Men vilken kärring!
Jag hade faktiskt väntat mig att bli mer bedömd av "äldre" men hittills har det inte varit så farligt. Sambons mamma har väl kommit med lite korkade kommentarer, typ att "sover han redan i eran säng?! Då blir ni aldrig av med honom" och så varje gång unge Herrn blir lite ledsen så är det "åh har du ont i magen" som att det är enda anledningen till att bebisar är ledsna
Min farmor har alltid vart sådan, jag kunde simma när jag var 4 år för att hon tvingat mig torrsimma på en jäkla bänk varje sommar. Fick inte följa med ut och fiska om jag inte kunde simma, kan förvisso köpa argumentet, men än då.
Min kusin har en son som föddes i Januari även hon känner sig totalt värdelös när farmor är i närheten. Frågar kusinens mamma om hon sjunger och pratar med sitt barn osv. där är pappan otroligt blyg och sonen har fått mycket an hans gener. men vilket litet charmtroll
Samma att han inte går riktigt än, men han kommer gå när han är redo för det. Några steg i taget! Kommentarer som "han får väl välling sedan" när han inte åt potatisgratängen.. Lite som att "du klarar inte av att ta t´han dom ett barn" osv.
Att jag serverade tårta på mitt barns dop var nog att jämnställa med mord tror jag. Speciellt då jag har diabetes (hon bakade sockerfria maränger när jag fick diagnosen).
Nej, jag är inte så värst förtjust i min farmor. Men jag får väl vara glad att hon ändå finns där på något sätt