Jag funderar lite på nästa eventuella graviditet och förlossning. Tanken är att det ska dröja några år men i alla fall, det pratades på BB om att jag borde ha något samtal efter förlossningen då jag tyckte den var väldigt jobbig, men det rann ut i sanden. Kanske borde ha tagit tag i det men lär vilja ha något innan nästa (eventuella) gång i alla fall.
Jag blev erbjuden ett sånt samtal, de sa att många tyckte det var jobbigt/traumatiskt med akutsnitt. Vi kände dock inget behov av det så vi tackade nej.
Jag funderar mycket på en eventuell ny graviditet och förlossning. Hur långt man bör ha emellan osv (jag vet att man inte alltid kan planera det men om man får önska). På ett sätt vill jag ha tätt, så att småbarnsåren blir avklarade och de kanske dessutom får ut mer av varandra som lekkamrater. Å andra sidan vill jag verkligen inte bli gravid igen de närmsta 100 åren och det vore skönt att första barnet vore lite större och klarade sig själv mer. Men då får man börja om från början med blöjor och nattvak osv... Jag skulle ju helst vilja få dem färdiglevererade som 3-4åringar