men jag vaknar när han har henne då allt tar så lång tid och han kör "vi testar med nappen" i 4-5 omgångar innan han försöker med något annat.

När sambon kommer hem från jobbet, de dagar han jobbar dagpass. Då tar han henne så fort han kommer hem så jag kan fixa allt annat. Det är ganska skönt att få ställa sig vid spisen, plocka i/ur diskmaskinen osv. När man vaktat bebis hela dagen. Han är toppen så, men ibland har han lite för dålig uthållighet och blir irriterad när han inte förstår henne. Men dom lär sig.

@Milosari @Matmissbrukaren Han skulle gärna hjälpa mig men tyvärr är jag väldigt lättväckt och han väääldigt svårväckt så jag hade ändå vaknat och varit vaken tills han var kvar. Ja A sover i egen säng då vi inte klarar av att samsova då vi väcker varandra jag och lillen. Vi slutade med det jättetidigt.

Jag vaknade helt på fel sida idag och så fort vi satte igång med dagen så blev jag pigg :)

Bönan sover oxå i egen säng och har gjort hela tiden. Då jag inte kan sova om hon skulle sova mellan oss, skulle vara sjukt orolig för att rulla över henne.

Sambon vaknade inte förut, men när han börjat ta nätter och jag börjat lita på att han vaknar. Han märker att jag sover/inte visar att jag vaknat då vaknar han. Så han börjar själv bli säker på att han vaknar vilket även gör att han vaknar. Han kan inte lita på att jag vaknar när han har natten längre osv. Det är faktiskt riktigt skönt att äntligen kunna lita på att han vaknar.

Älskar vår ergobaby. Det är det bästa köp jag gjort till bebis! Igår hade han en stund på kvällen när han var ledsen och inte ville ha bröstet, inte sitta i knäet eller något av det som brukar funka. På med selen och gå runt en stund och sjunga, och snart somnade han. Likadant innan idag, då var han ledsen och trött tror jag men ville inte somna. Så fort jag satte honom i selen blev han tyst och somnade efter 5 minuter. Efter en stund kunde jag till och med ta av selen så låg vi i soffan och myste :heart

https://instagram.com/p/BD544-nNR0D/

Bönan sover oxå i egen säng och har gjort hela tiden. Då jag inte kan sova om hon skulle sova mellan oss, skulle vara sjukt orolig för att rulla över henne.

Sambon vaknade inte förut, men när han börjat ta nätter och jag börjat lita på att han vaknar. Han märker att jag sover/inte visar att jag vaknat då vaknar han. Så han börjar själv bli säker på att han vaknar vilket även gör att han vaknar. Han kan inte lita på att jag vaknar när han har natten längre osv. Det är faktiskt riktigt skönt att äntligen kunna lita på att han vaknar.

Tyvärr kommer mannen här aldrig lära sig. Han vaknar seriöst inte av något. Vet inte hur många gånger jag fått väcka honom när hans alarm varit igång i en minut. När vi låg på BB så var jag sängliggandes så behövde det bytas eller liknande vaknade han endast om jag drog av honom täcket. Försökte till och med slå på honom men nej det vaknade han inte av. Tur han är en klippa vaken tid för annars hade jag fått krupp ;)

Älskar vår ergobaby. Det är det bästa köp jag gjort till bebis! Igår hade han en stund på kvällen när han var ledsen och inte ville ha bröstet, inte sitta i knäet eller något av det som brukar funka. På med selen och gå runt en stund och sjunga, och snart somnade han. Likadant innan idag, då var han ledsen och trött tror jag men ville inte somna. Så fort jag satte honom i selen blev han tyst och somnade efter 5 minuter. Efter en stund kunde jag till och med ta av selen så låg vi i soffan och myste :heart

https://instagram.com/p/BD544-nNR0D/

Gud vilken goding. Albin var det va? Om vi får fler pojkar har vi pratat med om det namnet. :)

Tyvärr kommer mannen här aldrig lära sig. Han vaknar seriöst inte av något. Vet inte hur många gånger jag fått väcka honom när hans alarm varit igång i en minut. När vi låg på BB så var jag sängliggandes så behövde det bytas eller liknande vaknade han endast om jag drog av honom täcket. Försökte till och med slå på honom men nej det vaknade han inte av. Tur han är en klippa vaken tid för annars hade jag fått krupp ;)

På BB kastade jag en citron på sambon för att han skulle vakna (låg i en säng några meter bort). Det hjälpte inte :D:o

Gud vilken goding. Albin var det va? Om vi får fler pojkar har vi pratat med om det namnet. :)

Japp Albin blev det. :) Vi var inne på Oscar men är glada att vi inte tog det nu när prinsen fick heta det, kommer nog bli många små Oscar framöver.
Jag tycker din pojkes namn är väldigt fint, sambon föreslog det men jag har ett ex som heter det så det går tyvärr bort :D

Japp Albin blev det. :) Vi var inne på Oscar men är glada att vi inte tog det nu när prinsen fick heta det, kommer nog bli många små Oscar framöver.
Jag tycker din pojkes namn är väldigt fint, sambon föreslog det men jag har ett ex som heter det så det går tyvärr bort :D

Vi har också pratat om Oscar inför nästa men som sagt nu med prinsen så kommer väl snart alla heta det ;) Tack, tyvärr var det ju med en Adrian i paradise hotel (rälig kille) men kunde ju inte fimpa det enbart för det haha. Min första pojkvän när jag var 14 hette faktiskt Albin haha.

Peppar peppar men tror han börjar komma ur utvecklingssprång som präglat veckan hittills.

Peppar peppar men tror han börjar komma ur utvecklingssprång som präglat veckan hittills.

Enligt wonder weeks har vi 3 eller 4 dagar kvar innan vi är ute ur andra språnget. Han har varit lite gnällig några dagar men annars har det varit ungefär som vanligt här.

Har planerat när vi ska åka hem till Småland och hälsa på nu, i juni åker vi ner och passar på att fira både min kusins examen, min mammas födelsedag och min bästa kompis och hennes sambos födelsedagar :bump: Och A får träffa morfar, moster, kanske morbror och några av sina kusiner för första gången :)

Ni som börjat på babysim, vad har ni för blöja? Flergångs eller engångs? Borde man ringa och fråga kanske, vad som rekommenderas.

Ni som börjat på babysim, vad har ni för blöja? Flergångs eller engångs? Borde man ringa och fråga kanske, vad som rekommenderas.
Vi har såna där tätslutande badbyxor från imse vimse. Det köpte man från simklubben som håller i babysimmet och fick prova ut på första tillfället. Hos oss vill de inte att man använder engångs badblöjor.

Jag undrar också. Var på infomöte inför babysimmet i onsdags, de sa att det finns engångs att köpa på typ Ica? Annars fanns det engångs att köpa på plats i simhallen som jag fattade det också... Men jag hade gärna haft ett par riktiga.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka